Voipbuster niet meer "gratis"?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.408
Punten
113
Leeftijd
61
Wist hier iemand iets van?

Ik heb het niet gezien tijdens de registratie, noch kan ik het terug vinden in de "terms of use", maar klaarblijkelijk hebben de Voipbuster gasten zich weer iets nieuws bedacht of hebben dat ergens verborgen staan gehad.

Wat is het geval?

De volgende email kwam vandaag bij mij in de inbox vallen:

================================================== ======

We would like to remind you that your VoipBuster credit will expire on 2006-04-11.

We advise you to use your credit before it expires and/or buy new credit so your current credit will not expire.

Kind regards,

VoipBuster Customer Services

http://www.voipbuster.com

================================================== =======

Klaarblijkelijk moet je dus je credits gaan gebruiken, als je ze niet wenst te verliezen.

Doe je dat niet, dan ben je ze kwijt. In mijn geval 5 euro, maar dit is dus alvast een waarschuwing voor de mensen die later geregistreerd hebben en 10 euro hebben moeten storten.

Ikzelf ga fijn die 5 euro opgebruiken aan mobiele belletjes en dan hou ik het verder voor gezien met voipbuster. Binnenkort ligt hier toch een andere provider waarmee ik gratis kan bellen naar vaste lijnen in NL (alleen starttarief dan), dus geen voipbuster meer nodig.

Daarnaast is er ook nog voipstunt die nu nog gratis is en waar ik geen credit voor betaald heb.

Ik hoefde maar 1.34 euro te betalen als credit en heb geen bericht over het verlopen hiervan. Staat er toch al een hele tijd op zonder dat er van gebruikt wordt.. Wel verneem ik dat er steeds minder landen gratis gebeld kunnen worden. Maar dat was wel te voorspellen.

Edit: Zie nu wel dat mijn credit 125 dagen nog geldig is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerder was hierover op èèn van de boards al melding gemaakt.

Je koopt een credit dat 1 jaar geldig blijft.

Op zich vind ik het dus helemaal geen probleem; voor die anderhalve dollar kun je dus een jaar lang gratis bellen.

Plus dat tegoed opbellen aan niet gratis nummers in die tijd.

Dat je een mailtje krijgt om je mede te delen dat dat jaar bijna om is, vind ik alleen maar prima.

Ben je niet zomaar zonder boe of bah je tegoed kwijt, zoals bij sommige mobiele providers (ook die uit mestreech) wel voorkomt.

En dan nog iets; die credits gaan die sneller op dan wanneer je met je draaischijf toestel gaat bellen ?

Denk het niet.

Nee ik kan er echt niks verkeerds in zien.

Ik zie er wel iets verkeerds aan. Ik heb namelijk niet gezien dat die credits zouden verlopen. Daar was ook geen sprake van. Dat is onderweg gewijzigd en is men niet van op de hoogte gesteld via mail of wat dan ook.

Dat zie je bijv. ook aan het feit dat als je het ding nu update, nu opeens erbij komt te staan dat er van verloop sprake is.

Dat men op de hoogte gesteld wordt dat het verloopt is natuurlijk prima, maar men had wel eerder mogen aangeven dat dit zou gaan gebeuren.

De mobiele aanbieder uit Mestreech heeft het voor zover ik weet wel in de voorwaarden opgenomen in tegenstelling tot Voipbuster.

Anderhalve dollar is leuk natuurlijk, maar ik moest 5 euro inleggen, gebruikers na mij 10 euro, als je dus niet via die sms betaling wilde kiezen. En dat wilde ik niet uit angst voor reklame sms'jes, dus dat ze het mobiele nr door zouden verkopen. En dan heb je natuurlijk wel een verschil.

Maar okez, het is me nu bekend, doch ik blijf van mening dat ze dit, net als bij het emailtje dat het verloopt, ook gewoon via email aan de gebruikers kenbaar hadden kunnen maken en da's niet gebeurd.

Verder is het een Duits bedrijf en moeten dit soort grappen voor zover ik weet in de gebruikersvoorwaarden of algemene voorwaarden worden opgenomen en ook daar is het niet terug te vinden.

Achja, ik bel straks via Wanadoo... is we starttarief, maar eer we daar 5 euro kwijt mee zijn, ben ik wel wat verder dan 120 dagen.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan