Vreemd iets in mijn dreambox?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Al sinds een tijdje vertoont mijn dreambox "rare" kuren?

Allereerst heb ik er nog niet een nieuwe image ingedaan via de seriëele kabel, dit moet ik nog gaan doen.

Maar even wat er aan de hand is, want ikzelf denk meer aan een hardware probleem.

Als voorbeeld waarmee ik de fout duidelijk zie:

Freex, loopt 'smorgens wel, en nu ik zojuist weer eens naar freex ging deed hij het weer niet... Ohja even ter verduidelijking, het gaat hier om een officiële kaart.

alle andere kanalen op de hotbird lopen wel juist.

Nou was ik deze week aan het kijken, want hij blijft bij FreeX ook melden dat hij bezig is met draaien naar 13º, kijk ik dan naar de signaalsterkte, dan valt het mij op dat de 'Ber" veel schommelt en gemiddeld rond de 1.000 zit...

Ga ik dan naar bijvoorbeeld sexview of wat dan ook, dan heb ik gewoon goed beeld en signaal.

Nu kreeg ik al als raad om de dreambox eens opnieuw te flashen, maar iets in mij zegt dat dit niet in de software zit ( ga het overigens nog wel uitproberen, maar toch? )

Ikzelf begin toch te denken aan problemen met het tunerblik.

Maar ik kan dit niet doormeten.

Met 1 zender kan ik me moeilijk voorstellen dat dit aan het tunerblik zou liggen. Het kan ook zijn dat het met de zon te maken heeft, signalen worden dan anders verspreid naar gelang hoe de zon en het weerbeeld verschijnt, dat is nog iets wat ik weet van de 27mc tijd.

Kijk eens naar de signalrate en signaal van de andere hotbird zenders, hoe hoog zijn die?

En hoe hoog is die van FreeX als je beeld hebt?

Persoonlijk heb ik het lichte vermoeden dat de hotbird ietsje afgeweken is, een millimeter kan genoeg zijn om de betere zenders nog gewoon beeld te laten geven terwijl de iets zwakkere meteen een BER hebben.

Heeft niets met je tunerblik te maken, je geeft zelf al aan dat je op de rest van de kanalen goed beeld hebt, en dat dit probleem zich alleen voordoet op free x. Lijkt mij toch echt een software probleemje hoor, op één of andere manier wil jou emu freex niet altijd decoderen, je zou ééns kunnen kijken of het met een andere emu wel lukt. Maar neem een wijze raad en hang de box aan de kabel, erase imagine draaien en met een schone lei beginnen. Wil je dit niet doen dan zet maar een nieuwe camd_cfg en mgcamd_cfg in var/keys want regelmatig raken deze bestandjes beschadigd met het (niet goed)overschrijven van een softcam.

Boets.

Nou lijkt het me toch wel heel stug dat een emu de ontvangst en BER kan beïnvloeden.

Ik denk eerder aan een niet goed uitgerichte schotel en niet lekkere LNB, rotte kabel, vocht in de kabel of inderdaad atmosferische storingen o.i.d.

Maar ik ga er deze week nog proberen voor te gaan zitten om de dream allereerst eens te voorzien van een andere firmware, ik zit toch nog op de ouwe kerstimage van Gemini, dus kan meteen eens vernieuwen.

Het verloop komt hier nog wel te stan, maar ik ben eerlijk en neig deze keer ook meer richting hardware...

Nou lijkt het me toch wel heel stug dat een emu de ontvangst en BER kan beïnvloeden.
Ik denk eerder aan een niet goed uitgerichte schotel en niet lekkere LNB, rotte kabel, vocht in de kabel of inderdaad atmosferische storingen o.i.d.
Is ook mogelijk hoor, maar wel heel erg vreemd dat het probleem zich alleen voordoet bij free x, als het iets van het bovenstaande zou zijn lijkt mij dat hij er bij meer zenders last van zou moeten hebben maar dat is niet het geval hij heeft dit probleem alleen bij free x. Ik blijf erbij, hij heeft de laatste tijd zoveel met die box lopen rommelen, gewoon aan de kabel hangen en met een schone lei beginnen, dan sluit je al bij voorbaat een heleboel uit.

Boets.

Ik heb het zojuist via de telefoon al gezegd tegen jou, donderdag of anders vrijdag ga ik er de tijd voor nemen...

donderdag nog ff ander gips aan mijn poot, en dan heb ik weer tijd zat. ;)

Als dat gebeurt is dan weten we meer, eerst nu even wat bestandjes met wat belangrijke instellingen opslaan. ;)

Na wat rommelen met wat cfg bestandjes, al sinds vanmorgen beeld tot nu toe!

dus nog eventjes afwachten totdat we aan de radicale dingen gan beginnen. ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan