Vraagje en advies

bert50

Addicted Member
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
1.440
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo jongens,
ik ben van plan om over twee weken een Dreambox met 120GB aan te schaffen.
Wat ik allemaal gelezen heb val ik daar geen bult mee, maar ik heb de volgende vraag:

Zit er al een standaard codering in of moet ik mijn Magic modue gebruiken.

De Harddisk, de films die ik daarop opneem kan ik die naar mijn PC kopieren en daar dan die op een DVD zetten, in DVD formaat natuurlijk.

met vriendelijke groet,

Bert
 
De films die je opneemt kun je transporteren naar je HD via het netwerk bijv. en dan opnemen in dvd of svcd formaat, wat je wilt. In feite zou het geschikt moeten zijn voor DVD formaat.

Wat betreft de codering, het is me niet bekend wat hij standaard ondersteunt, maar er zijn zoveel images te krijgen (firmware) die je er in kunt zetten dat ook de interne kaartlezers werken voor bijv. originele abonnementskaarten maar zelfs ook dat hij zonder kaart werken kan (da's illegaal uiteraard als je dat doet). :)

Een aparte module kopen is dus niet nodig, met je officiele abo kun je ook gewoon gebruik maken van je ontvanger zonder extra module.
 
hallo bert50

als je de dreambox koopt zal er waarshijnlijk de orginele image inzitten
je kunt zonder problemen met de magic module in in de dreambox werken en dan met de funcard of de orginele kaart werken
je kan ook voor een aternatieve image kiezen
van ronald of jirka of er zijn er nog een paar
dat zijn images waar je geen cam module nodig hebt
en je kunt dan de kaart in een van de interne kaartlezers gebruiken en bij de meeste heb je niet eens een kaart nodig

een goede start voor jou is http://dreambox.sjerom.com
daar vindt je alle info over de dreambox ook voor beginners

ik zou zeggen kijk daar eens je zult er veel info vinden

veel plezier met je dreambox
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan