VU plus duo hdd in netwerk

F

flashcs

Hallo

ik heb sinds kort een Vu Duo met HDD en deze is aangesloten middels een router op het netwerk waar ik nog 2 win7 pc's in heb staan.

Het lukt me helaas niet om de VuDuo zichtbaar te krijgen in het netwerk zodat ik files op de HDD kan benaderen.

Is het iemand bekend of je daar bepaalde settings op de VU voor moet inschakelen of wijzigen ?

Alvast dank !
 
nee dat gaat automatisch, bij mij tenminste

VUDUO heet denetwerkdrive , Ik gebruik Open PLi weet niet of dit bij andere images ook zo is
 
Eerst een LAN IP aan je vu duo toekennen en liefst geen DHCP gebruiken.
Dan je harddisk mouten en formatteren. Wij nemen aan dat mounten via /etc/fstab gaat want het is toch een engima2 ontvanger...
 
Ik heb het als volgt gedaan (open Pli enigma2)
Installeer de image en bij netwerk alles op default laten staan dus DHCP wel aan.

Na het installeren van de box ga je in de modemrouter het toegewezen IPadres fixeren aan het mac adres van de box. Dit betekent dat je vanaf dan steeds dat IP adres krijgt toegewezen als je er een nieuwe image opzet.

Vervolgens in je laptop(pen) minimaal 1 map of drive 100% delen (iedereen) zet dit ook in de beveiliging van de map of drive , zodat iedereen in je netwerk 100% mag delen.

Vervolgens ga je in je laptop naar netwerk en dan zie je welke netwerken er beschikbaar zijn , zo ook moet daar dan de (druk op F5 om te verversen) VUduo te voorschijn komen en zich melden als VUDUO.

Nu kun je op de HDD komen en de files manipuleren (uploaden downloaden etc,
 
Hallo als alles goed is ingesteld op uw VU en dan ga je met uw pc op start klikken en dan op computer dan naar netwerk kan je je de hdd van je vu benaderen en dan kan je vb op een opgenomen film klikken (.ts bestand) en automatisch wordt windows mediaplayer geopend en kan je je film bekijken. zo moet je niet de film downloaden op je pc.
Veel kijkplezier
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan