VLC

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2003
Berichten
4.213
Waarderingsscore
162
Punten
63
Leeftijd
56
Locatie
Ridderkerk
Ik ben op zoek hoe ik met VLC divx/avi kan afspelen via de dreambox met PLi jade3.

Nu heb ik het andere stukje al gelezen maar ik denk dat dit er niet in thuis hoort omdat het specifiek over Gemini ging. Ik wil VLC laten draaien met PLi en juist daar zit het verschil omdat je geen VLC kan downloaden in het downloadmenu. Dit kan juist wel bij Gemini maar die heeft weer geen EPG.

Is er iemand die ervaring heeft in deze?

;)
Nr.10
 
Bedoel je dat je vlc op je computer wilt draaien zodat je kunt streamen van de dreambox naar de PC en dus je filmpjes kunt bekijken via dreambox op je PC? dus WEBTV functie?


Of bedoel je wat anders.
 
Ik bedoel dus dat ik een divx/avi bestand heb staan op mijn PC en dat ik deze wil zien via de DM op tv.

;)
Nr.10
 
howwwwwww bedoel je dat

Geen idee ik speel mijn avi files via een USB stick op de DVD naar TV
 
Als ik in de PLI via webinterface op WEB TV druk nada geen beeld. VLC.086

Dus probleem , heb toen de laatste versie VLC gedownload en na installatie komt WEB TV met een melding boven in beeld om een pluginnetje te downloaden en floep beeld

Dus VLC 0.99 draait perfect op de PLI

Misschien lost dit jouw probleem hiermee ook op.

Daarnaast is het weer KVDBVT dat de VLC0.99 niet onder enigma 4.6 draait. als je het knopje WEB TV aanklikt.

Maar er is gelukkig ook een vakje VLC en na een melding weg te klikken springt het beeld gewoon in. Het is dan wel behelpen omdat dan de zender keuze niet gedaan kan worden zoals je in WEB TV gewend bent alleen de actuele zender gaat dan aan , Dit doet PLI dus wel Fantastisch goed
 
the matrix;202715 zei:
Als ik in de PLI via webinterface op WEB TV druk nada geen beeld. VLC.086
Dus probleem , heb toen de laatste versie VLC gedownload en na installatie komt WEB TV met een melding boven in beeld om een pluginnetje te downloaden en floep beeld
Dus VLC 0.99 draait perfect op de PLI.
Misschien lost dit jouw probleem hiermee ook op.

Deze had ik al en dat werkt idd. Alleen lukt het me nog niet van PC naar Dream.


the matrix;202715 zei:
Maar er is gelukkig ook een vakje VLC en na een melding weg te klikken springt het beeld gewoon in. Het is dan wel behelpen omdat dan de zender keuze niet gedaan kan worden zoals je in WEB TV gewend bent alleen de actuele zender gaat dan aan , Dit doet PLI dus wel Fantastisch goed

Je kan ook nog via de afstandbediening werken via de web interface. (Box controle -> remote). Is wel een beetje behelpen, maar ik vind het wel grappig met je muiscursor op je ab de zender aanklikken.

;)
Nr.10
 
Ik begrijp het niet helemaal.
ik gebruik ook VLC om avi files van de computer op de TV te kruigen via de DB en dat werkt bij mij perfect, nou redelijk goed.
Je moet dus VLC server op de PC starten.
VLC op de DB moet je dan kiezen.
Maar dan krijg jij een error denk ik, omdat de filr \var\tuxbox\config\vlcf.xml nirt goed is ingevuld. Dit is mijn eerste regel van dat programma:
server name="set1" ip="192.168.2.103" webif-port="8080" stream-port="9090" user="bert" pass="orion1een" />

Zo werkt he bij mij.
 
Hey Bertus,

Jij werk volgens mij met Gemini. Daar kan je bij downloads de plugin vlc downloaden en dan staat hij in var/tuxbox/config enz.
Daar vandaan kan je dan je dan de config wijzigen. Maar bij PLi kan ik vlc niet downloaden dus ik kom ook niet aan de config, die is er gewoon weg niet.

:(
Nr.10
 
Zie je nu dat ik het niet begrepen heb.
 
Licht in duisternis!!!

Ik had ook het probleem dat op een xp pc streamen naar de dream niet werkte.
Zoals ik in een ander topic omschreven had.
Dus firefox opstarten, dream IP ingeven, file selekteren en streamen maar!
In jade2 en w2k is dat geen enkel probleem.
Hier echter niks, noppes, nada, er gebeurde niks.

Ik kreeg ook geen beeld via web-x-tv.
Wel de melding download plugin, maar daarna foutmelding.
In VLC wat instellingen veranderd, maar nog niks.

Daarom de hele VLC eruit gegooid.
Rebooten, en opnieuw installeren, en ook alle plugins waaronder Mozilla aanvinken.
En toen werkte opeens wel alles, web-x-tv en streamen.
En da's voor mij genoeg.
Het is wel VLC 86c, dus wat andere versies doen weet ik niet.
En het is jade2 maar omdat jade3 nog beter moet zijn zou het ook moeten funktioneren.
Inderdaad zit in jade2 ook niks van VLC, en ik weet niet waarom.

So give it a try!

Grtz.
 
Er is toch meer gaande heren!

Zoals gezegd liep alles perfekt.
Maar per abuis stond de update nog aan bij firefox (2.0.0.3).
En melde hij dat er een update klaar was.
Na herstarten was het weer hetzelfde probleem, alleen maar een zwart beeld.
De nieuwe versie eruit, en de oude er weer op, maar nog hetzelfde.
Bovendien was ik in het web-interface in settings de avi sektie kwijt.
Maar nu staan die settings niet op de pc, maar in de dream (streaming server settings).
En die zijn door dit gedoe veranderd.

Dus rebooten met de dream in een andere jade!
En jawel hoor, hier werkt nog alles perfekt.
Rebooten in de laatste jade2, en weer hetzelfde probleem.
Ik weet nog niet welke file het in de dream is, maar die moet in het image vervangen worden.
Ik snap nog niet waar dit hele gedoe voor nodig is?
En dat het met bepaalde versies van bepaalde progs niet werkt bij mensen.
Nja, zonder feed-back kan ik het ook niet allemaal weten!

Grtz.
 
Ik ben er even mee gestopt, heb het nogal druk.

Maar ik zal na het weekend eens verder kijken. Wat jij heb gedaan met een andere JADE PLi is misschien een idee. Ik vind het jammer dat het niet in de download staat van PLi (zoals met Gemini) hierdoor zet (vlc) gelijk goed en is er niets aan de hand.

Persoonlijk vind ik de Pli nog steeds wel goed draaien en ben ik nog steeds tevreden over de EPG. (die heb je weer niet met Gemini)

Maar als kilroy als jij eruit bent dan hoor ik het graag want dan is PLi wat mijn betreft de img. die erop blijft staan.
 
Nou ja, het funktioneert weer in jade2.

De file die veranderd was (om wat voor reden dan ook) is movieplayer.xlm.
En staat bij de 600 in /etc/tuxbox/.
Die kun je gewoon van een ander image overschrijven, en dan is het weer OK.
Of met een editor bewerken.

Ik heb echter nog geen idee waarom ze dat in de firefox update of nieuwere versie veranderd hebben.
Het bevalt me in geen geval!!
Wat firefox 3 doet weet ik dus niet.
Maar ik heb al een donkerbruin vermoeden.
Overigens weet ik ook niet wat ze nou precies in firefox veranderd hebben.

Grtz.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan