Useraddon.xml van Pli image, wie?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.908
Waarderingsscore
1.042
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Wie kan me aan zo'n ding helpen of vertellen waar ik het kan vinden?

Ik heb normaliter Gemini en Nabilo draaien, voor een gebruiker op Fun die ik wil de helpen, heb ik speciaal de Pli Iolite geinstalleerd, waar ik gelijk spijt van had, wat een bagger, heeft ook m'n multiboot vernaggelt dus kon opnieuw beginnen.
Heb nu Nabilo in de flash en Pli Helenite op de USB, maar in zowel de Iolite alsook de Helenite kan ik geen useraddon.xml vinden.

Ook met google vindt je vanalles, maar geen uitleg hoe zoiets werkt, waar je het kunt vinden etc. In de /etc en /etc/tuxbox of /etc/tuxbox/config staat dat ding niet.

Wie weet hier meer over?

Het gaat om de gebruiker die ik in deze thread wil helpen.
 
Wij draaien met veel plezier de nieuwste PLi en dus nergens problemen mee. Feit is wel dat je PLi goed moet installeren anders loop je tegen problemen aan. M.a.w. eerst settings (config) backuppen, dan terug naar fabrieksinstellingen dan nieuwe image erop, dan weer terug naar fabrieksinstellingen en dan de volledige setup (config) uitvoeren. Dus niet flashen of zo.

Wat bedoel je precies met useraddon ? Wat moet dat ding doen of waar zorgt die voor....
 
De useraddon.xml schijnt een bestand te zijn waar je zelf een update server ofzoiets in kunt opgeven. Je ziet bij de info van images bijv. Gemini ook erbij staan "useraddon.xml included" of iets in die geest.

In de genoemde thread kun je ook lezen wat de gebruiker ermee bedoeld.

Het probleem is dat ik er zelf ook niet goed raad mee weet omdat ik (ook bij google zoeken) wel die naam vaak tegen kom, maar nergens een uitleg omtrent wat het nu precies is of hoe het er uit ziet etc.
Maar aangezien er zoveel mensen met Pli werken neem ik toch aan dat er mensen zijn die het weten.

V.w.b. de iolite image, bedankt voor de mooie uitleg, maar dat betekent dat ook dat je hem niet op een usb stick in multiboot kunt draaien, hetgeen met de Helenite wel nog lukt.
 
Dit zou een usseraddon.xml als voorbeeld moeten zijn :

- <item>
<item name="Keys" url="http://****.com/images/dream7000/keys/keys.xml" />
<item name="Cams" url="http://www.****.org/camd/cam.xml" />
<item name="Settings" url="http://****.com/images/dream7000/settings/settings.xml" />
<item name="Skins" url="http://www.****.com/dbox/skins.xml" />
</item>

Per image en ontvanger kan dit verschillen. PLI heeft zijn zo zijn eigen addon onder de blauwe knop. Alleen voor de keys moet je zelf een plug-in plaatsen

Grt Parabolica.
 
In Pli is dat het Ppanel.

Op huts staat er wel een key-updater voor.

In Pli is deze encrypted dus je leest er niets uit
 
Kijk, daar kunnen we verder mee, hartstikke bedankt voor de hulp allemaal!
 
PLi kent geen useraddon.xml... Met ppanels kan de gebruiker zelf menu's maken(!) >als ik ff mag promoten... daar ik zelf in het PLi team zit<. Er "zwerft" op het www meerdere ppanels rond die keys regelt... zet die op /var/etc/ppanels want daar staan de ppanels.
 
@Guardian + @Littlesat99: bedankt voor de toelichting.

Een eigen ppanel maken is niet zo moeilijk, omdat bij PLi in /var/etc/ppanels een handleiding (engelstalig) staat hoe je zo'n xml file maakt. Dat bestand heet: PPanel_tutorial.xml
Je kunt hier vele kanten mee op; ook key's updaten
 
Bedankt voor de aanvulling Littlesat!!!

Overigens... als je toch in het Pli team zit, misschien kun je dan eens nagaan waarom de iolite een multiboot op een usb stick vernaggelt? Mijn Nabilo bleef de enigma herstarten. Opstarten ging tot aa het opstarten van enigma, daar bleef hij op terugkomen steeds met de melding "starting enigma" ook na verwijdering van de iolite.

Wat me hierbij opviel is dat als ik met ftp ga kijken, ik normaal in de directory /media/usb ook de map /fwpro zie met daarin alle images die er op staan.
Startte ik met de Nabilo op de usb, dan zag ik dat wel, met de Pli iolite niet.
Met de Pli Helenite echter wel dus ofwel is die iolite er niet lekker op gezet ondanks dat die overigens wel goed werkte, ofwel er is iets niet lekker met die iolite. En ik vermoed dat laatste omdat de werking op zich verder prima was.
 
@BlackTiger: misschien heb je hier iets aan:

de juiste volgorde om de image van PLi te upgraden is:

- backup settings
- reset naar fabrieksinstellingen in expert setup
- reboot
- kleine setup (tot aan diseqc settings)
- druk op exit/lame
- ftp image naar /tmp directory
- hernoem image naar root.cramfs
- manual update in expert setup
- na booting meteen terug naar fabrieksinstellingen
- dan een complete en persoonlijke setup

Doe je het niet zo, dan loop je de kans op fouten zoals b.v. het frequent/continu herstarten van enigma (dat hebben wij ook in het verleden gehad). In een geval konden we zelfs met de seriele kabel aan de gang...pffff... Maar de laatste tijd doen we het zo als boven omschreven en geen problemen. Overigens betrof dit niet de multiboot, want die gebruiken we niet.
 
Back Tiger,

Ik begrijp even niet wat je bedoeld met mijn Nabilo bleef de enigma herstarten??? Welk image heb je in de flash en welke op de stick??? Heb je in flashwizard smartsetting copy aanstaan??? Zo ja dan komen in het PLi-image op de stick allerlij Nabilo "troep" erbij (skin waarin required dingetjes niet in zit, registry settings...) en dat kan wel eens de rede zijn...

Ook het terugzetten van een Nabilo backup kan fataal voor een ander image zijn.
 
@Eendenteam: Bedankt, maar zo kun je alleen installeren als je PLI in de Flash zet en dat was niet de bedoeling, maar oke jullie schreven al erbij dat het niet om multiboot gaat in het geval zoals jullie omschreven.

Overigens moet men mijns inziens gewoon elk image op de usb stick kunnen zetten met Flashwizard zonder allerlei poespas of aparte methodes, dat lukt immers met images als Nabilo, Gemini, Pli Helenite, SF enzo ook allemaal zonder problemen, incl. het er af halen.
Maar toch bedankt voor de tip, meelezers die hem in de Flash willen zetten kunnen er zeker verder mee.

@Littlesat99: Ik had Gemini 4.0 in de Flash en Nabilo v.08 en Pli Iolite op de USB stick.
De smartsettings had ik aan staan ja, maar met de "advanced smart copy" erbij aan en die neemt alleen maar de cccam.cfg en de cccam.prio over, niet van de Nabilo maar van de Gemini want die stond in de flash.

Ik heb ook geen backups teruggezet ofzo. Alleen die Pli iolite erbij gezet. Nadat die goed draaide wilde ik Nabilo weer opstarten.
Aangezien gewone herstart wel eens een probleem geeft, zet ik netjes de dreambox uit via shutdown en dan shutdown now vanuit het menu.
Daarna start ik hem opnieuw op en bij het keuze menu koos ik voor Nabilo.
Nabilo start net als Pli ook op met een achtergrond en wat meldingen. Op een gegeven moment krijg je bij het opstarten de melding "starting enigma", zie je bij veel images.

Wat ik bedoelde met het herstarten is dat dan normaliter het beeld even knippert en dan krijg je de melding "starting cccamd", bi Pli Helenite krijg je eerst de melding "thanks for choosing Pli" of zoiets.
Welnu, er kwam dus geen "starting cccamd" maar het beeld knipperde en ik kreeg wederom "starting enigma" te zien, dat duurde weer een paar seconden, beeld knipperde weer en kreeg wederom starting enigma. Dat bleef dus zo doorgaan en dat is wat ik bedoelde met "enigma bleef herstarten" want dat is dus precies wat er gebeurt.

Ik heb er al diverse images op en bij gehad, allemaal met die smart settings aan, nooit een probleem gehad.
Dus als die Pli Iolite er wel een probleem van maakt, ligt het duidelijk aan die iolite lijkt mij. Idem die vreemde directorystructuur waarbji je die "fwpro" directory niet meer te zien kreeg, wat bij de Plli Helenite allemaal geen probleem is.
 
Wellicht overbodige vraag maar gebruik je wel de 2008 versie van PLi IOLITE image.
Zie hier
 
Nee ik had nog de 2007, de 2008 versie was er op dat moment nog niet.
De 2007 versie had ik immers op 29-12 gedownload en de 2008 versie kwam pas 31-12 uit zie ik nu. Doch het is dan wel interessant om te weten wat er tussen die twee versies gefixed is, want de 2007 kwam op 6-12 uit, dus ze hebben toch in die maand dan iets gefixed.
 
Dan zul je even een vergelijk moeten trekken. Op de link (2 postings hierboven) is vermeld wat er in de nieuwste zit.
 
Ik ben wat lui aangelegd en dacht dat Littlesat99 misschien al wist of die specifieke verbetering erbij zit. Maar maakt niet uit, de Helenite draait nu op de usb en dat werkt verder wel goed, dus ik hou de Pli voorlopig verder voor gezien, ben er nog steeds niet kapot van, althans de beschikbare skins.:)
 
Met smartsettings aan krijg je diverse settings mee (o.a. de registry) niet van de image in de flash maar van het aktive image... Zeker vanaf Nabilo adviseer ik dit geheel uit te zetten(!)

En ondertussen zijn er ook al wat andere skins beschikbaar. En om een image op een skin slecht te vinden??? Het gaat toch ook op functionaliteit??? En vergeet niet PLi is het enige image dat wel eens wat terug zet in CVS(!)

En kennen jullie de commercial skip al in PLi voor je opnames (<> toetsen naast de 0 1 minuut vooruit, 15 sec terug)?
 
Ik weet niet helemaal wat ik over die smart settings moet denken, want tot nu toe heeft dat nooit problemen opgeleverd met geen enkel image. Ik zie ook geen gekke dingen in de Nabilo maar misschien kun je me die wel wijzen. Sterker nog, met de Pli Helenite geeft het ook geen problemen met nu alleen nog maar de Nabilo in de flash en de Gemini helemaal weg. Daarnaast heeft Linux geen registry, da's windows. Ik heb er derhalve mijn twijfels over, doch dat kan dan ook liggen aan mijn onkunde op het gebied van flashwizard source. De source is me onbekend dus kan ik niet bepalen wat die funktie exact doet.
Hoe is men daar achter gekomen dat er delen van de registry (wat dat ook zijn moge) gecopiëerd worden?

En om een image op een skin slecht te vinden???
Nou nee, dat heb ik nergens geschreven, dan interpreteer je mijn woorden verkeerd. Ik schreef dat ik er niet kapot van was. Dat wil helemaal niet zeggen dat een image slecht is, maar dat ik er persoonlijk niet van gecharmeerd ben. Ik schrijf er dan ook specifiek bij dat het me om de skins gaat.

Als ik hem slecht zou vinden zou ik hem ook niet adviseren (naast Gemini en Nabilo) als een van de drie beste images die mij bekend zijn.
Overigens heb ik het liefst een skin a la Gemini of a la Nabilo, dus niet van dat smalle onleesbare gedoe (ja ik heb slechte ogen).:) De skin die op Gemini lijkt die ik nu er op heb ziet er niet uit met dat blauw en dan die bruin/oranje achtige balkjes, de kleuren passen echt niet bij elkaar, een grafishe draak. Maar ik zal nog eens op zoek gaan.

En vergeet niet PLi is het enige image dat wel eens wat terug zet in CVS(!)
Hoe bedoel je? Een CVS is toch alleen maar een bestand of database waarin je wijzigingen in een image bijhoudt, zoals nieuwe implementaties? Bedoel je dan dat Pli de enige is die aangebrachte vernieuwingen ook wel eens in een nieuwe image weer terug trekt in een nieuwere versie image? Of begrijp ik nu iets verkeerd?
Anderszins vraag ik me dan wel af (als dat bij anderen niet gebeurd) wat hier het voordeel van zou zijn, anderen fixen het gewoon in een nieuwe release, toch?

commercial skip al in PLi voor je opnames
Kijk, da's nu eens aardig, die kende ik nog niet nee. Aardig, alhoewel het geen echte skip is maar gewoon dus 1 minuut vooruit spoelen telkens? Werkt in elk geval wat eenvoudiger dan de opname versneld laten afspelen tot de reklame voorbij is.:)

Zoals je ziet zijn (voor mij persoonlijk!) interessante verschillen tussen images belangrijk. De "commercial skip" is iets aparts.
Normaliter vindt je het meeste wel zo'n beetje in alle images terug waardoor ze feitelijk (buiten de positie van bepaalde dingen) veelal op mekaar lijken en mijn oordeel over wat ik zelf dan als "prettig" ervaar, bepaald gaat worden door aanwezigheid van bijv. zaken als een key downloader, hoe het er grafisch uit ziet, eenvoudig terugvinden van zaken in menustructuur en dat soort dingen. Dus meer iets van persoonlijke smaak.
 
En vergeet niet PLi is het enige image dat wel eens wat terug zet in CVS(!)

Hiermee wordt bedoeld dat PLi regelmatig code commit aan de orginele bron van Enigma-1 zodat veel PLi features ook in andere images terecht komen...

En inderdaad image is smaak - Tis niks aan te doen(!)

En wat betreft keys. PLi heeft ppanels. Links en rechts op het i-net zwerven wel eens key-update ppanels rond...
 
Hiermee wordt bedoeld dat PLi regelmatig code commit aan de orginele bron van Enigma-1 zodat veel PLi features ook in andere images terecht komen...
Ah kijk zie, dan had ik dat toch verkeerd begrepen. Da's natuurlijk wel erg fijn. Bedankt voor de uitleg!

Persoonlijk vindt ik het heel mooi dat er veel NL mensen aan de Pli werken, is dacht ik ook een image van NL makelij.
Ik zou hem best graag willen draaien, maar dat komt misschien nog wel als ik de goede skins tegen kom. Wat mij bijv. wel aansprak was dat je met die multi-epg zo'n klein schermpje nog van het beeld bleef zien, dat was echt leuk.
Jammer genoeg was die multi-epg feitelijk onleesbaar zo'n warboel was het.
Dus maar weer naar single epg. Misschien is het een idee om ook zo'n klein beeldje bij de single epg te zetten ofzo, het sprak mij in elk geval wel aan in de Pli.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan