Tv met cable tuner

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.637
Waarderingsscore
300
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Een goede kennis vroeg als ik helpen wil met een nieuwe tv.

Had een tv uit gezocht van Sony 26" met cable tuner.

Maar lees dat deze in nederland niet ondersteunt wordt.

Lekker is dat.

Welke tv is dan wel geschikt????????

 
Tja goede vraag. Ik heb er ook eentje met kabeltuner. Of dat in Nederland niet ondersteunt wordt ligt er maar aan welk type dat het is, zal wel iets te maken hebben met het soort signaal wat er overheen gaat.

Dat betreft dan alleen het digitale kabelsignaal. Normaal kabelsignaal (analoog) kunnen alle TV's aan, ook de Sony.

Wil je perse een ingebouwde digitale kabeltuner (een ingebouwde tuner geschikt voor Digitenne is bijv. ook mogelijk) zul je echt even moeten zoeken of aan de fabrikant vragen.

Hier is een ouder topic op Tweakers uit 2007, daar staan wel een aantal merken en modellen in genoemd klik.

Ik las er ook nog iets interessants voor de irdeto2 kaart, of dat nog steeds van toepassing is weet ik niet, maar het is dan wel iets om rekening mee te houden omdat in 2007 ook al ruimschoots irdeto2 verspreid werd.

Misschien dat er hier op het forum ook nog wat bezitters van een soortgelijke TV zijn met een goed werkende DVB-C tuner die advies kunnen geven.

 
Ziggo ondersteunt alleen de TV's met ingebouwde kabeltuner die ze zelf verkopen er staan er een aantal op de site van Ziggo.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat andere merken het niet doen de Sony zal echt wel werken maar blijft hij dat doen??

Ten eerste moet er dan een ci module in de enigste module die werkt is de Alphcrypt classic andere Irdeto modules werken niet dat komt omdat Ziggo niet het originele Irdeto uitzend maar er iets aan gesleuteld heeft Mascom (de fabrikant van de Alphacrypt) heeft zijn module dus ook aangepast.

Nu gaat Ziggo binnenkort de CI+ ondersteunen dan krijg je dus topics zoals hier.

Met die CI+ hoef je niet blij te zijn dan gaat Ziggo uitmaken wat je mag opnemen en hoeveel dagen het op de HD mag blijven staan en meer van die ongein.

Maar om op de vraag terug te komen ik neem aan dat de 26 inch Sony gewoon zal werken met een Alphacrypt module.

Als het tenminste voor je zelf is vraag je het voor iemand die in UPC gebied zit no way daar werkt geen enkele TV met ingebouwde kabeltuner dus ben je verplicht hun spullen te gebruiken. :)

 
Bedankt voor de antwoorden.

Toch vind ik het gek dat dit soort dingen niet beter op elkaar afgestemd worden.

Ik had de tv gelukkig nog niet gekocht.

 
Ik vindt het eigenlijk niet zo vreemd dat het nog niet beter op elkaar afgestemd is omdat je zoveel landen hebt en zoveel kabelproviders.

Daarnaast vinden bedrijven uitwisseling van producten niet zo erg leuk waardoor ze andere methodes gebruiken, bijv. andere coderingen of eigen ontvangers.

Het wordt dan moeilijk voor fabrikanten om een allround support te geven en dan hebben we het hier slechts alleen nog maar over Nederland.

TV's worden meestal per continent verkocht, dus west europa ofzo, niet specifiek Nederland en moet dus geschikt zijn voor een aantal landen.

Daarnaast is deze materie nog relatief nieuw met ingebouwde kabel en/of dvb-T support, dus wie weet gaat de compatibiliteit in de toekomst nog wel beter worden.

Anyway, dat maakt inderdaad wel dat het nog even goed uitkijken blijft.

Succes met een eventuele andere aanstaande aanschaf!

 
DVB-T gaat over het algemeen wel goed omdat het om een afgebakende etherfrequentieband gaat die internationaal is afgesproken. Ik heb hier een Samsung L40M8 en een Sony KDL-32W5710(=32W5500) met DVB-T ondersteuning. Beiden vinden alle zenders.

Met de digitale kabel is dat heel anders. Omdat er niets door de ether gaat, hoeven ze niets af te spreken en kunnen ze systemen gebruiken die ze zelf het best uitkomen. Ik kan de digitale kabeltuner van de Sony niet testen omdat ik geen kabel heb.

 
Ik vindt het eigenlijk niet zo vreemd dat het nog niet beter op elkaar afgestemd is omdat je zoveel landen hebt en zoveel kabelproviders.Daarnaast vinden bedrijven uitwisseling van producten niet zo erg leuk waardoor ze andere methodes gebruiken, bijv. andere coderingen of eigen ontvangers.

Het wordt dan moeilijk voor fabrikanten om een allround support te geven en dan hebben we het hier slechts alleen nog maar over Nederland.

TV's worden meestal per continent verkocht, dus west europa ofzo, niet specifiek Nederland en moet dus geschikt zijn voor een aantal landen.

Daarnaast is deze materie nog relatief nieuw met ingebouwde kabel en/of dvb-T support, dus wie weet gaat de compatibiliteit in de toekomst nog wel beter worden.

Anyway, dat maakt inderdaad wel dat het nog even goed uitkijken blijft.

Succes met een eventuele andere aanstaande aanschaf!
WE nemen er een kabel tuner bij.

Het moet wel.

Om even op je antw. terug te komen.

Men zou de tuner univ. kunnen maken en met softw. van de prov.het laten werken.

Of denk ik nu te simpel.

 
Dat is inderdaad iets te kort door de bocht.

Als je het geen probleem vind dat zo'n tv dan een kwart duurder word, is er niks aan de hand.

Want voor een paar van die tv's gaan ze niet de productielijn aanpassen.

Als nou de kabelaar voor zijn hele klantenbestand zo'n tv aanschaft is het weer een ander verhaal.

Dan zijn het leuke aantallen.

Maar voor een paar duizend toestellen is dat de moeite niet waard voor zo'n fabrikant.

En dan moeten ze straks ook nog voor de andere kabelaars aan de slag.

Nee daar gaan de heren niet aan beginnen.

Zet er maar een receivertje bij en knoop m via HDMI aan je mooie nieuwe tv.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan