Topfield4000 - satellietposities

H

Henk31

Had in m'n Topfield4000 met diseq motor zelf alle satellietposities met de bijbehorende kanalen ingesteld. Bij het selecteren van een kanaal op een andere satelliet draaide de schotel probleeemloos naar de goede positie. Heb nu via Setedit een nieuwe settingslijst erin gezet, waarbij alle satellietposities verloren zijn gegaan. Bij het vastzetten van eerst Sirius en daarna de Astra, blijkt dat als ik weer terug wil naar de Sirius deze positie niet meer in het geheugen zit. Hij onthoudt alleen nog maar de laatst ingestelde positie.

Wie weet wat ik verkeerd doe en heeft hier een oplossing voor?
 
Heb je wel nadat je een sateliet heb gevonden,het wel in het geheugen op?
 
Sla inderdaad de positie op in het geheugen en draai daarna weer naar een andere positie, welke ik dan in het geheugen zet. Wil ik nu weer naar de eerste positie terug, dan is deze weer verdwenen. Heb ook geprobeerd om, na alle fabrieksinstellingen weer te hebben teruggezet, handmatig weer te zoeken en de posities op te slaan en dan gaat het wel goed.
 
Zie je ook in het menu een vink staan bij Diseqc 1.2 motor?
 
Sorry.. nu heb ik je verhaal opnieuw gelezen.
Maar als je een seringslijst van iemand anders in laad, dan kloppen de instellingen van je motor niet meer.
Je kan de lijst van je zelf weer inladen, en de nieuwe lijst de zenders exporteren.
 
Vermoedelijk maak je geen gebruik van de USALS mogelijkheid?

Als je niet met USALS werkt, kan de Topfield namelijk maar 1 satelliet onthouden naast de satellieten die reeds af fabriek in het geheugen staan. Met USALS is deze beperking er niet.

Doordat je een settingslijst van een ander hebt geladen, zijn de fabrieksinstellingen wellicht gewijzigd, of verwijderd, doordat met de settings ook andere satellietposities zijn meegeladen. Met USALS kan je dit snel weer herstellen door per satelliet de juiste positie op te geven + je eigen positie. Werkt ook veel makkelijker als je een nieuwe satelliet wilt toevoegen die je nog niet eerder gevonden had.

De USALS mogelijkheid zit in een ugrade van bijna een jaar geleden (weet niet precies meer welke versie), maar als je de nieuwste neemt zit je goed.

Succes!
Bintje.
 
Ik wil hier even iets aan toevoegen,het is ook mogelijk om usals geheel uit te zetten en om alleen met diseq1,2 te werken in dat geval kunnen er veel meer satellieten in.In mijn geval moest dat omdat ik met een actuator met v-box werk en die zien geen usalsettings.Het zou overigens wel leuk zijn als er een v-box op de markt kwam die wel met usalsettings kan werken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan