Vangelis ( 79) overleden..

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.098
Waarderingsscore
461
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
De Griekse componist Vangelis is op 79-jarige leeftijd overleden. Dat meldt de Athens News Agency donderdag op basis van zijn advocaat. De Griek was vooral bekend als componist van de muziek voor de films Chariots of Fire en Blade Runner.

Voor zijn werk in Chariots of Fire won Vangelis in 1981 de Academy Award voor beste originele muziek. De titelsong van de film, die hoort bij de scène waarin Britse atleten ter voorbereiding op de Olympische Spelen van 1924 over het strand rennen, is een van de meest iconische en herkenbare stukken filmmuziek ooit.

De futuristisch klinkende soundtrack van Blade Runner, met Harrison Ford en Rutger Hauer in de hoofdrollen, leverde Vangelis nominaties op voor een BAFTA en een Golden Globe.

https://www.nu.nl/muziek/6201767/ch...e-runner-componist-vangelis-79-overleden.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij had mooie muziek die we nog jaren zullen horen.

RIP.
 
Alleen een link zetten is not done want dat is geen nieuwsbericht. Dus heb er even wat tekst bij gezet zodat men al wat meer weet hoe en wat.

Hij had inderdaad mooie muziek. Is ook een nette leeftijd.
RIP Vangelis.
 
Pardon? Nette leeftijd ????? Ik ben 72 dus over 7 jaar of eerder heb ik een nette leeftijd om dit forum te verlaten
 
Nou nee, van mij mag je 120 of ouder worden hoor. Maar de gemiddelde mannelijke leeftijd ligt nu eenmaal niet zo hoog, vandaar dat men dat nog wel een nette leeftijd kan noemen voor een arties, die veelal nogal eens wat "wild" geleefd hebben.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan