Tour de France verliest zijn glans

P

pokhout

Dat de wielrenners de laatste tijd veel moeten slikken , letterlijk en figuurlijk is bekend.

Maar nu wordt het toch wel een zooitje.

Een paar dagen voor de finish krijgt de koploper zijn ontslag en kan vertrekken.

Reden , hij houdt zich niet aan de regels.
Of zijn de rabo bazen onder druk komen te staan en moesten ze door hogere jongens er voor zorgen dat die hard werkende en fietsende Deen NIET mocht winnen,

Nja, ik ben geen wielren-fan.
Maar ik heb wel gehoord van de Nederlandse verslaggevers dat de Duitsers en Fransen die Deen eruit wilden!
En dat zijn twee grote landen, die samen doorgaans gelijk krijgen!

Grtz.

Een paar dagen voor de finish krijgt de koploper zijn ontslag en kan vertrekken.
Huh? Hebben ze hem toch eruit gezet? En dat terwijl hij nu eens geen doping had ondanks vele controles? Vindt ik gewoon belachelijk. Ik kijk er niet veel naar maar de laatste tijd af en toe eens, vond het wel leuk dat die Rasmussen (of hoe je dat dan ook schrijft) de gele trui had.

Natuurlijk stond de Rabo onder druk van die buitenlanders en vooral de Fransozen, maar het is gewoon belachelijk wat ze gedaan hebben. Gisteren of eergisteren stond nog zo'n trien van de Rabo te verklaren dat de klanten en bedrijven nog enthousiast waren over de Deen en steunbetuigingen stuurden naar de Rabobank.
En nu opeens moet ie dan toch pleite. En dat alleen maar omdat ie een keer in Mexico een papiertje te laat heeft ingeleverd. En als je dan hoort waar het over gaat is het een storm in een glas water.

Daarnaast is ie al erg genoeg gestraft omdat hij niet mee mag doen met de wereldkampioenschappen en met de Olympische spelen (toch?).
Het is gewoon pure jaloezie dat hij nu in de gele trui rijdt terwijl hij een straf van de bond heeft.
Dat ze zo streng controleren op doping is een goede zaak, maar om nu zo de zaak onder druk te zetten om een momenteel cleane Rasmussen eruit te werken is voor mij al weer voldoende om er verder vanaf te zien.
Wie er nu gaat winnen interesseert me niet meer, want dat is geen eerlijke winnaar, althans dat is niet meer te bepalen.

Om goed te zijn zou nu de hele Rabo ploeg en andere ploegen er ook gewoon mee moeten kappen voor het einde.

klik

Maar die sticky is intussen niet meer.

Ik zeg maar 1 ding: SCHANDE!!!

Laat die tour maar rap stoppen

Ik denk dat het volledig terecht is dat Rasmussen ontslagen is.

Het is tegenwoordig helaas zo dat de maand voorafgaande aan
de Tour de France de beste periode is om met b.v. EPO een
lange trainingsstage te houden en dan dagelijks EPO te gebruiken.
In de tijd kan je geen controles gebruiken.
Dat is dan ook de reden dat de instanties willen weten waar een
wielrenner zich bevindt.

De wetenschap/kennis over EPO is al zover gevorderd dat tot
op het uur precies te bepalen is hoever van tevoren je EPO
moet doseren om een maand later in topconditie te zijn.

Dus dat bijna iedereen over Rasmussen heen viel omdat hij zijn
verblijfplaats niet op tijd heeft doorgegeven is volledig terecht.
Hij zei in Mexico te zijn geweest maar in werkelijkheid in Italie
aan het trainen was.

Het lijkt er op dat hij in die periode een EPO-kuur heeft ondergaan
zonder dat daar nu nog iets van op te sporen is.

?Voordeel? van EPO is dat het nu niet meer aantoonbaar is en dat
verklaart waarom al de test die Rasmussen vlak voor en tijdens
de Tour heeft ondergaan een negatief resultaat opleverde.

Het hele gedoe toont aan hoe verrot het wielrennen is en ik ben
bang dat nagenoeg alle andere taken van sport met hetzelfde
probleem kampen.

Cadel Evans zal nu wel de Tour de France 2007 winnen.

Ondanks alles een wielerliefhebber,
Multispeed

Om aan te tonen hoe nuttig die controles zijn.

Zojuist (12.00 uur) op NOS-TT gelezen:
De Sloveense Jolanda Ceplak heeft positief gereageerd
bij een dopingtest.
Dit meldt de Franse sportkrant L' Equipe donderdag.

Bij een onaangekondigde bloedcontrole in haar woonplaats
Monaco zijn bij de 30-jarige 800 meter-loopster sporen
van EPO aangetroffen.

Volgens L' Equipe zijn zowel de A- als de B-staal positief.
In dat geval dreigt voor de winnares van het brons bij de
Spelen in Athene een schorsing van bijna twee jaar.
Ceplak is wereldrecordhoudster op de 800 meter indoor.

Multispeed

Dit is allemaal bullshit,, is gewoon een grote corrupte bende om te zorgen dat Rasmussen niet wint.

Voor de tour startte was dit allemaal al bekend,, hij kreeg een boete enzo omdat hij niet te bereiken was voor de tour.

Maar nu het zo goed als zeker was dat hij zou gaan winnen heeft de tour maffioso ingegrepen en gewoon geeist dat hij er uit zou worden gezet zodat iemand anders kan winnen.

Als al die renners een beetje moed in hun flikker hebben, zouden ze vandaag allemaal opstappen en einde Tour maar dat durven ze niet.

jack;180178 zei:
Dit is allemaal bullshit,, is gewoon een grote corrupte bende om te zorgen dat Rasmussen niet wint.

Inderdaad, ik heb elke dag de tour gevolgd, maar op deze manier is het niet leuk meer en heeft voor mij kijken ook geen zin meer.

De leugen fout waarop Rasmussen is betrapt is een melding waar hij zich bevond tijdens een training.
Hij had ze (te laat) verteld dat hij in Mexico was terwijl hij in Italie zat, een andere renner had hem herkand en dus verklikt.
Maarrr dit is alweer een hele tijd geleden, waarom heeft de Rabobank ploeg die dit wist toen niet ingegrepen en waarom nu juist tijdens de tour en terwijl hun eigen Rasmussen in het geel rijd.
Onder druk van hogerop dus en wat nu toevallig is, is dat Contador nu de nummer 1 is en die is weer van het Discovery team waar Lance Amstrong nog veel aandelen in heeft.
Was hij het niet die ooit eens riep dat hij een boekje kon open doen over bebaalde renners? Dit omdat die rennner riepen dat Lance Amstrong ooit doping had gebruikt?
Dus er is een behoorlijke boeven bende aan de gang om een van te voren bepaalde persoon de tour te laten winnen.
De tour is geen tour meer, maar een race met van te voren afgesproken winnaar.

Jammer voor Rasmussen ook al is liegen niet de oplossing, maar dan had Rabo maar eerder moeten ingrijpen en niet onder druk je topman ontslag geven.

Voor de tour startte was dit allemaal al bekend,, hij kreeg een boete enzo omdat hij niet te bereiken was voor de tour.
Dat klopt, maar dat is dan ook niet de reden dat Rasmussen ontslagen is.

Ik ben inmiddels van mening verandert na gisteravond het hele verhaal gehoord te hebben.
De Rabo heeft hem ontslagen omdat hij ook jegens hun gelogen heeft en dit eergisteravond ook toegegeven heeft.
Hij had namelijk aangegeven in Mexico te zitten terwijl uiteindelijk is gebleken dat hij in Italie zat. En DAT wist dus de directie en de rest van de Rabo ploeg niet, terwijl die dat wel behoorden te weten.

In dat geval is er dus gewoon puur gelogen tegen de werkgever. De werkgever (Raboploeg) heeft hem door dik en dun gesteund bij alle kritiek die er deze week gekomen is van andere zijde omtrent die waarschuwing.
Nu blijkt dus dat hij zelfs daarover gelogen heeft tegen de Rabo en daar zijn afspraken over. Die afspraken zijn geschonden, kan de gehele ploeg in een nog slechter daglicht stellen en zo verpest hij het ook voor de anderen.

Met alle commotie die er dit jaar ontstond had hij dat kunnen weten en al van tevoren tegen z'n baas zeggen dat hij in Italie heeft gezeten.

Daarom ben ik het nu met Multispeed eens dat het een terecht ontslag is.

Waar zijn de bewijzen ?

Deze hele zaak stinkt geweldig.
Het is nog steeds een ja-nee spelletje hoor.
Iemand in de ploegleiding zegt dat Rasmussen tegen hem heeft toegegeven dat ie gelogen heeft.
Hij zelf bestrijdt dat.
En een of andere Italiaanse wielrenner (van wie we zijn agenda ook niet kennen) vertelt off the record tegen een Deense journalist (wat 'ie zich heel goed realiseerde) dat 'ie Rasmussen heeft gezien.

Straks blijkt dat die Italiaan zich vergist heeft en iemand anders voor de Deen heeft aangezien.
En dan ?

Dacht je dan dat Rasmussen volgend jaar de tour nog een keer gaat rijden ?

jack zei:
Als al die renners een beetje moed in hun flikker hebben, zouden ze vandaag allemaal opstappen en einde Tour maar dat durven ze niet.

Durven ze niet ?
Gaat gewoon om geld hoor, zoals altijd.
Als "onze" eigen rabo jongens ballen hadden gehad, dan waren ze vandaag 1 meter voor de streep afgestapt met de mededeling dat ze niet meer verder kunnen.

De manier van controleren is overigens ook te gek voor woorden.
De ICU en de VS helpen elkaar goed;
Terroristen moet je hard aanpakken.
Bij de geringste kans op iets wat je niet aanstaat, verklaar je dat gewoon een terroristische actie.
Zijn gelijk de burgerrechten opgeschort.
En kun je ze op voorhand al opsluiten en veroordelen.

Ik heb dan nog wel een handig voorstel voor ze:
Alle leden van de ICU krijgen met ingang van aanstaande maandag een GPS enkelband.
Kunnen ze altijd gecontroleerd worden.
Met het kerstpakket krijgen ze dit jaar een nieuwe versie die gelijk een bloedanalyse uitvoert want dan hoeft men ze niet meer achterna te reizen.
Strak plan he ?

Ik hoorde nu inderdaad vanavond dat de directie wel gezegd heeft dat Rasmussen toegegeven heeft, maar hoorde nu dat Rasmussen zelf nog steeds ontkent.

Dus moet ik weer mijn mening bijstellen naar een afwachtende mening want ik zie nu helemaal door de bomen het bos niet meer.
De tour is in elk geval al flink verpest en ze konden evengoed stoppen ermee dit jaar.

In ierdergeval heeft Boogerd het wel even van hem afgemept..
Ik hoorde dat hij voor de start een Franse journalist of publiek, die hun voor slappelingen uitmaakte een stomp voor z'n kop heeft gegeven.
Boogerd zei: "Ik heb mischien de eerste kilometers wel even last van m'n hand maar dat heb ik er voor over"..

Let wel op! Het is een gerucht wat ik van een kennis hoorde, kan natuurlijk ook een leugen zijn en dan moet z'n baas hem maar ontslaan... ;)

Ja, het is dieptreurig!
Boogert werd door zo'n geflipte Fransoos voor dopinggebruiker uitgescholden!
Dit terwijl er bij Rasmussen en rest geen enkele doping is aangetroffen tot nu toe.
Buiten dat zijn er volgens de regeltjes geen santies mogelijk geweest tegen Rasmussen en dus ook niet gebeurd.
En het graf is gegraven door een overijverige Deense landgenoot verslaggever.
Die nu een fantastische carriere in de verslaggeving verwacht natuurlijk.
Wat een toestanden!!

Grtz.

Nja, overijverig wil ik dat niet noemen dat is gewoon zijn werk, hij heeft hoor en wederhoor toegepast en mijns inziens goed werk verricht.
Maar gezien de reeds heersende enorm gespannen situatie was dit natuurlijk wel een behoorlijke lading olie op het vuur.

Tja wie spreekt de waarheid? Is er wel of niet gelogen? Was hij niet ontslagen had hij waarschijnlijk de Tour gewonnen maar hoeveel jaren hadden we dan de Fransen en anderen over ons heen gehad met al dan niet terecht beschuldigingen? En wat als dan later zou uitkomen dat hij misschien toch in Italie was?
Net als de Amerikaan die gewonnen heeft en gestopt is met rennen en nog steeds bezig is zijn onschuld te bewijzen en ook nog altijd nagewezen wordt.

Ik weet het niet meer hoor, maar mijns inziens is de openbaarheid betreffende doping goed, maar zaken als lijsten die vergeten zijn of waar je geweest bent, hoort eigenlijk binnenshuis te blijven.
Hij is 14x getest alleen al in de Tour en zuiver gebleken.

Als hij dan gelogen had, hadden ze hem nadien kunnen schorsen of beboeten of wat dan ook. Het kan niet anders dan dat hier de enorme druk van buitenaf aan heeft meegewerkt. Als het waar is ben ik het er wel mee eens, maar niet om hem dan tijdens de Tour te ontslaan.
Oorzaak daarvan ligt alleen in de externe druk.

Goed BT, verslaggevers doen hun werk!
Dan gaan ze maar mooi door met die Spanjool die nu in de gele trui rijdt.
Volgens verslaggevers kwam hij ook voor op een lijst van die Spaanse bloeddokter.
En is hij er af gehaald door over anderen te klikken!
Dat kan ik ook niet echt koosjer noemen.
Genoeg speurwerk dus, haha!

Wat Rasmussen betreft denk ik dat hij eruit gezet is onder druk van de Franse tourdirekteur op de Rabo's.
Ik ben benieuwd wat de advocaat van Rasmussen tegen de Rabo gaat doen!

Grtz.

Theo de Rooij stopt in ieder geval aan het eind van het seizoen. (Bron Duitse TV).
Goeie zaak, je kon aan hem zien dat hij het allemaal niet aankon.

ASO(=Tourorganisatie) breekt met de UCI omdat volgens de ASO de UCI
wist van het verblijf van Rasmussen in Italie en het niet gemeld hebben.

Het begint een steeds grotere "soapserie" te worden.

Multispeed

Mooi, mooi.

Volgend jaar dus geen tour de France.

Volgend jaar gewoon een tour des Fran?aises (of zo).
Dan is het dus gewoon een soort van Frans lands kamioenschap van geworden.

Hahaha, da's een goeie Mas3!
En laten we hem dan tour du soap noemen, haha!
En Multispeed, als het inderdaad zo is dat die Theo de Rooij ermee kapt dan heeft hij verschillende zaken niet goed begrepen.
Zoals, dat hier in Nederland al in het bedrijfsleven zowat iedereen tegen iedereen zit te liegen!
Voorbeelden zat.
In Frankrijk is het dan nog een graadje erger en hebben woorden mogelijk nog minder te betekenen.
Laten we het dus maar "Le grande tour du soap" gaan noemen!!

Grtz.

Mmm Tour Du Soap is ook weer gevaarlijk, is ook weer snel te verbasteren naar Tour Du Dope.. Linke Soep toch? :biggrin:

Nja, wil je hem dan Le tour du hope noemen?
Ook niet erg toepasselijk.
Ik hoorde vanavond dat de tourdirektie van het UCI de papierkraam over die deal met de Spanjool nog eens wilden bekijken.
Als dat geen soap meer is weet ik het ook niet meer.
We zullen zien wat de verslaggevers nog weten te produceren.
Cheers!

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan