Vastlopers dan maar de stekker eruit

L

Loek

Heel tevreden over de dreambox, perfecte ontvanger en nog eens een goede dvr recorder bovendien ;)

ik heb toch wel eens een vastloper (eens per dag ofzo) als ik zap, van sateliet wissel, programmeer, timer inschakel.. kortom altijd wel eens zo'n vastzitter

het tuttige is dat ik de stekker er MOET uithalen want hij reageerd totaal niet meer..

waar kan dat nou aan liggen en hoe krijg ik alle zenders weer snel terug, want ik MOET dus ook weer alles scannen (al de 3 satelieten = 15 minuten ofzo) ook zijn sommige opties gewist, heel irritant, maar vooral dus die lijst met zenders. Satelieten : opties / sateliet config waar ook alles is gewist (ik moet dan weer voor 4-1 switch kiezen (die is default uitgevinkt) en daarna dus weer alles scannen.

Werkt de dreambox overigens met een soort bootrecord, zoals Dos / Windows of zijn het alleen images die ik kan 'zien' met de FTP, want ik zou dan een backup kunnen maken waar al die gegeven staan en weer terug plaatsen als ik alles heb verloren (backup in Dream lukt niet :()

Hmmmm;

2 mogelijke oorzaken:

1) Te warm... Ventilator opzetten
2) Image niet lekker... Nieuwe image

Ik zou de opties omwisselen, de image is 9 van de 10 keer de boosdoener.

De hardware werkt bij iedereen goed, dus daar hoeft het niet in gezocht te worden.

GR Fred.

en de stekker hoeft er niet uit , je kan gewoon de drie knoppen aan de voorkant (boven,beneden en powertoets) samen induwen .
dat is ook een reset

nou als het aan de image ligt vind ik dat niet ZO'n ramp, als het maar niet aan de hardware ligt.

die toets combi zal ik eens proberen john1305

ik heb trouwens de SF Team (V3.2, 09/04/2004)

toetscombi lukt wel alleen toch zijn alle gegevens pleite :(

Het lijkt erop dat wanneer de zender van programma wisselt er dan fouten optreden (plaatje blijft bevroren op scherm staan maar geen geluid meer)

Wat je echter niet dient te vergeten is na het uploaden van een neuwe image de dreambox te flashen.
Dus opnieuw aanzetten of de 3 knoppen tegelijk indrukken en tijdens het opstarten de omhoog of up toets aan de voorkant van je dream ingedrukt houden totdat je Flashing image ziet.

Dan kan je hem loslaten en weet je zeker dat je met een schone image begint!

Tip, Probeer de RonaldD image(s) eens.

Groetjes,

Cliff

Originally posted by cliff
Wat je echter niet dient te vergeten is na het uploaden van een neuwe image de dreambox te flashen.
Dus opnieuw aanzetten of de 3 knoppen tegelijk indrukken en tijdens het opstarten de omhoog of up toets aan de voorkant van je dream ingedrukt houden totdat je Flashing image ziet.

Dan kan je hem loslaten en weet je zeker dat je met een schone image begint!

Tip, Probeer de RonaldD image(s) eens.

Groetjes,

Cliff

ikke niet helemaal snappie..

als ik update, dan erased ie toch al? (ik zie zo'n zandlopertje)

als je dat niet bedoeld (zal wel niet ;) )

eerst image uppen via ftp, renamen naar root.cramfs dan updaten in DB, en DAN die erase knop indrukken?

nog ??n vraagje, wat verwijder zo'n flash erase nou precies, alles wat je ziet via de FTP of alleen gedeeltes?

ik wil het gewoon een beetje snappen :)

Als ik het goed begrepen heb, verwijdert een flash-erase alles behalve het image en wat in het image zit.

Zo zijn dus ook je instellingen weg en je settingslijst.
Dit wordt gedaan zodat je met een schone lei beginnen kan, om te voorkomen dat oude instellingen ergens in de flash blijven zitten. Dat kan tot probleempjes leiden.

Indien je met DreamUP de firmware er in zet, kun je 't best van tevoren ook even het "erase" knopje gebruiken in het programma. Dan de firmware uploaden, het klopt dat ie dan nog eens gaat erasen alvorens dat ie de image erop zet.

Daarna erase met drie knoppen is niet meer nodig, wel de flash erase doen, dus pijl omhoog blijven drukken tijdens het opstarten totdat ie "flash erase" aangeeft.
Let ook even op hiermee, er zijn images in omloop die expliciet aangeven dat je geen flash-erase moet doen, maar dat zijn er maar een paar.
Bij de meest gebruikte images (ronald, SF, rudream etc.) kun je dat wel het beste doen.

ok Black Tiger, duidelijk, idd hij doet het een stuk beter, al 1 avondje geen problemen gehad, ik denk dus idd dat er nog wat 'rommel' zat van de vorige image.. (vandaar dat ik het over 'vol geheugen' had)

trouwens, ik heb dus een hdd ingebouwd, kap erop en boven me videorecorder gezet, hele nacht aan gehad en ja hoor, beeld bleef op zwart.

Decoder naar voren geschoven en het ding was kokend (boven de 40 graden zeker) kap eraf gehaald en er een koeler opgezet, dus Big_G het lijkt erop dat je gelijk hebt en dus de combi van de 'over of incomplete' image.

bedankt voor de tips :)

Tip:

Leg er een paar hamburgers op, een paar uurtjes wachten en dan kun je lekker smullen...

Originally posted by twilight
Tip:

Leg er een paar hamburgers op, een paar uurtjes wachten en dan kun je lekker smullen...

zo word het idd nog een smulbox (of heet die al zo ;))

Leg er wel wat bakpapier tussen dan want als er vet naar binnen druppelt is het snel afgelopen met het dromen en smullen.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan