tip lnb draaien? voor dat ik dak op ga

P

petje

heb sinds kort een draaibaar systeem.
diseq motor settings pet123, humax 5400 toh3.1 lnb0.3

nu mag ik aan nemen dat schotel goed staat afgesteld!
omdat ik wel de meeste sattelieten aankan.
zoals astra,hotbird,turksat,thor,hispasat.enz
enkele echter lukt me nog niet om te vinden.

maar nu komt mijn vraag
bij de humax heb je twee signal detections
bovenste signal level
en onderste signal quality

de onderste slaat bij mij uit bijv astra 75%
en bij hispasat zelfs 98%

alleen de bovenste signal level krijg ik niet hoger dan 45% en lager bij alle sattelieten?

zou dit beter kunnen en ja zou het mogelijk zijn als ik de lnb verdraai{schuin zet}?
ik stel deze vraag omdat ik het dak opmoet daarvoor
en aangezien ik licht hoogtevrees heb kruip ik liever niet het dak op daarvoor.
anders had ik het wel zo geprobeerd.

dus voordat ik stoer ga doen
zou ik graag eerst wat ervaringen van andere horen

alvast bedankt
 
Petje,
die bovenste balk waar je 45% hebt is niet slecht hoor.
De onderste is van meer belang en ik denk dat dat nog wel beter kan. Probeer eerst maar eens om je LNB wat te draaien(bovenkant LNB naar rechts). Dat moet je echt rustig aan doen hoor m.m. tegelijk en dan ff je ontvanger de tijd geven.
Nog een dingetje is ga naar de uiterst westelijk satelliet die je kan ontvangen en duw je schotel iets omhoog, wordt het signaal beter zit je onder de clark belt en moet je hele opstelling iets meer naar rechts gedraaid worden. Ook hiet geldt kleine stukjes.
Dit herhaal je tot er geen verbetering meer in signaal is.
Heb je geen verbetering bij omhoog duwen dan trek je hem iets omlaag, wordt het signaal beter dan zit je boven de Clark Belt en moet de opstelling wat naar links, verder zelfde verhaal.
Groet Avensis
 
stop nou met dat lnb draaien dat werkt alleen als je met een vaste opstelling werkt dan kan het inderdaad schelen als je draaibaar werkt moet je eens kijken naar je schotel als je op hispa staat in principe staat je lnb dan gedraait .... wat je mag nakijken en doen maar als je tevreden bent moet je juist niks doen maar wat je kan doen is kijken of de boel goed waterpas staat...
 
bedankt voor de antwoorden.

maar ik denk dat ik het dan maar zo laat!

en als ik iets wil verranderen probeer ik wel iemand te charteren.
moet toch met twee zijn aangezien ontvanger onder staat
en schotel op het dak.

werkt niet echt als ik zelf steeds op en af het dak moet om te gaan kijken.

en zoals ikal zei voel me niet echt veilig op een schuin dak.

maar toch bedankt voor de reactie

gr petje
 
Niet helemaal mee eens...

Met een moteck motor is het wel aan te raden om de lnb iets te draaien, astra gaat dan van 50% signaal, naar 80% signaal, en hispasat gaat dan van 95% naar 85% signaal.

Met een stab 120 heeft het draaien van de lnb geen zin, omdat het dan alleen maar slechter wordt.

Hoe dit kan met de moteck weet ik ook niet, maar dit is mij opgevallen tijdens het expirimenteren met de beide motoren.

Gr Fred.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan