Vasthangend beeld...

R

Rule

Hallo,

Ik heb nu zo'n viertal weken een dreambox 600.

Nu heb ik reeds sinds de aanschaf ervan veel problemen met vasthangende beelden.

Dit gebeurt meestal op het pakket van tv-vlaanderen.

Ik kan bijvoorbeeld geen 3 uur naar vitaya kijken zonder dit probleem tegen te komen.

Bij de zenders uit het canaal digitaal pakket heb ik dit niet.

Hebben jullie enig idee wat er zou kunnen mis gaan?

De ontvangst blijft op 97% en er zitten geen fouten op.

Het beeld heeft meestal nog wat blokjes en blijft gedurende een second of 5 zo staan. Nadien gaat het terug verder (hetzij vanzelf, hetzij door even over en weer te zappen).

Alvast bedankt voor alle info!

Mvg,

Rule

Ontvangst is mooi, maar er zijn 3 waardes. Signaalsterkte, kwaliteit en BER.

Als de eerste 2 bij elkaar staan qua hoogte en er 0 Ber is, dan is het prima.

In dat geval zou het kunnen zijn dat je zogenaamde freezes hebt op TVV.

Er van uitgaande dat dus je signaal etc. allemaal goed is kan dat allerlei oorzaken hebben. Bijv. de gebruikte firmware maar het kan ook liggen aan de emu die gebruikt wordt voor de kaart te lezen, danwel de instellingen van deze emu.

Allereerst bedankt voor je reactie!

Ik was dit draadje een beetje uit het oog verloren...

De eerste 2 staan inderdaad geliijk qua hoogte en er is tevens 0 Ber.

Aangezien ik dacht dat het misschien aan de router lag heb ik hiervoor al nieuwe updates uitgeprobeerd e.d. Uiteindelijk heb ik me een nieuwe router aangeschaft aangezien ik toch een Gbit netwerk wou aanschaffen.

Mijn problemen zijn echter nog niet van de baan...

Aangezien ik mijn toestel zo gekocht heb, heb ik geen idee welke firmware eropstaat en hoe ik de dreaambox kan updaten.

Heb er nog niet echt mijn weg in gevonden...

Ook over de emu kan ik niet meespreken.

Ik vind er eigenlijk niet zo veel info over maar ik zou het graag allemaal zelf wat beter in de hand hebben. Ik ben programmeur dus denk wel dat dit me zou moeten lukken, alleen vind ik niet echt men weg op het net, wat betreft de dreambox...

Ik heb me al afgevraagd of men internet verbinding niet de boosdoener is, echter hoe kan ik dit checken?

Mijn pc'tjes geven geen blijk van uitval...

Feit is wel dat het voornamelijk 's avonds gebeurt.

Mvg, Rule

http://dreambox.sjerom.com/ (uileg voor beginners dreambox)

hier kun je informatie vinden over hoe men de dreambox kan voorzien van nieuwe firmware.

de informatie over je huidige firmware kan je vinden onder menu, informatie en dan weer informatie te selecteren.

veel succses met je dreambox

greetz KERSEN

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan