vroeger

Vroeger keken we sky en tv 1000 vroeger was het beeld niet zo zwart... lol

Originally posted by Sandokan
Kan je wel stellen.Het lijkt maar zo dat vroeger alles beter was.Alleen de leuke dingen worden blijkbaar onthouden en de nare worden het liefst vergeten.

Ik vindt toch dat je dat verkeerd ziet Sandokan. ;)

Er waren natuurlijk ook dingen die minder leuk waren, vroeger moest er veel harder gewerkt worden alles was toen nog niet zo geautomatiseerd.

Maar hoe vaker ik daar over nadenk, hoe meer blijkt dat we nu in een 24 uurs economie zitten...

Als je vroeger, ja wat is nou eigenlijk vroeger? Laat ik het zo stellen, buiten bezig was met een klus dan kon je in de zomer tot een uurtje of tien doorgaan, en 'swinters tot 5 uur, wat niet klaar was dat komt morgen wel.

Maar nu is het volgens mij gewoon zo, ik merk het op mijn eigen werk, het moet klaar!!! Want morgen staat om 8 uur de vrachtwagen er om de boel op te laden, dus overwerken, we gooien er de schijnwerpers er wel op, en de rest kan wel zonder want dat kan zonder licht. (mijn ouwe baan).

Hoe het eigenlijk echt ging dat weet ik niet, want in die tijd zijn we geboren, maar 1 ding weet ik wel, we zijn onszelf zo stilletjes aan, aan het voorbij hollen, het "moet" gewoon teveel!

vroeger was maar 1 zender te zien in mijn eigen land en kijk nu wat een romelzender geworden veel gezeik en nog steeds meer zenders bij komen en ik herinner mij nog de goede tijden komen niet meer terug maar ja wie zijn verleden vergeet heeft geen toekomst
grtz roufa!

Vroeger waren de 3 publieke zenders nog zo ingevuld dat ze rustig konden concurreren met de commerciele.
Tegenwoordig betaal je voor iets waar zo weinig leuks op zit dat je het liever ziet verdwijnen.

@Sandokan: Nee dat zie je verkeerd. Mijn Oma en Opa en zelfs mijn ouders zeiden ook al dat vroeger alles beter was, maar dat was toen zeker niet zo, vlak na de oorlog enzo.

En nu wil ik zeker ook niet zeggen dat alles beter is, maar als je gaat kijken naar de economie, het sociaal vlak, bepaalde dingen als jaargetijden, veiligheid en normen en waarde was dat wel degelijk wel een heel stuk beter zo'n 30 jaar geleden vergeleken met nu.

Natuurlijk waren er ook vervelende dingen, natuurlijk zijn er nu ook een hoop goede dingen zoals computers bijv. :)
Elke tijd heeft wel zijn goede en slechte zaken, maar zoals ik het zie, moet je naar de belangrijkste kijken.
En dan zijn de normen en waarden wel erg hard achteruit gelopen, respect is er niet meer, de verzoringsstaat is compleet afgebroken, autoradio's met afneembaar frontje zijn niet voor niets uitgevonden en we zijn overspoeld door junks.

Dan mag een pc en digitaal beeld best goed zijn voor de huidige tijd. Maar heb je daar iets aan als je die niet kunt betalen door de huidige maatregelen of als ie gejat wordt door een junk?

En dat bedoel ik niet kwaad, maar als de belangrijkste basis zo goed als weg is wat heb je dan aan de andere mooie dingen die deze tijd met zich mee brengt?

>Vroeger waren de 3 publieke zenders

Kan me de tijd nog wel herinneren dat er helegaar nog geen 3 publieken waren.

Maar ja dit is allemaal gemijmer van ONS ouwe lullen ook ik kan me die tijd nog best herinneren.

Wat was er niet mooier om je helemaal scheel te vreten met half rijpe appels/peren/pruimen uit de boomgaard terwijl je wist dat als de eigenaar je te pakken kreeg je nog beroerder thuis zou komen.

Als je al eens klappen kreeg moest je ervoor zorgen dat je niet jankend thuis kwam anders deed PA het nog ff over.

Heb het allemaal meegemaakt en niet als "traumatiserend" ervaren.

Tegenwoordig : RSI, BURNOUT ??????? snap er geen bal van gewoon je werk doen en niet zeuren tenslotte wordt je betaald voor dat werk.

Normen en Waarden?????????????
In deze wereld tegenwoordig zal dat moeilijk gaan iedereen is teveel verwend.

Vroeger hadden we het Rem Eiland met ed het sprekende paard ,
Kaptein Zeppos , De kat , Floris , Winnetoe , We hadden zend schepen voor de Nederlandse kust.

En zelf Radio Zenders bouwen in de jaren eind 70 en jaren 80 en als je gepakt werd Zaten we in Rotterdam op de Boezem Bocht of Brielselaan of andere Bureau's,

ook dat moet de jeugd tegenwoordig missen.

En als je op gevoerde brommer inbeslag werd genomen ging die de pers in even terug denken aan me dap en yamaha die ik daar aan verloren ben geraakt

Je kon je fiets ergens neer zetten zonder dat deze gestolen werd of dat je zomaar zonder reden een mes in je ribben krijgt dat was vroeger niet.

Wat ik het meeste mis is de wijk agent dat was een strenge maar oprechte man met aanzien.

Originally posted by The Wizzard
Wat ik het meeste mis is de wijk agent dat was een strenge maar oprechte man met aanzien.
Aha! Een moderator dus! :biggrin::biggrin::biggrin:

Registered: Jan 2004
(Mmm, de kip.... euh... eend en het ei: Hoe kan ik dit hierboven nou met copy-and-paste invoegen, als ik deze posting nog niet verzonden heb?)

Wij hebben nog een wijkagent, maar er is geen respect voor die man en je ziet hem ook steeds minder.

H? Pikkie, je bent beroemd (aan het worden)
Hoorde net op radio Veronica je relaas over vroeger letterlijk van A tot Z.

Hahahaha vroeger dronk je nog een biertje voor 0,75 cent was met 20 gulden dronken als een tor.Stond je ouwe heer je weer op te wachten om je in je nest te pleuren met een emmer naast je, de andere dag stond je moeder klaar met een boterham met spekvet ging je weer over je zuiger....

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan