Umberto D en zwembad

Bones

Addicted Member
Waarderingsscore
18
Punten
38
Leeftijd
66
Flaick van Umberto D, daar noem je toevallig een van mijn geliefde films en het allerleukste hondje!... Dit is hem niet, maar hij had het inderdaad kunnen zijn.Groetjes,

Mellina
Hoi Mellina.

Ik vind Umberto D. net zoals Ladri Di Biciclette (De Fietsendieven) de beste films die er ooit gemaakt zijn.

(uiteraard door Vittorio de Sica)

Grappig dat je Umberto D kent, als ik hier in het dorp er over spreek, kijken ze me aan of ik gek ben; ze hebben er nog nooit van gehoord.

Groetjes,

Bones

Ja, ongeevenaarde films!

Die geven in zwartwit meer beeld dan alle 4-kleurentechniek en 3D ooit kunnen bewerkstelligen...

Groetjes,

Mellina

Grappig dat je Umberto D kent, als ik hier in het dorp er over spreek, kijken ze me aan of ik gek ben; ze hebben er nog nooit van gehoord.

Bones
Niet alleen in jou dorp hoor. Ik zou je ook gek hebben aangekeken.

Is dat van voor of na de 1e w.o.?

:biggrin::biggrin::biggrin:

Nr.10

Hoi Nummer10

Umberto D. is uit 1952 volgens mij, echt een meesterwerk van Vittorio de Sica.

Wanneer kunnen we weer naar je zwembad?

Nodig dan ook dHr Mellina uit.

Ik heb deze film voor het eerst gezien op TV in mijn jeugd -toen ik 10 jaar was of zo- ik heb m nu gekocht bij NRC Handelsblad.

Ik wil m best meenemen.

Groetjes,

Bones

Is dat van voor of na de 1e w.o.?
Hoi Nummer10,

Na de tweede wereldoorlog, die in Italie het einde van het fascisme betekende, was de cultuur na 25 jaar bevrijd van de censuur. Daar werd meteen gebruik van gemaakt om de erbarmelijke toestand van het Italiaanse volk in beeld te brengen. Vittorio De Sica was er een meester in, vooral omdat zijn films de ellende niet op een dramatische maar op een lichtvoetige toon presenteren. Leen die film van Bones! :)

Hoi Bones,

Je kent vast ook Sciuscià, over het Napolitaanse schoenpoetsertje (shoeshine veritaliaanst in sjoesjà)?

Groetjes,

Mellina

Laatst bewerkt:
Hoi Bones,

Je kent vast ook Sciuscià, over het Napolitaanse schoenpoetsertje (shoeshine veritaliaanst in sjoesjà)?
Hoi Mellina

Ik vind die film ook hartverscheurend goed.

Als we weer een satteliet-dag krijgen, ga je dan ook mee naar het zwembad van Nummer 10 (in Overschie), ik neem dan de DVD van Umberto D. mee.

Groetjes,

Bones

Dat is een hartelijke uitnodiging, Bones, waarvoor dank. Alleen eh... ik zou vermoedelijk een nogal vreemde eend in de bijt zijn: een meisje :bloos: zonder een greintje verstand van satellieten :bloos:...

Ik ga na de zomer een schotel aanschaffen en zoek in voorbereiding daarop nu een mooie tv (die Sharp of Loewe of Technisat). Maar wie weet, na mijn satelliet-ontgroening, bij het zwembad van Nummer10, met Umberto D :knipoog:

Groetjes,

Mellina

een meisje :bloos: zonder een greintje verstand van satellieten :bloos:... Groetjes,

Mellina
Het zal wel aan mijn liggen maar een meisje uit Amsterdam in Rotterdam...... ;)

Nog leuker, dan ben je volgens mij in de minderheid maar we houden Boets en Freggel wel in bedwang met de badjuf.

Ik had Wing39 ook al uitgenodigd voor de volgende maar je bent net zo welkom.

:biggrin::biggrin::biggrin:

Nr.10

maar we houden Boets en Freggel wel in bedwang met de badjuf.
Waarom wij nou weer? We hebben hier al problemen zat met de ontsnappende bosnimfen, en rondvliegende Dreamboxen. :biggrin:

Het zal wel aan mijn liggen maar een meisje uit Amsterdam in Rotterdam...... ;)Nr.10
Inderdaad, een gewaagde combinatie!:ruzie:

Ik had Wing39 ook al uitgenodigd voor de volgende maar je bent net zo welkom.

Nr.10
Dat is hartelijk. Dank, Nummer10! (maar wat moet ik me bij het zwembad voorstellen?...)

Groetjes,

Mellina

Laatst bewerkt door een moderator:
@Hoi Nummer10

Je link werkt niet bij mij.

@Hoi Mellina

Ik woon 15 km bij Amsterdam vandaan en ik kan je garanderen dat er echt geen Feyenoord-Ajax tavrelen bestaan bij het zwembad van nummer 10; het is gewoon gezellig.

Groetjes,

Bones

Ik heb even een quote gefixed en een link gefixed en al deze reacties even naar de Kletspraat verplaatst.

Want effe kort kan wel, maar er stonden nu zoveel off-topic berichten in de thread dat het teveel werd, dus vandaar effe naar hier.:)

Maarreh, die Umberto D waar jullie het over hebben, maakt(e) die zo van die alternatieve films zoals ook die films van Marcello Mastroiani enzo?

@Hoi BT

Umberto D. is een film van Vittorio de Sica; ga ook mee naar het zwembad van Nummer10, ik neem die dvd dan mee.

Groetjes,

Bones

@Nummer10

Je link werkt nu wel! (goed gefixed BT!)

Groetjes,

Bones

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb even een quote gefixed en een link gefixed en al deze reacties even naar de Kletspraat verplaatst.Want effe kort kan wel, maar er stonden nu zoveel off-topic berichten in de thread dat het teveel werd, dus vandaar effe naar hier.:)

Maarreh, die Umberto D waar jullie het over hebben, maakt(e) die zo van die alternatieve films zoals ook die films van Marcello Mastroiani enzo?
Hoi Black Tiger,

Dank voor de terechte ingreep: in de rubriek kletspraat ben ik helemaal op mijn plek! ;)

Het bijzondere van die Italiaanse films van net na de oorlog ("neorealisme"), was dat ze meestal geen acteurs gebruikten, maar gewoon mensen van straat plukten voor een levensechte vertolking van een rol. Mastroianni kom je in die films niet tegen, maar hij schittert natuurlijk in vele latere films, zoals in de klassieker "Una giornata particolare", met Sofia Loren.

Voor een voorproefje van Umberto D:

http://www.youtube.com/watch?v=ift2ptZ6JXE

Groetjes,

Mellina

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 14:32 uur ----------

Hoi Nummer10,

Dank voor het kiekje: een zwembad, dus, zoals... een zwembad. Maar hoe stel ik me een satellietparty voor in een zwembad?:confused2:

Groetjes,

Mellina

Ah kijk, dan lag mijn gedachtengang dus toch goed. Films uit het alternatieve circuit, die je niet vlug in commerciele bioscopen te zien krijgt.

Zijn niet bepaald mijn favoriet maar er zitten wel enkele diamantjes tussen, dat wel.

een zwembad. Maar hoe stel ik me een satellietparty voor in een zwembad
Da's gewoon een gezellige bijeenkomst van mensen uit de satelliet scene, dus die elkaar kennen van een paar forums. Daar babbelen ze dan gezellig over satelliet maar ook veel andere zaken met een hapje en een (of meer) drankje(s) erbij.;)

Om het overzicht een beetje te behouden. Hier een draadje over de nieuw satellietparty.

@BT

Dit jaar doe je mee!!! :biggrin:

;)

Nr.10

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan