topfield 4000 krijg melding "niet of gecodeerde uitzending"

K

kid_kriool

Hallo,

Ik en mijn zus hebben een topfield 4000 met een harddisk erin maar bijde ontvangers geven vaak bij een opgenomen programma de melding "geen of gecodeerde uitzending" terwel het gewoon de nederlandse zenders zijn waar ik een canal+ kaart voor heb. Ook gebeurt het vaak dat het geluid niet singrome loopt met het beeld. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Cya: rene
 
Originally posted by kid_kriool
Hallo,

Ik en mijn zus hebben een topfield 4000 met een harddisk erin maar bijde ontvangers geven vaak bij een opgenomen programma de melding "geen of gecodeerde uitzending" terwel het gewoon de nederlandse zenders zijn waar ik een canal+ kaart voor heb. Ook gebeurt het vaak dat het geluid niet singrome loopt met het beeld. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Cya: rene
wat voor een cam zit er in ??
 
Ik heb ook een Topfield met een HD van 120 Gb. Stilstaande (bevroren) beelden kwamen zeer regelmatig voor. Ook als ik bepaalde programma's opnam was het alijd maar afwachten of het er helemaal op kwam. Meestal niet dus, grote teleurstelling.
Ik heb niet zo lang geleden nieuwe firmware in de decoder gezet, en het probleem doet zich niet meer voor. Het is de firmware van ik geloof augustus 2005. Wil ik later best nakijken. Als je ?ets van computers weet en een nulmodem kabel hebt, is het niet uitermate moeilijk om het klusje te doen. Een goede uitleg vind je op http://www.topfield.tv/html/index.p.../product_e/pr_firmware_full_list.asp?keyword= . Je kan daar tevens firmware downloaden. Je kan overigens ook naar een satboer gaan natuurlijk.
Het niet-synchroon lopen vam stem en beeld was bij mij vaak bij het afspelen. Ik drukte dan even op pause en dan ging het vaak goed.

Als er vragen zijn dan hoor ik het wel. Succes!
 
By the way, als je een melding krijgt dat een opname is gecodeerd, dan kan je dat voorkomen door n? een opname wederom ?p te nemen'. Je drukt op play om af te spelen, en ook op record om een kopie er van te maken. Er staat dan ook "copy" op het Led-schermpje.
 
ok bedankt ga eens kijken of ik een nullkabel kan maken cq vinden.
Maar zie alleen die van 27 juni 2005 staan voor de TF4000PVR of gebruik jij een firmware van een ander type?

Cya: rene
 
@ kidkriool: Ja, dat is de firmware die ik gebruik, prima in orde. Die nulmodem kabel moet wel een zijn met 'twee mannetjes' aan de uiteinden.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan