vraagje aan expert BT

D

D-SQUAD

Hey BlackTiger ,
gezien jij je nogal vaak ergens in verdiept hebt qua wetten enzo heb ik de volgende vraag voor je.
ik ben in het bezit van een LCD tv (samsung) en een Wii spelcomputer
ja ik weet het een gevaarlijke combinatie lol
je raad het natuurlijk al de remote van de Wii is door mijn LCD gevlogen door schoonzoon lief.
ik had die tv slechts 3 maanden in huis (nieuw gekocht bij expert)
tis nooit leuk maar ja de verzekering van schoonzoon (interpolis) alles doorgegeven en die stuurde op hun beurt een verzekerings expert langs.
nou die is vandaag geweest en wist mij het volgende te vertellen:
(1) hij haalde meteen 10% van de aankoop waarde af gezien de tv niet nieuw meer is ???
pardon dat ding is net 3 maanden oud en voor dat geld kan ik geen nieuwe meer kopen gezien ik hem in een aanbieding gekocht had.
(2) de Wii remote koste 39,00 euro en die was 3 dagen oud en daar ging geen 10% vanaf
(3) moest er rekening mee houden dat de verzekering eventueel kan beslissen om niet tot uitkering over te gaan gezien ik mijn schoonzoon toestemming had gegeven om met de spelcomputer te mogen spelen, maar geen toestemming om die remote door mijn tv te gooien.
om die reden kan zijn verzekering eventueel beslissen niet uit te keren.
nu is mijn vraag aan jou of jij soms weet of dit wel mag
er staat namelijk nergens in een polis dat er niet uitgekeerd wordt omdat je een remote van een spelcomputer door iemands tv gooit.
met andere woorden als ik hem geen toestemming gegeven had dan had de verzekering 100% zeker wel uitgekeerd ??? en dat is nu dus maar afwachten dat kon enkele weken gaan duren.
gezien jij nogal veel weet ff deze vraag aan jou. THNX

ps had al contact gehad met consuwijzer en die vonden het idd wel raar maar konden daarover geen uitspraak doen en verwezen me door naar de AFM www.autoriteit-fm.nl
heb die ook gebeld en die kunnen hierover NOG geen uitspraak doen
AFM is toezichthouder van verzekeringsbedrijven.
kwam ik er niet uit dan kon ik als ze niet uitkeren een klacht indienen bij kifid www.kifid.nl

Ik zou wat dat betreft eens met een jurist gaan praten, rechtswinkel bijvoorbeeld.

Bij het stuk maken is het inderdaad een vreemd iets en dat komt bij meerdere verzekeringen voor. Het heeft mede te maken met het feit of het wel of niet "moedwillig" gebeurt en dan nog leggen ze die term heel vreemd uit.
Het was beter geweest als je gezegd had dat een kind van je schoonzoon het geflikt had en dat je geen toestemming had gegeven om met de Wii te spelen en dit in een onbewaakt ogenblik gebeurt is allemaal, toen even niemand in de kamer was.
Dan is de zaak namelijk allemaal een stuk eenvoudiger, alhoewel ze ook dan nog de mening zijn toegedaan dat er iemand op dient te letten.

Zo heb ik zelf een heel raar verhaal meegemaakt met een playstation, die is uiteindelijk wel volledig vergoed, maar naar een hoop soebatten.

Dan betreffende de uitkering. Vaak is men wel tegen nieuwwaarde verzekert, maar verzekeringen en experts proberen er altijd wat af te halen, men gaat uit van de dagwaarde. Na een aantal maanden heeft het apparaat inderdaad een mindere waarde, maar 10% vindt ik persoonlijk wel wat veel. Je zou een contra-expertise kunnen laten uitvoeren, nadeel is dat dit ook geld kost en je daarmee vermoedelijk die 10% ook al kwijt bent.

Dus ik zou zeker protesteren tegen die 10 procent, al maken ze er 5% van, dan heb je toch wat verdient. En voor de zekerheid ook even een jurist in de arm nemen.

V.w.b. 3 dat is geen optie. Het spelen op zich maakt niets stuk. Het gaat er om dat je geen toestemming hebt gegeven de boel stuk te maken en dat dit wel gebeurt is, en daar dienen ze gewoon voor op te draaien voor zover mij bekend.
Verder kun je er nog voor pleiten dat je ook al je medewerking hebt verleend aan het verhaal en alles ook netjes en eerlijk vertelt hebt hoe het gelopen is, hetgeen veel mensen niet doen en ze er al genoeg vanaf halen.
Maar een W.A. uitkering is bedoeld voor schade aan derden, dus dat ze niet zouden hoeven uitkeren is voor mij echt compleet nieuw.
Doch ze proberen vanalles om er onderuit te komen, vandaar dat bij zo'n bericht van de verzekering het inschakelen van een jurist zeker adviseerbaar is.
Eventueel kan je eigen rechtsbijstandverzekering (indien je die hebt) hier ook nog wel werk verrichten.

Eh.

Jij bent helemaal geen partij voor die verzekering hoor.
Die hebben helemaal niks met jou te bespreken of te regelen.

Jij hebt met je schoonzoon te maken.
Jij stelt die aansprakelijk voor het slopen van je tv.
Je schoonzoon IS aansprakelijk maar wellicht dat zijn verzekering alles in het werk stelt om dat te ontkrachtigen.
Dat doen ze dus bijvoorbeeld door met jou het gesprek aan te gaan (om je zo woorden uit de bek te trekken die later tegen je gebruikt gaan worden).
Dat had je dus helemaal niet moeten doen, want zij moeten met je schoonzoon praten en niet met jou.
Bij dit soort zaken zou je dus voet bij stuk moeten houden en hooguit laten weten dat je schoonzoon het hoe dan ook gaat betalen.
Want voor jou maakt het dus niet uit of ie verzekerd is, hij maakt kapot dus hij draait voor de kosten op.
Met of zonder verzekering dus.

Als een of andere vreemdeling met zijn tennis racket loopt te zwaaien op straat en hij laat die ook door je ruit vliegen, dan is er toch ook geen discussie mogelijk.
Dit lijkt me niet wezenlijk anders hoor.
Enige wat de verzekering kan, is VERMOEDEN dat je familie je helpt de zaak te flessen.
Ligt dan onder andere aan de polisvoorwaarden of ze dat kunnen gebruiken.

En ik denk niet dat de Autoriteit Financiële Markten je voor zoiets echt van dienst kan zijn want die gaan pas rechtop zitten als het om zaken als ABN/AmRo ofzo gaat, en daar hebben ze hun handen voorlopig wel vol mee denk ik zo.

Ow ja.
Vraag wanneer er uitbetaald word, of ze ook het kippengaas vergoeden dat je voortaan voor je tv gaat zetten als de wii tevoorschijn komt.

Nou feitelijk heeft hij wel met de verzekering te maken c.q. is hij daar wel partij in.
Stel ik rijd met mij auto tegen de jouwe op. Ik ben WA verzekerd, dan stel je mij aansprakelijk en mijn verzekering handelt het verder af, die sturen ook een expert om de schade aan jouw auto te taxeren.
Jouw garage (als je een goeie hebt) doet er dan alles aan om het taxatiebedrag zo hoog mogelijk te laten uitvallen.

Da's hier in feite ook gebeurt, hij stelt schoonzoon aansprakelijk en de wa verzekering van schoonzoon stuurt een expert voor taxatie. Normale gang van zaken.

Wel is het inderdaad belangrijk je poot stijf te houden, feitelijk ben ik ook van mening dat ze een tv van 3 maanden oud tegen nieuwwaarde moeten vergoeden, maar ze kunnen vanalles tegenwoordig of liever gezegd ze doen vanalles.
Vaak omdat ze weten dat de kosten om te protesteren hoger liggen dan het bedrag wat zij in mindering brengen, vandaar dat een eigen rechtsbijstandsverzekering danwel anders de rechtswinkel of een jurist met gratis spreekuur toch goede tips kan geven.

als eerste bedankt voor jullie reacties heb er veel uit kunnen halen
heb contact opgenomen met de verzekering en gevraagd hoe het zat nu 1,5 week later
ze konden daar nog geen uitspraak over doen ..
de jonge dame aan de telefoon heb ik gevraagd of ik vanavond bij haar op bezoek mocht komen en als dat zou mogen dan zou ik heel perongeluk mijn sigaret op de bank laten vallen en een glas rode wijn, nou zei ze dat doen we dus maar niet.
ik haakte daar meteen op in ... hoezo niet ... och dat wordt natuurlijk niet vergoed want ik krijg toestemming van je om op je bank te gaan zitten toch ?
en toen was ze stil.
heb meteen de tip van MAS3 gevraagd .... (of ze ook het kippengaas vergoeden dat je voortaan voor je tv gaat zetten als de wii tevoorschijn komt. )
nou daar moest ze dus om lachen maar ook dat zou niet gebeuren.
ook nog even met de expert gesproken over die 10% dat ik het daar niet mee eens was
daar kon hij niets aan doen dat was het protocol zo .. uhmzzz
wat hij wel gedaan heeft is de hoogste prijs op de bon genomen
dus wat de tv eigenlijk koste want ik kreeg 150.00 korting (koniginendag weken)
en van het hoogste bedrag 10% genomen en zo kom ik toch weer op de nieuw waarde uit
moet zeggen wel netjes van hem.
de wii remote a 39,00 euro is wel nieuwwaarde opgegeven.
we zijn nu 2 dagen verder en moest vanmorgen even telebankieren
tot mijn grote verbazing had de verzekering het volledige bedrag over gemaakt,
bedankt interpolis.
al met al heb ik me mischien te snel te druk gemaakt
maar eind goed al goed.

normaal ben je het eerste jaar voledig verzekerd zelfs met stijging index maar dat licht er ook aan hoe je verzekerd bent ik heb een briljant polis en krijg het eerste jaar het gehele bedrag uit gekeerd een paar jaar terug de vrouw der fiets uit de schuur weg gehaald ik had de bon nog fiets was 3 jaar oud en kreeg ook het voledige bedrag uit betaald
gr frans

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan