triple tuner

felixvos

New Member
Lid sinds
22 jul 2010
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
41
Ik heb een triple tuner in mijn dreambox gezet sat.xml van internet gehaald en de box volgens handleiding die op internet te vinden geinstaleerd hij vindt de sat. wel echter geen kabelsignalen. Heeft iemand een idee? Image Pli 4.0.
 
jaja dat dacht je maar dat je dat zomaar aan het werk kunt krijgen

Heb meer informatie nodig
1) welke ontvanger
2) Een clone of een originele DM
3) heb je (hopelijk niet) een triple tuner plugin geinstalleerd
4) welke kabel exploitant heb je
5) heb je voorheen een losse kabelontvanger gehad en daarmee een zenderlijst en of cables.xml van

6 alle informatie kun je het beste naar mijn email adres sturen zodat ik je triple tiner aan de praat ga helpen.

Ikzelf heb nl ook een triple tuner en heb menigeen geholpen de tuner te defini?ren
mijn email adres kun je vinder onder het kopje the matrix 
 
Zo!!!  weer iemand geholpen met een triple tuner.

Lijkt nu allemaal te werken
 
@Matrix: Vraagje tussendoor: Deze topic is gestart op "dreambox 800".
Betekent dit, dat ik in mijn originele dream 800 se ook een dubbele tuner zou kunnen plaatsen?
Bedankt bij voorbaat, gr. George
 
Als je een dm 800hd se hebt dan kun je daar een triple tuner in plaatsen.
Dan kan die geschikt gemaakt worden voor satelliet, digitenne en kabel ontvangst.
 
Ik heb, een beetje voorbarig, een tweede sat tuner aangeschaft, maar nu een afgesproken koop van een Dreambox 7020 niet doorgaat, is die nu overcompleet. Dus zou het leuk zijn, als ik die tuner in mijn huidige 800 zou kunnen plaatsen.
Ik had de box laatst open, ivm lawaaierige fan, maar heb de binnenkant niet verder bestudeerd...

Ik zal wel te optimistisch zijn... gr. George
 
Nee in een dm800hd se kan maar 1 tuner geplaatst worden.
De bewuste tripje tuner is een tuner board met 3 uitgangen.
Die drie uitgangen zijn 1 satelliet,1 digitenne een 1 kabel uitgang.
Deze zijn niet te veranderen in wat anders.
 
Bedankt Matrix, dat is duidelijk. Daar hoef ik verder geen energie in te stoppen....
Ik heb zoeven de 800 opengemaakt, om te kijken, of ik locaal een geruislozere ventilator kan vinden, en zie tevens hoe de inbouw van de triple tuner zou moeten.

Weet jij, of ik in de 7020 HD wel een tweede sat tuner kan inbouwen? gr. George
 
Heb je een 800hd se dan kun je het toerental van de ventilator instellen.
Ik heb er open pli 4 inzitten en onder menu systeem en vervolgens helemaal als laatste temperatuur en ventilator controle.
Ik heb al jaren deze op minimaal staan en board wordt niet warmer dan 35 graden.
 
Ik heb geen open pli, maar heb wel "fan control" gevonden.
Als iets naar behoren functioneert, ga ik meestal niet experimenteren, maar nu heb ik er even aandacht aan besteed, en blijkt, dat ik de snelheid kan instellen. Dat zal ik dan proefondervindelijk moeten doen, terwijl ik ook de temperatuur in de gaten houd.
Deze is meestal rond de 40 graden, maar zoeven 45 gr. Kan zijn, omdat ik juist opname heb bekeken.

Leuke bijeenkomstigheid is, dat ik hier enkele drie-polige ventilators heb liggen, terwijl er in onze 800 een 4 polige zit.
Dit kan je ook instellen, dus zou nog van pas kunnen komen, als de ventilator echt teveel lawaai gaat maken, of kaduuk raakt...
Bedankt voor de tip. Matrix, je opent me de ogen... gr. George
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan