vraag

saat

Sr. Member
Lid sinds
3 jan 2003
Berichten
331
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
65
Ik heb hiereen linux pc draaien als interne server die draait alleen jaar nu met oscam 9565 nu erop .
Nu gebeurt het volgende soms dan begint die extra fan te draaien en ik zie de cpu belasting in htop naar 100 % schieten , is ernu een commando zodat ik kan zien wat die cpu zo belast ?
Zoveel kan ie toch niet bealst worden heb er maar 4 boxen op draaien en natuurlijk steken erwel een paar kaarten in met een smargo op usb poorten !

thkx

saat
 
Ik heb hem even naar de juiste Linux sectie verplaatst voor je.
Normaliter kun je toch met htop ook zien wat het meeste cpu gebruikt?
Dat staat namelijk in de waslijst wat je dan ziet van programma's bovenaan.
Dan moet je even onder cpu% kijken wie daar het meeste wegsnoept.

Je kunt ook top gebruiken, maar htop is mooier.

Wat voor Linux draait er op? Centos, Fedora, Ubuntu, Debian, iets anders?
 
ubuntu 12.04 draait erop
 
Dan moet je toch even kijken als je zo'n cpu piek hebt.
En dan top draaien (of htop moet dat ook laten zien) en dan kijken welk proces het meeste cpu percentage gebruikt, dat staat normaliter dan bovenaan op dat moment als het goed is.
 
Het blijkt oscam te zijn dan nl iemand een tip hoe je dit kan aanpassen ?

saat
 
Dit kun je niet aanpassen voor zover mij bekend. Als Oscam af en toe opeens een piek gaat geven en als hij dat eerst niet deed, dan moet dat een oorzaak hebben.
Een reden zou bijv. een usb reader kunnen zijn die niet meer lekker is of een storing heeft.
 
nee blijft het doen ook al haal ik de usb (smargo) eruit tja ik weet het nu ook niet meer is wel zo als ik m een reboot geef is het een tijd weer okay ..

saat
 
Heel vaag, zou het niet weten. Misschien toch eens navragen op een echt linux forum?
 
Klopt heb ik aleens gedaan maar als je daar over oscam begint tja vragen die wat is dat (lol) inmiddels draait ie al weer 2 dagen goed geen hoge cpu meer ! Dus wat dit is zou het ook niet weten toch bedankt

saat
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan