vBulletin draait zichzelf de nek om!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.881
Waarderingsscore
1.036
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Veel mensen weten wel wat er bedoeld wordt, vBulletin is de alom bekende en vermoedelijk ook populairste forum software als je het over een commercieel produkt hebt.

Vandaag kwam het nieuws uit, de vBulletin Suite is eindelijk te koop maar als je naar de prijzen gaat kijken schrik je jezelf een aap en dat kan heel goed de doodsteek gaan betekenen voor deze software.

In elk geval zal Satellite Fun hier niet meer aan mee doen en als dit dus niet ingetrokken of gewijzigd zal worden, dan zullen we t.z.t. overstappen op andere forum software, misschien wel PhpBB, MyBB of PhpFusion.

De klanten worden sowiezo benadeeld want ze kunnen een korting krijgen op het nieuwe systeem, maar dan moeten ze wel binnen 2 weken beslissen, uiterlijk 30 oktober moeten ze besloten hebben of ze ofwel de vBulletin Suite ofwel alleen de forum upgrade nemen.

Het verschil met de Suite is dat in de Suite ook een blog systeem zit, project tools en een CMS. Maar who needs that?

Blogs zijn er gratis genoeg te krijgen, project tools is iets voor ontwikkelaars, programmeurs en misschien bedrijven met een ticketsysteem en een CMS hebben we hier ook al namelijk vBAdvanced en dat is uitstekend en ook nog gratis ook.

De hele Suite zooi gaat $250 kosten, in de "aanbieding" tot 30 oktober "slechts" $235.

Een optie voor het forum alleen kost $195.

Het enige verschil is dat het jaarlijkse update bedrag (support) van $40 niet meer betaald hoeft te worden, maarja, je hebt dan 4.x en zo gauw 5.x uit komt, over het algemeen gemiddeld na 2 a 3 jaar, kun je weer opnieuw een versie licentie kopen en dus wederom $195 gaan neerleggen.

Neem de maximale tijd, 3x40=120 dus je bent met de nieuwe regeling ook nog eens $75 duurder uit.

Hetzelfde geldt voor de vBulletin Suite. Versie 4 koop je nu voor 250 dollar en over een jaar of 3 mag je dat weer neertellen.

Er wordt wel gezegd dat je support blijft houden op je licentie als je niet overgaat, maar mensen die al langer vBulletin gebruiken weten wat dit betekent, namelijk dat je blij mag zijn als je nog een of twee jaar iets krijgt en daarna wordt er gezegd dat je software verouderd is en krijg je alleen nog security fixes, ALS die al vrij beschikbaar zijn dan.

Vooral PhpBB en MyBB zullen zich nu een aap lachen, want dit gaat vBulletin zeer zeker klanten kosten.

En het leukste van de grap is.... juist... men moet wel binnen 2 weken beslissen, maar vBulletin zelf draait nog niet eens op vB4.0 en het ding (dus ook niet de Suite!) is nergens te zien noch te testen.

Good job vBulletin, NOT!:grrr:

Verder is vBulletin onduidelijk geweest en is de upgrade naar vBulletin forum only voor active 3.8.x licencies gratis totdat die licentie verloopt, en dan zul je dus alsnog voor verdere updates die 195 dollar moeten gaan neerleggen. En bij v5 weer opnieuw.

Het blijft dus allemaal lood om oud ijzer, je mag alleen een ritje verder mee.

P.s. het is niet de bedoeling hier sponsors mee te lokken, want hier gaan we toch niet aan meedoen ook al kunnen we het.

Het is gewoon een uiting van een gevoel wat trouwe klanten nu hebben over iets wat ze jarenlang gesteund hebben en nu op deze manier stank voor dank krijgen.

Ik hoop voor vBulletin dat ze vlug deze policy nog wijzigen anders is het echt goodby vBulletin.:sad:

 
Ik hoop voor vBulletin dat ze vlug deze policy nog wijzigen anders is het echt goodby vBulletin.:sad:
Ik hoop het voor jou ook, want anders ga je het nog even druk krijgen zeker? Voor dat alles weer op andere software draait.

 
Nja, dat ligt er aan, veel forums hebben al import-scripts voor andere forums. Maar nadeel is natuurlijk wel dat deze forum software nogal redelijk aangepast is met extra dingetjes.

En dat kun je niet mee overzetten en dat is jammer. Een andere optie is om bij versie 3.x te blijven totdat dit uitontwikkeld is.

Ik heb geen zin om elke paar jaar 175 (upgradeprijs) dollar neer te leggen, ook al is dat mogelijk.

Misschien komt er nog een deal voor de "forum only" optie, maarja effe afwachten.

 
Hoi BT!

Ik zie nu dat je vBadvanced gebruikt, weet je dat ik geen verschil merk; Satellite Fun draait weer super(Y)

Groetjes,

Bones

 
Ik zie nu dat je vBadvanced gebruikt, weet je dat ik geen verschil merk;
Ja je merkt zeker geen verschil want vBadvanced draaien we al een paar jaar.:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan