W 8.1

rolsat

Active member
Lid sinds
25 feb 2003
Berichten
213
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Papendrecht
Hallo Luitjes,:p

Heb 2 dagen W 8.1 en heb nog veel te leren.
Zoals mijn 3 emailadressen nl: Hotmail, Gmail en online. Nu krijg ik Hotmail en Gmail geinstalleerd maar online niet. diverse keren geprobeerd maar niks. Wie heeft een idee om online werkend te krijgen.
Duckforum nog bedankt voor het oplossen van het inlogprobleem.
Gr
rolsat:(
 
Fijn te zien dat het inloggen weer gelukt is.;)

Phoe... win 8.x daar heb ik totaal nog niets mee. Maar ik ben even voor je gaan kijken.
Het blijkt dat pop3 niet meer kan met de windows 8 mail app (wat een zooi weer dat windows 8, belachelijk dat dit niet kan).

Er zijn dus 2 mogelijkheden die over blijven.
1.) Je installeert een email client zoals in windows 7 bijv. Windows Live Mail. Die kun je op windows 8 ook nog steeds gebruiken en daar kun je wel alle email accounts incl. pop3 accounts in aan maken.
De windows 8 mail app kun je dan verder vergeten, heb je niet meer nodig.

2.) Je laat Gmail je online.nl email ophalen zodat je het via Gmail in je windows 8 mail app kunt bekijken.
 
Je moet IMAP instellingen gebruiken in plaats van POP3.
Als je zoekt op online.nl en imap, dan kom je al snel uit op een zeer slecht leesbare (door het font/lettertype dat daar gebruikt word) microsoft site uit, die er vooral over gaat dat je vooral IMAP moet gebruiken.
Als je wil weten hoe dat dan moet, moet je een filmpje kijken (nee, dank u).

Wanneer je dus niet pop.online.nl, maar imap.online.nl invult, dan moet een en ander wel werken.
Heb je dat al geprobeerd ?
Zo'n beetje alle providers ondersteunen dat wel maar lang niet allemaal hebben ze die instellingen in hun lijstje staan.
Dus nogmaals, in plaats van pop vul je imap in, grote kans dat het dan wel lukt.

Overigens is microsoft niet helemaal goed bij het hoofdje (moet wel heel klein zijn, want: )
Je moet namelijk een e mail adres opgeven om windhoos => 8.0 te kunnen gebruiken.
Maar je kunt pas een mail adres instellen nadat je die aanmeld procedure (waar je moet reageren op een bericht van hen) hebt doorlopen.
Als je dan ook nog eens een office pakket van hen wil of moet (vanwege je werk) gebruiken, dan zijn de rapen al helemaal gaar.
Want dan moet je je dus eerst aanmelden bij de app shop/store/weetikveel.
Je moet windhoos meel instellen om iets te kunnen doen, ook al ga je dat verder never nooit niet gebruiken, daarna kun je pas je outlook account met goed gevolg instellen aan de hand van de gegevens die zijn ingevoerd ten behoeve van windhoos meel.
Van kip/ei verhaal hebben ze in Redmond nog nooit gehoord.

Die gasten sporen gewoon niet.

Veel plezier met windhoos 8.x
En vooral veel succes, je zult het nodig hebben want je gaat nog veel meer tegenkomen.
 
Hallo luitjes,

Malwarebytes heeft veel fouten ondekt W 8.1, zal eerst de fouten proberen te herstellen en dan weer op de e-mail installatie werpen.
Dus even geduld
gr
rolsat
 
pas maar op dat je na herstellen niet opnieuw moet beginnen.

is mij ook overkomen niet alles is mal wat het lijkt .
 
:pHallo Luitjes,

Na veel geprobeer om online te installeren heb ik de klantenservice gebeld.
De medewerker gaf me instructies en ik volgde ze op, na 2x controle op de ingestelde gegevens.Dan naar verbinding maken. Kreeg geen verbinding en de helpdeskmedewerker wist het ook niet meer. Kreeg de tip om via online de webmailpost op te halen.
Wordt vervolgd.
gr
rolsat:)
 
Daarom zei ik al, je kunt beter een externe client zoals Windows Live Mail of Mozilla Thunderbird installeren. ;)
 
Hallo Luitjes,

Hier volgt de instructies van helpdeskmedewerker van online.
Misschien is het nuttig?
1) account toevoegen
2) gebr.naam
3) ww
4) e-mailadres
5) imap kiezen
6) (binnenkomende post)
imap.online.nl prt 143
7) (UItgaande post)
fmtp.online.nl prt 25
8) verbinding maken
Resultaat
9) kan geen verbinding maken geen volledige informatie,probeer opnieuw
Dit heb ik doorgegeven en verder geen hulp van zijn zijde
gr
rolsat:wave
 
Moet 7 niet smtp zijn ? Ipv fmtp.
En zit je bij Ziggo? Probeer dan poort 26 ipv 25
 
Dat je IMAP kon gebruiken zei Mas3 ook al.

fmtp.online.nl prt 25
Is dit een typefout? Ik hoop van wel want dat moet smpt.online.nl zijn. Klopt helemaal The Matrix.

En zit je bij Ziggo? Probeer dan poort 26 ipv 25
Nee dat gaat niet werken, dat wordt soms gebruit als je een eigen mailserver draait maar dan moet je ook rerouten via een provider.
Is tegenwoordig niet meer nodig, inkomend staat poort 25 al jaren weer open bij Ziggo.
 
Ik heb gemist welk programma je gebruikt (/wil gebruiken) om te mailen.
Met de W8.1 pc's van mijn werk bleek dat het niet mogelijk was om outlook te configureren als je niet eerst de gegevens in windows mail had ingevuld.
Dat leek op wat je nu beschrijft.
Je moet me niet vragen waarom dat zo is, maar na eenmaal in windows mail die instellingen gedaan te hebben (en dus wel geslaagd daarin), was het zonder meer mogelijk dit ook in outlook te gebruiken.
Ik sloeg dat in eerste instantie over omdat wij helemaal niet van plan zijn die app (zo moet je tegenwoordig een programma noemen) te gebruiken.
 
Hallo Luitjes,

Het is gelukt, online.nl is gestalleerd in W8.1.

Voor de 2e keer helpdesk gebeld en gezegd dat ik boos ben.

We zijn opnieuw begonnen om het account te installeren.
De procedure was hetzelfde behalve fmtp wordt smtp, de vinkjes weghalen bij de inkomende server en uitgaande server en walla truc gelukt.

Heb gezegd doe de groeten aan je directeur.
Gr
rolsat:applaus:
 
Daf toch fijn dat het if gelukt tja de f en de f lijken op elkaar.

Hadden zowel BT alf ik het goed in de fmiezen dat fmtp niet klopte.

Alf je dat eerft gelezen had dan had je de fervice niet meer hoeven te bellen en boof te worden

FUCFEF verder
 
Zeg je toch verkeerd BT, het is niet Matrix, maar, Maltrix :biggrin:
 
In Windows 8.1 kun je wel een account maken zonder emailadres.

Dit doe je door onder aan een ander type account te maken local. Staat ergeloof ik bij.

Hierna kan je verder.
 
Dat windowf 8 blijft toch een erg omflachtig operating fyftem.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan