Tuner A leeg DM800HD

bimbas

New Member
Lid sinds
29 jul 2015
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
2006
Goedenavond,

Ik heb net een nieuwe image op mijn Dreambox (clone) laten installeren (enigma2-Gemini project) door iemand die weet hoe het moet (ik heb zelf weinig verstand)

Nu heb ik een zenderlijst geladen (tot hier alles goed), alleen kan ik niet mijn tuner installeren. Deze geeft aan dat ie leeg is/geen verbinding heeft. Aan de bekabeling zal het niet liggen, immers tot 2 dagen geleden had ie signaal. Nu heb ik gelezen dat dit misschien kan liggen aan een missende driver of zo iets.

Kent iemand van jullie dit probleem? Of nog beter, weet een oplossing?

Alvast bedankt
 
als er in  de zenderlijst het bestand satellites.xml ontbreekt dan vindt de tuner geen satellieten ,
Dus controleer even of dat bestand in de map van de zenders staat
 
Dankjewel voor je reactie "the matrix",

Dit is niet het probleem, het genoemde bestand staat wel in de zenderlijst. Het lijkt er meer op dat de dreambox geen contact kan maken met de LNB of deze niet herkent.

Ik zou bijv. moeten kunnen kiezen of ik een rotor wil instellen (USALS) enz... maar kan niks wijzigen aan de instellingen van de tuner omdat ie blijkbaar de LNB niet herkend of geen verbinding kan maken
 
Dus als ik het goed begrijp en je gaat naar de instellingen tot tuner a verschijnt en je drukt dan
op ok dat je dan niet de instellingen van de tuner krijgt? 

Verder staat je 800hd gewoon op.?
 
Dan vrees ik dat die slimme kennis er een verkeerde image ingezet heeft.
Het is een dm800 hd clone en geen 800hd se?
 
Zou best kunnen! Het is een DM800, geen SE.

Het is trouwens geen kennis maar een winkel.

Ik probeerde gisteravond via draadloos een nieuwe bootloader te flashen, maar op het moment dat ik klik op"flash" gebeurt er niets....heb tip gekregen om dit via rs232 kabel en programma dreamup te doen. Moet zometeen kabel halen
 
Ga aub niet klungelen met bootloader,  als je iets verkeerd doet of de verkeerde er in zet dan heb je een serieuzer probleem.  Laat dat over aan deskundigen

Welke bootloader heb je erin zitten.  Kun je zien bij opstarten van de dreambox  op het kleine display,  gaat snel maar is iets van ssl xx.
Je systeem lijkt ok alleen de firmware  is niet koosjer.

Waarom heb je er een andere firmware in laten zetten.
En by the way terug naar de winkel en uitleggen dat zijn fw dat probleem heeft.  Mss weet hij de oplossing
 
Ik wilde nieuwe zenderlijst erin zetten maar opeens bleef kastje hangen bij opstarten.

Ik probeerde nieuwe bootloader erin te zetten maar deze was niet voor een clone en liep vast (error, no CA)
 
Ja en nu zijn de rapen gaar, no ca, error dan heb je de bootloader nu echt om zeep geholpen. Koekoek. Kan hersteld worden met speciaal programma
Heb je nog hulp nodig? Of......
 
Die error is verholpen door de winkel. Nu start alles gewoon op. Alleen het lijkt alsof ie geen verbinding kan maken met LNB. Kan haast niet aan de kabel liggen, dus mijn vermoeden is dat er iets met de opstart niet goed gaat (bootloader)
 
Dus eerst no ca found winkel heeft dat verholpen en nieuwe image erop gezet daarna jij je zender lijst erop gezet en toen een lege tuner.
In die volgorde ?want nu is het allemaal verwarrend.

Toch maar eens de dm onder de armen nemen en naar de winkel gaan want wat er gedaan is is nu allemaal gissen.
Verkeerde versie bootloader voor de ingebouwde sim versie verkeerde firmware noem maar op. 
 
Klopt, zoals jij het schetst is het precies gegaan.

Heb net de winkel gesproken en mag DM maandag brengen.

Bedankt voor de hulp, en misschien kan ik je hulp nog wel gebruiken mochten ze er in de winkel niet uit komen.

Bedankt!!
 
Het enige wat ik nog kan adviseren is de box open schroeven en kijken of de tuner goed in zijn slot zit.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan