Vraagjes nav nieuw opgezette board

marie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
36
@Black Tiger:

Ik zal niet beginnen met :"Ik heb wat domme vragen", want dan krijg ik weer als antwoord: "Domme vragen bestaan niet...!"

Zo, dat onderdeel even afgewerkt...

Maar: Wat betekent : "notificatie" en "gelogd" ? Zijn dat Maastrichtse uitdrukkingen, want ik begrijp ze niet, terwijl ik me er toch op voor sta, diverse talen te begrijpen...

Dan kan ik onder onderwerpen/ topics de mogelijkheid tot duimpje op,(thanks)  of naar beneden, niet vinden.  Kijk ik verkeerd, of heb je dit nog niet geinstalleerd?.

Bij voorbaat dank voor je vast vriendelijke antwoord  ;) , gr.George

Klik eens op Notificatie dan wordt het iets duidelijker misschien.

Met gelogd wordt bedoeld dat het IP adres wordt opgeslagen van degene die het bericht getypt heeft kijk na je bericht maar naar het gelogd daar staat je eigen ip adres.

Allereerst bedankt dat je me het werk van uitleg omtrent niet bestaande domme vragen al ontnomen hebt. (Y)

Nja, misschien woon je al wat te lang in het buitenland, maar "notificatie" is een gewoon normaal Nederlandstalig woord en stamt zelfs al uit 1864 of eerder. :)

Loggen is ook al ingeburgerd in de NL taal. Men kan vanalles loggen.

Loggen betekent het opslaan van bepaalde zaken. Zo kan bijvoorbeeld een ip adres gelogt wordt, de uitleg daarvan gaf freggel1 al.

De notificatie... ik neem aan dat dit gaat over een notificatie krijgen omtrent berichten. Notificatie is min of meer "mededeling".

Je kunt dus een mededeling krijgen als er op jouw vraag een anwoord komt in een topic, maar ook als je een nieuwe pm krijgt kan een notificatie (een mededeling) naar je gestuurd worden.

Dan kan ik onder onderwerpen/ topics de mogelijkheid tot duimpje op,(thanks)  of naar beneden, niet vinden.
Dit is wel geinstalleerd, maar is in het vak onder de onderwerpen (quickreply of snel antwoord vak) nooit aanwezig geweest. Wel stond er een vakje met uitleg waaronder een smilies linkje. Ik moet nog eens kijken of er zoiets te maken valt.

Als je de "reageer" knop gebruikt, dan zie je wat smilies staan. Daaronder staat "meer". Als je op "meer" klikt, dan zie je meer smilies tevoorschijn komen, waaronder ook het duimpje omhoog.

Duimpje naar beneden moet daar nog bij gezet worden. Als je een nieuw bericht maakt kun je dat wel kiezen onder "berichticoon" overigens.

Ik heb het duimpje meteen klikbaar gezet in het hoofdmenu, hoef je niet meer op "meer" te klikken. Maar onder "meer" komen dus nog meer smilies zichtbaar, zijn nog niet allemaal bijgewerkt.

Zie de status in de post over het forum in het Kwaliteits en Ideeënbusforum.;)

@ Black Tiger: Dank voor uitleg.

Als ik het goed begrijp moet ik dus voor het "thanks" duimpje een nieuwe reactie plaatsen.

Ik doelde meer op de wijze, waarop het op het ons bekende "kwaak" board is geregeld.

@ Aart 44: Alhoewel ik veel achter de pc zit, en misschien juist wel daarom, heb ik me afgeleerd bepaalde functies, waarvan ik de betekenis niet weet, aan te  vinken.....

Ik weet wat "loggen" letterlijk betekent, maar had het in dit geval niet vertaald naar mijn IP adres... Dank voor je antwoord. gr.George

Nee je hoeft geen nieuwe reactie te plaatsen voor het thanks duimpje. Het duimpje omlaag kan alleen in een nieuwe reactie geplaatst worden.

Het gewone duimpje staat nu bij de andere smilies erbij, of kun je ook zelf maken door (Y) in te typen in de tekst, dat maakt niet uit.

Werkt dus hetzelfde als op het vroeger Fun of als op Duck.

Off topic: Leuk voorbeeld van achter de feiten aanlopen, n.a.v. het drukken op knopjes, waarvan je niet weet, wat er dan gaat gebeuren...

Vanochtend werd me aangeraden Gom player te updaten. Omdat ik dat program redelijk lang gebruik, heb ik toestemming gegeven.

Echter, daarna zat ik vast aan iets, genaamd "Search Snap Do", wat mijn hele internet ontregelde, en ik in eerste instantie ook niet gedelete kreeg....

Tevens had ik Macafee meegeladen, wat niet goed samenwerkt met het door ons gebruikte virus programma,(van internet provider, dat goed functioneert). En duurde opstarten internet een eeuwigheid...  :'( 

Maar gelukkig heb ik alles weer in de hand...Maar wel zonder Gom player...gr.George

Vinkjes vergeten weg te halen?

@Freggel: Dat zal best...Maar ook hier weet ik het verschil niet, tussen de ene vink en de andere...

Zoals Macafee was er niet zichtbaar bij, ofdat Snap Do je browser wordt, en zodoende ook je toolbar anders is...  Want die onderscheid ik meestal wel...

Tevens zat al die rotzooi, zo zal ik het maar noemen, verwerkt in het program gom player, en pas nadat ik die verwijderd had, kon ik ook Search en  Snap Do deleten....

Nou ja, al doende leert men, en ik kan altijd nog advies op de boards inwinnen...  (Y)

Alhoewel de antwoorden wel eens op mijn zenuwen werken...

Zoals wat Aart adviseert: "Klik eens op notificatie"... Zonder te weten, wat er dan gebeurt...???

Of B.T. potdorie,: Het woord notificatie stamt uit ongeveer 1864... Hij zet er nog net niet bij, dat het toen al "ingeburgerd" was in het computer wereldje....  :grin:  :grin:

Groetjes, George

Het is tegenwoordig in elk geval verstandig om overal "aangepast" te installeren of te updaten en dan te controleren wat er allemaal mee geinstalleerd wordt. Als het niet bekend voor komt, vink het uit. Extra programma's heb je over het algemeen niet nodig.

Zelfs bij Adobe spul gaat men je nu Chrome mee installeren en ook dat is onwenselijk.

LoL... Gelukkig had ik naast de uitleg van het bestaat van notificatie ook de functie ervan uitgelegd. :)

In dit topic dus, als je er op klikt, ben je "geabonneerd" op het onderwerp en krijg je een bericht via pm of email als er een nieuw antwoord in komt, afhankelijk van hoe je notificaties hebt ingesteld in je profiel.

Da's ook de reden dat ik bij de nieuwe forum aankondiging aangaf dat het verstandig was dat iedereen zijn hele profiel even opnieuw ging bekijken want er zitten diverse verschillende of gewijzigde opties in. :)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan