USUALS Moteck 2100

selmaniac

New Member
Lid sinds
26 jun 2011
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
44
Ik heb een Dreambox 500HD met PLI 2.1 image op een Moteck 2100 aangesloten. Ik woon in Arnhem. Latitude is 51.983 ( 52.0) en longitude is 5.916 (5.9). De latitude op de motor heb ik op 52 (zie foto 1) en aan de andere kant is de elevatie op 38 (90-52=38) (zie foto 2). De elevatie van de schotel kan ik moeilijk lezen op de schotel. Geen pijlen of tekens aangegeven. Maar zal denk ik op 32.53 staan (40-7.47=32.53). Op mijn Dreambox heb ik USUALS op dit staan: Latitude 52.0 en longitude 5.9. Naar mijn mening heb ik alles goed aangesloten. Maar krijg maar geen beeld. Onder de motor heb je ook oost en west graden staan. Wanneer ik bijv op 19.2 graden draai op de DB komt het op de motor rond de 15 graden ongeveer. Is dat dan normaal of is de motor defect? Heb ook al de motor en de DB een reset gegeven (meerdere malen eerlijk gezegd). Maar hielp ook niet. Wie kan mij ermee helpen?

Nu heeft iemand voor mij op amateuristische manier aangesloten. Moet wel via opgeslagen punt doen, dus geen USUALS. De latitude op motor zit al ergens anders. Ik ontvang nu wel de satellieten maar niet goed en op sommige frequenties ontvang ik niks. De ontvangst verschilt per satelliet, het varieert van 50 tot 90. Wie o wie kan mij helpen.

PS. Voorheen deed alles het goed. Ontvangst was bij alles rond de 95. Totdat mijn oude motor het begaf.

foto 1
http://imageshack.us/photo/my-images/412/img00259201110241157.jpg/

foto 2
http://imageshack.us/photo/my-images/24/img00260201110241157.jpg/
 
Als je in de ontvanger niets veranderd hebt en alleen de rotor hebt vervangen, dan ligt het toch echt aan het laatste.
Zorg dat de boel hier perfect is uitgericht, misschien moet je de rotor iets naar links of rechts draaien op de mast.
Of de schotel op de hulpmast staat te veel omhoog of omlaag. Ook misschien hier wat naar links of rechts draaien.
Op zich is het allemaal redelijk eenvoudig, maar er is wel geduld vereist.
 
Togan;218215 zei:
Als je in de ontvanger niets veranderd hebt en alleen de rotor hebt vervangen, dan ligt het toch echt aan het laatste.
Zorg dat de boel hier perfect is uitgericht, misschien moet je de rotor iets naar links of rechts draaien op de mast.
Of de schotel op de hulpmast staat te veel omhoog of omlaag. Ook misschien hier wat naar links of rechts draaien.
Op zich is het allemaal redelijk eenvoudig, maar er is wel geduld vereist.

Maar is het dan normaal dat het op de motor 15 graden aangeeft ipv 19.2 als je naar astra gaat via de ontvanger? Geduld was paar dagen lang bezig zijn:[
 
Ja als het goed is het nulpunt is Astra/Sirius op 4.8 graden oost als je dus de Astra hebt op 19.2 graden oost kom ik op 14.4 dus ongeveer 15 graden moet goed zijn.

Maar met een nieuwe motor moet je ook nieuw uitrichten je longitude is 5.9 dus de sat die daar het dichtst bij is is de Astra/Sirius op 4.8 oost op Eutelsat 7 graden oost kan ook maar is een zwakke sat maar zal een link er op zetten.

http://www.thuiswater.nl/sat/
 
aart1944;218219 zei:
Ja als het goed is het nulpunt is Astra/Sirius op 4.8 graden oost als je dus de Astra hebt op 19.2 graden oost kom ik op 14.4 dus ongeveer 15 graden moet goed zijn.

Maar met een nieuwe motor moet je ook nieuw uitrichten je longitude is 5.9 dus de sat die daar het dichtst bij is is de Astra/Sirius op 4.8 oost op Eutelsat 7 graden oost kan ook maar is een zwakke sat maar zal een link er op zetten.

http://www.thuiswater.nl/sat/

ok, ik zal dat dan zaterdag of zondag proberen. Door dat zat ik ermee te vechten. Dacht dat mijn motor niet goed was. Zat hele tijd te kijken waarom die niet op 19 graden ging. Dan horen jullie wel of het wel of niet gelukt is. Ga zeker die site nog doornemen. bedankt
 
Had afgelopen weekend geen tijd gehad, dus had het vandaag gedaan. Het is me wel beetje gelukt. Zal nog kijken of alles goed werkt. Laat het wel weten nog. Bedankt nog voor alle hulp
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan