Opgelost VU+ Duo afstandsbediening koppelen aan Zero, kan dat?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.838
Waarderingsscore
1.028
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Op onze slaapkamer staat een VU+Zero. Ding werkt uitstekend, afstandsbediening ook behalve de aan/uit knop. Die moeten we soms echt hard indrukken en dan nog wil ie niet altijd goed werken.
Misschien kan dat zuiver gemaakt worden, geen idee.

Echter ik heb een stuk of 3 a 4 afstandsbedieningen van VU+Duo ontvangers en die zien er exact hetzelfde uit, behalve eentje die dan wit van kleur is als enige verschil.

Ik weet dat die afstandsbedieningen werken, maar de VU+Zero wenst er niet op te reageren.

Is er een manier om zo'n afstandsbediening te koppelen op een Vu+Zero?
 
Met OpenPli kun je verschillende afstandsbedieningen selecteren. :)
 
Je kan ook de AB openmaken en de aan/uit knop schoon maken met alcohol. Grote kans dat het weer werkt.
 
Dat is ook een mogelijkheid. Er zit een schroefje onder het klepje bij de batterijen en kun je, nadat je deze er uit hebt gedraaid, met een plectrum of oude creditcard (of CD kaart) de zijkanten van elkaar scheiden.
 
Dank je @Frans B die truuk zal ik mijn overbuurman (2 huizen verder) eens laten doen. Die heeft vaker met dat bijltje gehakt.

Met OpenPli kun je verschillende afstandsbedieningen selecteren. :)
Ja leuk, maar hoe dan? Ik heb al bij het instellingenmenu naar "invoerapparaten" gekeken, daar staat standaard iets van Dreambox Universeel of zo, maar daar kun je niets aan veranderen.
Waar zit die optie dan?

Is het niet zo dat die VU+Zero net als de VU+Duo op eigen infrarood frequenties luisteren en misschien daarom de AB of de ontvanger aangegeven moet worden dat ie even ergens anders moet kijken?
Als me dat lukt dan heb ik sowieso een reserve AB en dan heeft mijn vrouw even iets anders terwijl haar goede AB wordt zuiver gemaakt op het gemakkie.
 
Dit komt van een niet nader te noemen website af:

Geplaatst: 5 september 2016




Onder applicaties > RemoteControlCode

Ook kan je op de AB de codes wijzigen

Mode1: Duo/Solo
Mode2: Uno/Duo2/Solo2
Mode3&4: For future usages

Press <<2+7>>, <Help>, <0001 or 0002 or 0003 or 0004>

1. Press 2 and 7 for three seconds until LED is on.
2. Press Help
3. Press 0001 for mode 1, 0002 for mode 2.

Volgens mij nog niet zolang geleden hier van het forum afgeplukt.
 
Dit werkt wel op de AB van de VU DUO2. Niet bij de oudere VU DUO en SOLO. Anders een replace kopen.
 
Onder applicaties > RemoteControlCode
Die heb ik toevallig gisteren gezien, maar dat is een plugin die men dan moet installeren.
Echter ik wist niet wat ik met de codes moest doen. Ik zie hier ook niet de code van de VU+Zero tussen staan en de plugin gaf aan dat ie momenteel op mode 2 stond.

Maar ik durfde hem niet te wijzigen. Stel dat je de verkeerde code neemt, werkt dan de originele AB sowieso nog? Anders zit je met een toestel dat je opnieuw kunt flashen, toch?

@Frans B Oh dat is dan weer goed om te weten, want die AB's zijn van gewone VU+Duo's, niet van de VU Duo2.
 
Nou het is opgelost.

We hebben voor de optie gekozen de afstandsbediening open te maken. Daar zitten zoveel klikkertjes op dat ie wel een beetje beschadigd is aan de zijkant om het open te krijgen.
Echter overbuurman heeft het geweldig schoongemaakt, het knopje reageert al bijna als je er naar kijkt, dus vrouw weer blij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Nee helaas... de vrouw wil zich niet na laten kijken door de buurman. 😅
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan