Vreemd SVCD gedrag

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.408
Punten
113
Leeftijd
61
Iemand hier ervaring mee?

Ik download nog wel eens wat van treinen soms, die Railaway dingen wat op TV zijn of zijn geweest.

Nu heeft op de newsserver zoiets gestaan als "treintje haggis" hetgeen dan Railaway Schotland zou moeten zijn.
Dit is een SVCD.

Ik deze gebrand met Nero, als SVCD, hij gaf niets aan van dat ik moest converseren ofzoiets, dus dat ging verder prima.
Branden ook.

Na het branden trilt het beeld behoorlijk als hij in de DVD speler zit, in alle drie de dvdspelers die ik heb thuis overigens, waar normaliter echt alles op draait.

Ga ik ermee naar mijn buurman die een breedbeeld TV heeft, dan draait het verder prima, geen trillend beeld.
Vermoedelijk heeft het met interlaced of non-interlaced te maken.
Het beeld lijkt breder te willen dan mijn gewone tv (4:3) die overigens net zoals de dvdspeler wel Pal en NTSC aan kan dus daar heeft het niet mee te maken. Het lijkt dus wel alsof ie niet naar 4:3 wenst te springen.

Ik heb er ook die door iemand anders gepost zijn die werken wel.
Overigens heb ik dit vaker gehad met door deze persoon geposte treindingen in het begin maar ik scheen de enige te zijn die er last van had. Schijnbaar heeft dus tegenwoordig zowat iedereen een breedbeeld tv. :)

Weet iemand hoe ik dit goed krijg?

Moet ik concluderen dat de film in breedbeeld is?
En heb je bij die dvd spelers een menu waarin je breedbeeld kunt instellen? Ik vraag maar hoor!
Wellicht moet je hem ergens in vastzetten.
Iets anders. Je zult de Duitse zender Bahn TV ook wel kennen (van de Deutsche Bundes Bahn, daar kan de NS een puntje aan zuigen!). En ze tonen tegenwoordig filmpjes van Duitse burgers, wel leuk.
Grtz.

HA! Bahn TV, kijk ik regelmatig na en inderdaad, daar kan de NS een puntje aan zuigen.
Voorbeeldje: Hamburg Berlijn -> 27 euri. Daar kom je hier nog niet eens voor van Maastricht naar Eindhoven volgens mij.
Als ouders reizen -> kinderen tot 15 jaar gratis! Ook dat kent de NS niet.

Maar oke, terug naar het verhaal. Ik vermoed dat de svcd in 16:9 is opgenomen.
Doch helaas ligt het niet aan de instellingen van de DVD speler, die staat op automatisch. Er bevinden zich hier ook een aantal svcd en dvd's in 16:9 en die speelt ie ook gewoon prima af.
Ik heb wel nog vanalles geprobeerd dienaangaande maar helaas...
Toch in elk geval bedankt voor het meedenken.

Ik weet dat die persoon ze opneemt in 16:9 en ook met zo'n videoprogramma heel bekend, versie 9 in mpg svcd formaat zet.
Vermoedelijk doet ie dat interlaced terwijl het non-interlaced moet zijn of omgedraait.
Maarja, wie weet, misschien komt er nog wel een oplossing.

Probleem opgelost.

Ik neem DVDPatcher en wijzig dan voor de gehele file de aspect ratio van 16:9 naar 4:3 en brand hem daarna gewoon als svcd.
Dit patchen is binnen een tiental seconden gebeurt en dan werkt ie wel gewoon.

Blijft natuurlijk vreemd dat andere 16:9 svcd's en 16:9 dvd's geen problemen hebben.
Misschien ligt het er aan dat deze Railaway dingen met Pinnacle 9 gemaakt zijn? Geen idee.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan