TOR

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.534
Waarderingsscore
651
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Ik zit in mijn router te snuffelen naar mogelijkheden en kom daar onder Advanced settingen het tabje VPN tegen

Ik open die en kan uit meerdere mogelijkheden kiezen waaronder TOR.

Het enige wat ik daar kan doen is enable of disable(default)

Heb deze op enable gezet en gesaved

Daarna constateer ik dat mijn IP adres om de paar minuten veranderd (what is my IP) en verhuis zo van Noorwegen naar Zuidafrika etc.

Vermoedelijk ben ik dus zeer anoniem geworden door deze functie aan te zetten wat in de ASUS router gebakken zit in de Merlin Image (niet originele Asus maar wel toegestaan)

Maar nu begint google te zeuren bij zoekopdrachten:


Over deze pagina

Onze systemen hebben ongebruikelijk verkeer van uw computernetwerk vastgesteld. Op deze pagina wordt gecontroleerd of de verzoeken daadwerkelijk door u worden verzonden en niet door een robot:

Deze pagina wordt weergegeven wanneer Google verzoeken detecteert die afkomstig zijn van uw computernetwerk en die de Servicevoorwaarden lijken te schenden. De blokkering verloopt kort nadat die verzoeken zijn gestopt. In de tussentijd kunt u onze services blijven gebruiken door de bovenstaande CAPTCHA op te lossen.

Dit verkeer kan zijn verzonden door schadelijke software, een invoegtoepassing van de browser of een script dat automatische verzoeken verzendt. Als u uw netwerkverbinding deelt, vraagt u uw beheerder om hulp. Het is mogelijk dat een andere computer die hetzelfde IP-adres gebruikt, verantwoordelijk is voor de verzoeken. Meer informatie

Soms kunt u worden gevraagd de CAPTCHA op te lossen als u geavanceerde termen gebruikt die vaak door robots worden gebruikt of als de verzoeken zeer snel worden verzonden.

Als ik dan die chapta invul dan loopt het weer een tijdje .


1) ben ik nu kompleet anoniem?  Ook voor ehhhhhhhhhhh :rolleyes:
2) hoe kom ik dan van die boodschap van Google af

 
1.) Nee niet 100% maar voor de meesten wel, in elk geval alleen op ip basis niet te achterhalen.
2.) Tor weer uitschakelen.

Antwoord 2 is misschien wat kort, maar zo is het nu eenmaal. Ben zelf ook al eens die melding tegen gekomen, toen was n.a.v. een artikel ook eens met Google aan het zoeken naar ip camera's. Vond Google schijnbaar ook niet leuk.
 
Ik kan ook devices selecteren waarvoor tor ingezet kan worden,
Bv voor mijn ehhhhhhhhh en Raspberry pi  met daarop kodi. Maar hoe ik dat nou kan controleren dat de stream dan via timboektoe of Noorwegen binnen komt zou ik niet weten of dat dan ook zo is.

Stel dat dat wel zo is dan kan ik mijn laptops van tor disabl??n en is  vraag 2 opgelost.
 
Heb in het verleden weleens ge?xperimenteerd met het tor netwerk,  komt op hetzelfde neer denk ik, werkt op dezelfde manier. Surfen gaat alleen een stuk trager en wel de functie fungeren als server uitzetten. Lees dit maar eens door.
http://www.nu.nl/internet/3852521/tor-diepe-web-en-zo-gebruik.html

B.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan