vekeerde loder

vister1

Jr. Member
Lid sinds
22 sep 2002
Berichten
84
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
59
ik heb een verkeerde loder in mijn humax 5400z gezet nu wil hij niet meer aan
met het opstarten begint het lampje te branden en gaat er gelijk weer uit
kom er ook niet meer in met mijn nulmodem kabel is dit nog te maken
met voorbaat dank (voeding is niet stuk)
 
Dit is niet zelf te verhelpen.
De flash moet eruit gesoldeerd worden, opnieuw geprogrammeerd en terug geplaatst.

Via deze website is Hobbyman te benaderen http://www.tv-digitaal.eu/
Deze heeft mij in het Humax tijdperk altijd prima geholpen tegen een zeer redelijke "hobby" prijs.
 
Nee hoor de flash hoeft er niet uit!
Tenzij je een killer patch hebt geinstalleerd.

Als je humax de oorspronkelijke loader niet meer aanneemt via de seriele poort, dan moet je op zoek naar iemand met een Z-Board met de goede loader voor je humax.

Maar probeer eerst eens :
1: zet humax uit (met schakelaar achter op humax).
2: start pc op met HDFSmart.
3: laad HDF file met de goede loader voor jou humax (zorg dat vakje geselecteerd is).
4: Druk op het chipje (naar humax ).
5: Antwoord ja op loader stuff melding.
6: Antwoord ja op sent file
7: Schakel Humax aan (met schakelaar achter op humax).
Hopelijk komt dan de goede loader weer in je humax.

P.S. een Z-board is een printplaat (HARDWARE) die je gebruikt in de humax op een connector om de humax met een goede loader te starten waarna je deze via de seriele poort weer naar de humax kunt stuuren.
 
Gewoon de fabrieks software eroverheen ! en het moet weer werken wees er zeker van dat de compoort instellingen goed staan en probeer een andere pc
 
Indien het niet lukt en heb je in de buurt een goed werkende humax, kan onderstaande u misschien verder helpen. suc6

Uploaden van Humax naar Humax
Defecte Humax laden met een goede Humax

Settings, loader, firmware en sateliet settings transfereren van een goed werkende Humax naar een defecte Humax (voor IRCI5400 zeker voor de andere weet ik het niet):

Bron:chrisito

chrisito schreef: Settings, loader, firmware en sateliet settings transfereren van een goed werkende Humax naar een defecte Humax (voor IRCI5400 zeker voor de andere weet ik het niet): Stap 1: Verbind beide recievers dmv EEN GEWONE SERIELE kabel met elkaar. Stap 2: Schakel de goed werkende ontvanger aan. Stap 3: Ga bij deze ontvanger naar menu "Installation" , "Status" , "STB Status". Stap 4: Druk achtereenvolgens op de volgende toetsen van de afstandsbediening=> rood , groen , geel , blauw en wit. Stap 5: Hierna druk je op: 1 voor transfer v/d loader; 2 voor de transfer v/d firmware; 3 voor de transfer v/d menu settings of 4 voor de transfer v/d satellite settings. Stap 6: Op de goede Humax verschijnt nu "UP" in het display. Stap 7: Zet nu de defecte Humax aan en de transfer begint automatisch. Stap 8: Wanneer de transfer gereed is verschijnt er "END" in de voormalige defecte Humax. Met dank aan chrisito!!

sat_viewer2
 
Hoi Satviewer,

Lukt dit ook met het plaatsen van een loader (H2.08) naar een humax zonder loader...????zodat dat je hiermee de loader van de ene humeax naar de andere humax kan verplaatsen zonder Zboard..????
 
inmiddels ben ik erachter gekomen dat het niet lukt...aangezien ze die optie in de loop der tijd bij het aanpassen van de firmwares eruit hebben gehaald (waarom weet ik ook niet)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan