Uploaden van key.bin, moet de humax altijd signaal hebben terwijl je dit doet?

C

ctaatgen

Ik heb een probleem, wat anderen denk ik ook wel hebben.
Mijn computer staat helemaal niet in de buurt van m'n humax kasje, en om nou een 0-modem kabel van 30m+ aan te schaffen vind ik ook nogal wat.

Is het ook mogelijk om de key.bin codes erop te zetten terwijl de humax geen signaal van de sateliet ontvangt?

Alvast bedankt,
Chris
 
hoi,

het volgende heb ik geprobeert:
De humax op een werkend kanaal zetten, de CAID pre.... op CARD+EMU gezet

vervolgens uitgezet, afgekoppelt, naar de computer toe gelopen.
0modem kabel eraan, toen met DSR9500 de netgeladen key.bin erin geladen door op ?write? te drukken.
Vervolgens de humax met afstandsbediening uit, weer aangezet, uitgezet, afgekoppelt.

Weer aan de TV gehangen, maar Taq of Kiosk doen het geen van beiden.

Tips?
 
dat klopt, taq doet het niet voorlopig, maar dat had je zeker al gelezen ??

en het gaat erom dat je humax "beeld geeft" op een kanaal waarbij er geen verkeer tussen je kaart en de decoder optreed. een fta dus. (bijv BVN)
als er niets is aangesloten op de humax, en ook geen llnb dus, dan voldoe je aan deze eis, en kun je lekker gaan uploaden.

groet
kamaradski
 
Ok, last question.
Mag de Humax helemaal van netstroom af na het uploaden van de key.bin?
En hoe kan ik checken of het gelukt is, aangezien ik op m?n funcard de nieuwste codes ook heb staan.

Bedankt,
CHris
 
als je gewoon de humax op standby zet nadat je geupload hebt, en daarna weer aan, om te controleren of je beeld hebt. dan werkt het meestal wel. zoniet dan kun je ff in de FAQ op mijn site zien wat het truckje is om de sleutels te bewaren via het menu.

groet
kamaradski
 
A: sluit je humax5400(z) aan via een 0-modem op de pc.

B: zet de Humax5400(z) aan en selecteer een zender (maakt niet uit welke zolang de coax er maar uit is.

C: Laad de binfile met dsr9500 of sammy/hummie edit.

D: zet de humax5400(z) in stanby op de voorkant van de ontvanger en zet hem weer aan.

E: om te controleren of de binfile is geladen even een read uitvoeren.

F: Emu+card selecteren of Emu+K

Mocht je hierna geen gewenst effect hebben bereikt heb je of een verkeerde binfile te pakken of je hebt de verkeerde compoort ingesteld, dat wordt namelijk het meeste vergeten.

suc6
 
Mocht je hierna geen gewenst effect hebben bereikt heb je of een verkeerde binfile te pakken of je hebt de verkeerde compoort ingesteld, dat wordt namelijk het meeste vergeten.

en dit gebeurd meestal als je koelkast met bier weer leeg is gedronken.
 
misschien mis ik wat???
maar meneer doet het prima,alleen taq en sky zijn al een week of 2 niet meer te krijgen op geen enkele ontvanger.
dus het laden gaat goed!!!
 
ik denk niet dat hij op een vrij kanaal pers? moet staan
ik heb daar nog nooit hinder van gehad op welk een kanaal hij stond.

laik2
 
Originally posted by ctaatgen

En hoe kan ik checken of het gelukt is, aangezien ik op m?n funcard de nieuwste codes ook heb staan.

Simpel door alleen maar de flash file op je kaart te zetten en de eprom file leeg te laten
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan