Update Strong SRT 8000

trust

Active member
Lid sinds
22 aug 2002
Berichten
172
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
77
Locatie
Nijmegen
Update ontvanger is succes vol verlopen. :)
Na het aanstuiten van de parallele- en serieele kabel aan de pc en vervolgens het opstarten van de ontvanger met menu en pijl naar rechts gelijktijdig ingedrukt.

LASH MN26: AM29LV800B

FLASH MN27: AM29LV800B

FLASH MN28 absente

boot_LIBDAT1.5

DEMANDE CHARGEMENT PRIORITAIRE

debut de transfert parallele

De tekst "attente negociation" welke in de beschrijving stond kreeg ik niet.

Groeten sat4me2.

Bij het zoeken naar een oplossing voor hetzelfde probleem (met 2 PC's en een laptop) , kwam ik dit dit (oude) draadje tegen .

Hetzelfde geprobeerd maar bij mij bleef de strong op CHA staan .

Bij mij was de oplossing om de compoort instelling in de PC , op 38000 baud te zetten i.p.v. de standaard 9600 .

Toen verscheen wel de fel begeerde melding : "attente negociation"

 
Bedankt voor deze aanvulling. Ik heb hem toch even apart gezet, valt ie weer extra op en als mensen er nog vragen over hebben kunnen ze deze dan ook hier weer stellen.:)

 
Beste allen;

We hebben een Strong SRT 8000 satelietontvanger. Dit weekend met het nieuwe canal-digital pas opnieuw zenders geinstaleerd.

Helaas zijn wij nu een aantal zenders kwijt, zoals Radio 1, Studio Brussel, Canvas etc.

Via menu ontvanger de volgende info opgehaald:

versie: 15

fabrikant: dASSAULT AT

type: 2

Patch Run: 1

Canal Digital kon ons niet helpen, we moesten maar een nieuwe ontvanger kopen!!

Op internet hebben wij de volgende site gevonden: http://www.weethet.nl/dutch/sat_updatestrongsrt8000.php

met instructies hoe wij onze ontvanger van "nieuwe" software kunnen voorzien.

(Op de Strong-website was geen update software te vinden voor de SRT 8000)

Wie kan ons vertellen of wij met de instructies en software uit bovengenoemde site de ontbrekende zenders weer kunnen instaleren?

We hebben nog een 2e ontvanger, Strong SRT 6850 waar nog de juiste zenderindeling in staat. Is deze over te zetten naar de SRT 8000? Zo ja hoe moet dat?

groet

Nico

 
Beste allen;


Via menu ontvanger de volgende info opgehaald:

versie: 15

fabrikant: dASSAULT AT

type: 2

Patch Run: 1

Canal Digital kon ons niet helpen, we moesten maar een nieuwe ontvanger kopen!!

de versie die in deze strong past is Versie 20

Op internet hebben wij de volgende site gevonden: http://www.weethet.nl/dutch/sat_updatestrongsrt8000.php

met instructies hoe wij onze ontvanger van "nieuwe" software kunnen voorzien.

(Op de Strong-website was geen update software te vinden voor de SRT 8000)

Wie kan ons vertellen of wij met de instructies en software uit bovengenoemde site de ontbrekende zenders weer kunnen instaleren?

feitelijk doet dit de ontvanger zelf wat jij doet is nieuwere software er in zetten en de ontvanger opnieuw laten zoeken

We hebben nog een 2e ontvanger, Strong SRT 6850 waar nog de juiste zenderindeling in staat. Is deze over te zetten naar de SRT 8000? Zo ja hoe moet dat?

nee dit kan niet

groet

Nico
het probleem met de strong is inderdaad de ontvanger is al oud en daar door kan hiet inderdaad zo zijn dat er enkele zenders missen

en ik denk dat een sofware update je er ook niet echt bij gaat helpen

 
Dan gelijk een link waar hij info kan vinden over de Strong 8000 er zijn firmwares genoeg te vinden in de upload op die site.

Wat er echt werkt moet ik het antwoord schuldig blijven van de Strong weet ik weinig of niets, maar Vreeswijk heeft er een handboek van gemaakt (wat overigens bij mij niet werkt) als je dat doorleest zal er wel meer duidelijk zijn.

Of het een oplossing is voor missende kanalen??

http://www.firma-vreeswijk.nl/upload/

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Aart: Ik heb even de url aangepast, kijken of die wel werkt. De vorige verwees naar de hoofdpagina van een machinebedrijf en ik zag er geen links naar de Strong firmware.

Zodoende nu een rechstreekse link. Hopelijk werkt ie, want toen ik dat wilde testen lag de hele site er uit.:)

 
Bedankt voor jullie reacties!

Heb het progr. Software Loader and V20 Firm (Official) en Str8000 v9b FINAL (incl settings) geinstaleerd op PC.

Ook volgens de instructies een printer toegevoegd (local / text only)

Daarna kabels aangesloten en progr. gestart en de ontvanger op "CHA" gezet.

Hij geeft de melding:

boot_LIBDAT_ECP_1.6.2 (DA2NED_VENTE_V15)

FLASH MN26/MN17 : M29W800B

FLASH MN27MN19 : MB29LV800B

FLASH MN28 : non reconnue

DEMANDE CHARGEMENT PRIORITAIRE

debut de transfert parallele

attente negociation:

Na starten prog. komt er een melding van downloading.

Na ~30 seconden krijg ik een print-foutmelding.

Kan schotel alleen nog maar uitzetten en prog. sluiten.

Gelukkig werkt de schotel nog wel.

In het handboek van Vreeswijk kon ik geen oplossing vinden.

Wie kan mij helpen......

mvg

Nico

 
Probeer ditzelfde eens met een pc waar zo min mogelijk ander software op draait:

Schakel firewall, antivirus en schermbeveiliging tijdelijk uit (eventueel ook de internet verbinding even wegnemen).

Ik heb ooit alleen met windhoos 98 wat strongs en bouwgelijken geprogrammeerd, en dat ging best goed.

Ik weet dus niet of XP roet in het eten gooit.

Met vista heb je zeer waarschijnlijk wel een probeem.

Heb hier nog zo'n strong staan (met een probleem).

Misschien dat ik daar nog es wat van de firmware daar op die site op ga zetten, gewoon om eens wat te spelen.

 
Ook volgens de instructies een printer toegevoegd (local / text only)
Heb je deze ook als standaard printer ingesteld? Want dat is ook belangrijk.

 
Probeer ditzelfde eens met een pc waar zo min mogelijk ander software op draait:Schakel firewall, antivirus en schermbeveiliging tijdelijk uit (eventueel ook de internet verbinding even wegnemen).

Ik heb ooit alleen met windhoos 98 wat strongs en bouwgelijken geprogrammeerd, en dat ging best goed.

Ik weet dus niet of XP roet in het eten gooit.

Met vista heb je zeer waarschijnlijk wel een probeem.

Heb hier nog zo'n strong staan (met een probleem).

Misschien dat ik daar nog es wat van de firmware daar op die site op ga zetten, gewoon om eens wat te spelen.
met xp lukt dit wel vista weet ik niet geen ervaring mee

Str8000 v9b FINAL is al een oudje ik zou zelf voor de orginele gaan of de laatste van

interpol

foutje lijkt mij toch iets met de printer instellingen

er moet ook nog iets en de bios worden ingesteld

heb je hier wel naar gekeken ?

 
Ja, in de bios kan ECP of EPP staan, indien er Bi-dir aanwezig is moet de bios daarop ingesteld staan, anders op standaard en alleen ls dat niet kan op ecp/epp voor zover ik me kan herinneren.

 
Wederom bedankt voor de reacties, helaas kom ik nog steeds niet verder.....

In BIOs staan de volgende instellingen:

Serial port A auto

Paralel port auto

Mode Bi-directional dit zijn toch de juiste bios instellingen?

Ook met progr. Complete TVV Merlin seca2 by interpol stopte de data overdracht na 64 kb

mvg

Nico

 
Bij het zoeken naar een oplossing voor hetzelfde probleem (met 2 PC's en een laptop) , kwam ik dit dit (oude) draadje tegen .
Hetzelfde geprobeerd maar bij mij bleef de strong op CHA staan .

Bij mij was de oplossing om de compoort instelling in de PC , op 38000 baud te zetten i.p.v. de standaard 9600 .

Toen verscheen wel de fel begeerde melding : "attente negociation"

Nico , ook al met de compoort instellingen gestoeid ?

 
Serial port A autoParalel port auto

Mode Bi-directional dit zijn toch de juiste bios instellingen?
Die Mode bi-directional zijn wel de juiste instellingen.

Maar die seriele en paralel poort op auto zou nog wel eens het probleem kunnen zijn omdat XP anders met dat soort poorten om gaat dan bijv. Win 98.

Probeer het volgende eens:

Serial port A: com 1, 3f8 irq 4.

Paralel port: Lpt 1, 378 irq 7.

Wie weet gaat het dan beter. Ook kun je even kijken bij de eigenschappen van de seriele poort (in XP bij apparatenbeheer) of daar de instellingen goed staan.

Dat staat bij mij op snelheid 9600 en 8 none 1. Ik heb niet in de handleiding gekeken maar misschien dat die op 115200 of 57600 moet staan om te flashen ofzo.

 
Ik geef het op .....

Bios instellingen aangepast

snelheid compoort aangepast

software via compaliteitsmode laten draaien onder windows 95 / 98 en 2000

andere software gedraaid

Maar steeds stopt de communicatie na 64 kb...

Dan toch maar een nieuwe tuner kopen.....

Ik wil iedereen bedanken voor de vele reacties.

mvg

Nico

 
ik weet niet en welke regio je woont maar anders kun je ook wel eens langs komen

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan