'Verkoop mediaspeler met links naar beschermde inhoud via add-ons is illegaal'

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
9 feb 2003
Berichten
3.703
Waarderingsscore
190
Punten
63
Locatie
In the midlle of nowhere
De advocaat-generaal in de zaak die door Brein is aangespannen tegen een Nederlandse maker van mediaspelers stelt dat dergelijke spelers auteursrechten schenden. Dat zou de verkoop van dergelijke spelers illegaal maken.

Het advies van de advocaat-generaal is niet bindend, maar wordt vaak door het EU-Hof overgenomen. De definitieve uitspraak volgt over enkele maanden.

Lees hier het gehele bericht.


Bron:  tweakers.net
 
Nou er is net weer zo'n nieuw doosje uitgekomen wat net als DitisTV werkt. Ben even de naam kwijt maar daar wordt momenteel veel reclame voor gemaakt. Die mogen dan snel zijn. Want gezien de EU voor een downloadverbod is, zullen ze dit advies ook wel gaan overnemen en dan mogen die dingen dus niet meer verkocht worden.
Maar tot die tijd kunnen ze nog even leuk wat verdienen. :)
 
Ik denk dat ze wel verkocht mogen worden maar niet vooraf ge?nstalleerd met software. Ik heb er namelijk recent ook eentje aangeschaft maar gebruik hem voor YouTube, internetbrowser en apps, iets wat niet meer werkt op mijn Smart TV. Brein nog de rechter kan mij nooit verbieden om hier geen gebruik van te maken omdat dit niet illegaal is.

 
Nee zo gauw je het vooraf geinstalleerde er af haalt is er niets aan de hand, lijkt me logisch.
 
is dit iets

MXQ-4K WIFI 1080P HD Fully Loaded KODI Rockchip Quad-Core WiFi 1080P 3D Smart TV Box+Keyboard
 
Of het waar is weet ik niet, maar een collega van mij vertelde mij dat men ook iets aan Kodi wil gaan doen?

volgens mij kan dit helemaal niet, dit is toch gewoon gratis software?
 
Zou mij niks vetbazen.  :pfff:
Kodi maakt het namelijk mogelijk addons toe te voegen waarmee je illegale content kunt ontvangen..
Als de brein locomotief eenmaal aan het rollen is is het niet meer te stoppen. :piraat:

Maar of kodi ea te stoppen zijn.  :confused:



 
Zullen ze misschien over gaan denken, maar ze zullen er niets tegen kunnen doen. Kodi is immers inderdaad een wat uitgebreidere mediaspeler. Feitelijk enigszins vergelijkbaar met bijv. VLC Player waar je ook addons in kunt zetten zoals bijv. Tuneln Radio en Freebox TV, ik noem maar iets.

Tegen Kodi is dus niets te ondernemen, zij nemen zelf geen illegale actie, bevatten niets illegaals en linken niet naar iets illegaals en het is schier ondoenlijk om te filteren op illegale addons want die kunnen elke willekeurige naam hebben.
Lijkt me meer voor de hand te liggen dat ze iets tegen de addons gaan ondernemen zoals bijv. tvaddons.ag die daadwerkelijk met het addons naar illegale streams linken, hetgeen dus nu ook verboden is.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan