uitlezen van boxkey's

terrestrial;205124 zei:
Nou dit systeem is al jaren in gebruik bij poolse, spaanse, bulgaarse en portugese providers en die worden ook al jaren geshared.

Precies dus een unlooper of Dreambox progje gaat niet werken.
 
Bij mijn weten is de boxkey voor elke nagra ontvanger uniek en zit deze in de chip verwerkt van de ontvanger. Althans zo werkt dit met Nagra1 en Nagra2. Indien de kaart voor het eerst geactiveerd wordt, dan komt de boxkey op de kaart te staan die dus van de ontvanger komt. Daarom werkte de kaart niet in andere gelijkwaardige ontvangers.

Wat men doet is de chip van zijn socket los solderen en deze dan helemaal uitlezen. Een freak wist waar de boxkey stond en zodoende was de boxkey bekend. De RSA key is een reeks data die bestaat uit de N1, N2 en E1. Deze combinatie van 3 is samen de RSA key.
Deze combinatie zorgt voor de check van de kaart en de verdere verwerking van de ecm's als ik het goed heb.

Grt Parabolica.
 
Bij Nagra2 zijn er twee nieuwe keys bij gekomen, een 16 byte IDEA key en een 64 byte key met de naam M1. dit was dus de wijziging tussen Nagra1 en Nagra2 die toen heeft plaats gevonden. Vroeger kon je de ecm's met een season interface loggen en die gooide in een progje en had je de noodzakelijke informatie om verder te kijken. :)
 
parabolica;205128 zei:
Wat men doet is de chip van zijn socket los solderen en deze dan helemaal uitlezen. Een freak wist waar de boxkey stond en zodoende was de boxkey bekend. De RSA key is een reeks data die bestaat uit de N1, N2 en E1. Deze combinatie van 3 is samen de RSA key.
Deze combinatie zorgt voor de check van de kaart en de verdere verwerking van de ecm's als ik het goed heb.

Grt Parabolica.

Yep en weet je wat het beroerde is het uitlezen moet met een UP2008 programmer + adapter en zoek er maar op onder de 550 euro kan ik het niet vinden.

En dit schrijft de Pool die foto's bekeken heeft

For making dump you need:

1. Hot air station with preheater - to desloder flash chip.
2. Reballing set, to make new bga balls after deslodering.
3. Some knowladge to make it...
4. External BGA flash programmer like UP&UP, personally I have UP-2008.
5. Aditional EBGA 64 adapter for this programmer.

Waarschijnlijk heeft de Belg zo'n ding gekocht en kan je verder helpen met een Belgische Telenet box.
 
Is veel te kostbaar voor incidenteel gebruik. Leuk voor een hobby, maar als het net zo gaat als toen bijvoorbeeld met Nagra1, dat de boel wijzigt, dan heb je het mooi het nakijken.
 
Ja dat is altijd sneu geld,maar dat heb je ook met smartcard die een maand werken, en een maand later er weer gebeurt is.

Maar het blijft hobby,het is alleen jammer dat niemand in nederland een boxkey uit kan lezen,terwijl ze in polen dat wel kunnen.
 
Niet dat je er wat aan hebt, maar het kan natuurlijk ook zijn dat het in Nederland ook kan, maar dat personen die het kunnen, het alleen maar achter de schermen doen en je dus niet weet wie dat kan.
 
@parabolica, we praten over nagra3 voor zover ik weet. Met een unlooper schijn je de info toch echt wel uit de smartcard te kunnen krijgen, echter moeten de scripts voor de gebruikte card revisie dan wel public zijn.

@Aart, div poolse manuals en ook US sites verwijzen toch echt naar JTAG interface en jkeys. De chip hoeft dan niet perse uit de ontvanger gehaald te worden om uit telezen. Die pool gebruikt misschien een dure programmer, wil niet zeggen dat het niet met een goedkope kan.

Heeft 1 van jullie al een season2 geprobeerd ? ;)
 
Ok, Ik zelf volg Nagra3 niet meer zo dus ik weet niet wat er allemaal mogelijk is. Maar je bent dus wel afhankelijk van de scripts en heb je die niet dan zul je volgens mij toch echt die chip moeten uitlezen en back to basic dus, of zie ik dit verkeerd?
 
terrestrial;205162 zei:
Met een unlooper schijn je de info toch echt wel uit de smartcard te kunnen krijgen
Kleine (niet onbelangrijke) aanvulling: niet "met een unlooper" maar "met behulp van een unlooper" :biggrin: Verder gaan we niet verder op dit onderwerp in.
 
eendenteam;205121 zei:
Een boxkey is toch gebonden aan de ontvanger en was vroeger een hexconversie van het serienummer. Daar heeft het soort kaart dat je gebruikt toch niks mee te maken.


Als je de boxkey weet van de kast dan kan je elke kaart gebruiken met de zelfde codering
dus de kaart is gemarried met de box. Zonder boxkey kan je niet zomaar een kaart gebruiken van de zelfde codering.

Hoe krijg je de boxkey? 2 manieren of via de kaart die je clitch of via een J-tag aangesloten aan de box.

Greetings
Richie
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan