Wan ip adres router wijkt af van whats my ip.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.515
Waarderingsscore
647
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Sinds enkele dagen is mijn wan ipadres door ISP gewijzigd in 62 xxxxxxxxx terwijl in mijn router nog het oude ip adres 100xxxxxxx blijft staan

De boel gereset maar mocht niet helpen.

Nu werkt mijn port forwarden van bv home Assistant op iphone via ext Url ---duckdns niet meer.

Hoe is dit te herstellen?
 
port-forwarding????
Het is maar een advies maar doe dat via VPN in plaats van forwarden.
Ik heb ook alles in homeassistant staan maar denk er niet over dat te forwarden vanuit het boze www

Ik bedenk me net dat dat helemaal niets te maken heeft met jouw vraag... heb je al eens een nieuwe lease aanvraag gedaan vanuit je router?
 
In bepaalde gevallen is forwarden echt nog wel fijner. Stel je wilt je camera's van elders bekijken?
Of kun je dat VPN ook op je telefoon instellen en overal van extern gebruiken?

terwijl in mijn router nog het oude ip adres 100xxxxxxx blijft staan
Maar waar precies blijft dit staan dan?
Als jij duckdns hebt dan heb je kans dat je daar even je ip moet updaten naar het nieuwe ip adres.
Heb je daar al naar gekeken of dat daar ook goed staat?
 
In duckdns staat hetzelfde ip adres die ik vind met whats my ip adres beginnend met 62. Xxx die ik denk 2 dagen geleden door caiway of delta is aangepast. Hij meldt nu Delta ipv Caiway

In mijn asus router staat nog steeds het oude Ip adres startend met 100.Xxx.


heb je al eens een nieuwe lease aanvraag gedaan vanuit je router?

Hoe ? Wan staat op automatisch dhcp

En ja hoe via vpn on the roadcde HA aanroepen.
Intern HA aanroepen gaat gewoon.
 
Hoe ? Wan staat op automatisch dhcp
Staat je modem in bridgemode?
Zo ja dan zou feitelijk een herstart of reset van de router al voldoende moeten zijn. Maar dat heb je al geprobeerd las ik.

Echter als het modem niet in bridgemode staat, dan zou hij een intern ip adres bijv. 192.168.x.x moeten krijgen op de WAN poort.
 
Doe anders nog eens de router herstarten, alleen router, niet het modem.
 
Al drie keer alleen de router herstart. Blijft terug komen met 100.Xx
En internet werkt gewoon.

Alleen de externe Url via duckdns staat op 62.Xx en dat zorgt voor geen connectie met HA
 
Kan het ip adres handmatig invullen statisch IP


Maar dan ook wordt naar subnetmask gevraagd
En naar standaard gateway.


En dat weet ik ff niet wat bij die laatste 2 in te vullenn
 
  • Hoe kan ik portforwarding instellen voor bijvoorbeeld een slim apparaat zonder cloudservice?
    Met portforwarding geef je alles op internet toegang tot een apparaat binnen je thuisnetwerk. Dat kan risico's met zich meebrengen. Als je portforwarding wilt instellen kun je inloggen op je modem of router om dit voor elkaar te krijgen. Kijk op deze pagina voor de handleiding hoe je op de webinterface van je modem of router kan komen.

    Als je modem of router bij het WAN IP-adres een 100.x. adres toont werkt het portforwarding niet. Neem in dat geval contact met ons op om dit aan te laten passen.

Dat is bijzonder.
 
Flutzooi, zelfs google home vindt home assist niet meer omdat die ook de updates en entities krijgt via duckdns.
 
Kijk op deze pagina voor de handleiding
Die linked ook nog eens naar een "not found" pagina.

Maarreh.... stond je modem nu in bridgemode?
En de kabel die in de WAN poort van je router zit aangesloten, waar zit de andere kant van die kabel? In een LAN poort van het modem of ergens anders in?
En heeft die router geen instelling voor dynamic dns? Dat daar misschien iets niet goed staat ingesteld?

Ik ben me aan het afvragen waar hij dat 100.x ip van krijgt. Kun je me evt. via pm dat 100 ip eens vertellen?
 
De kabel van het glasvezel modem zit daar in de enige lan poort en de andere kant gaat naar de router wan poort.
Het heeft altijd gewerkt maar dan met een ip adres die zowel in de router als bij whats ip identiek waren. En was portforwarden geen probleem. Sinds vorige week vrijdag zijn de Ip adressen aangepast door Caiway en begint de gevonden whats my ip met 62 en in de router met 100. Voorheen waren beide gelijk en ip begon met 136.Xx
Met geen mogelijkheid kom ik nu niet meer extern via mijn router in bv Home Assistance . Zelfs niet meer via google home die ook via duckdns de devices ophaalt werkt niet.
 
Als je externe adres al anders is dan dat je verwacht, lijkt het me heel duidelijk dat je niet meer op de oude dns naam kunt connecten maar als je in plaats van die dns naam een het ip-adres gebruikt moet je gewoon kunnen connecten op de manier waarop je gewend was, je hebt immers niets aan de forwarding veranderd, het is alleen je 'huisadres' wat is veranderd maar de 'meubels' zijn gelijk gebleven.
In bepaalde gevallen is forwarden echt nog wel fijner. Stel je wilt je camera's van elders bekijken?
Of kun je dat VPN ook op je telefoon instellen en overal van extern gebruiken?
Ik heb de VPN tunnel in mijn router ingesteld, als ik buitenshuis ben kan ik via die tunnel overal bij, dus ook mijn camera's zijn gewoon te benaderen via het interne adres.
Ik kijk ook op die manier TV als ik weer eens in het hotel vertoef, een VPN tunnel naar huis en middels de 'fall-back' gewoon met een Zgemma i55plus naar huis verbinden.
Forwarding is bij mij uit den boze, niets staat open en ik kan overal bij, ook met mijn iPhone.
 


Caiway heeft na contact CGNAT uitgeschakeld en zou portforwarden over 4 uur weer moeten werken.
 
Tjonge jonge, de bezuiniging slaat toe, een tekort aan IPv4 addressen op die manier oplossen, dat is lekker......
 
En idd heb nu een uniform IP address gekregen en de boel werkt weer als vanouds.
 
Ja dat ze in het begin nog met gedeeld ipv6 werkten totdat full dual-stack gereed was, oke daar kan ik nog inkomen. Maar een gedeeld ipv4? Gekker moet het niet worden.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan