wanadoo opzeggen wat een ellende

J

jaap11

beste collega,s

ben al 3 jaar lid van wanadoo breedband en betaal bijna 50 euro per maand .
ik wil overstappen op wanadoo adsl lite, is met dezelfde snelheid maar wel met een vast ip adres .
het is vanwege het vaste ip adres dat ik overwil,dus wat doe ik ik pak mijn contract erbij en lees dat ik na 12 maanden op kan zeggen met 1 maand opzegtermijn.
ik dus vol goede moed naar casema<wanadoo>gebeld en tot mijn stomme verbazing zeggen ze u heeft een opzegtermijn van 1 jaar!!!
ik zeg in mijn contract staat 1 maand !
klopt zeggen ze maar vorig jaar zijn de voorwaarden veranderd!
ik zeg daar weet ik niks van en ben er zeer zeker niet mee accoord .
dan schrijft u maar een brief naar de afd. klantenservice .
dus dat heb ik gedaan en zit nu op een antwoord te wachten.

als er mensen zijn die gelijke ervaring hebben en die het toch opgeslost hebben gekregen verzoek ik om te reageren .

met vriendelijk groet van jaap11 die erg teleurgesteld is in wanadoo breedband<via de kabel>.

Met in acht neming van het feit dat we geen juristen zijn het volgende.

Wat wanadoo zegt kan wel waar zijn maar volgens ons gaat die vlieger niet op. Jij hebt een contract waarin 1 maand staat. Indien wanadoo haar eigen voorwaarden wijzigt zullen ze die nieuwe voorwaarden moeten mededelen aan de contractanten (jij dus). Een contractant moet in de gelegenheid worden gesteld dat hij/zij accoord gaat of niet. Dit laatste is - als we jou goed interpreteren - niet gebeurd, waardoor die nieuwe voorwaarden voor jou nietig zijn en je er zo onder uit kunt. Het vervelende is dat indien zij niet meewerken de enige manier voor jou is dit via gerechtelijke weg af te dwingen en kost je misschien weer geld.

We weten het niet zeker maar bij een rechter moeten ze dan ook nog aannemelijk maken dat ze alles in het werk hebben gesteld om zeker te stellen dat de contractanten via die gewijzigde voorwaarden op de hoogte zijn gesteld.

had ook heel problemen met casema geld bedragen werden zomaar van me bankrekening afgeschreven zonder enigen kenisgeving antwoorden op brieven duurden wel maanden klanten sevice is hopeloos ontvriendelijk mensen .
heb nu adsl van tiscali gaat perfect tot op heden geen klachten.

We weten het niet zeker maar bij een rechter moeten ze dan ook nog aannemelijk maken dat ze alles in het werk hebben gesteld om zeker te stellen dat de contractanten via die gewijzigde voorwaarden op de hoogte zijn gesteld.

Bij deze wens ik het verhaal van het eendenteam te bevestigen met dien verstande dat ik het wel zeker weet uit oogpunt van jurisprudentie die zich heeft voorgedaan d.w.z. vaker dit meegemaakt ook in tv uitzendingen geweest bijv.

Ze moeten inderdaad de contractanten op de hoogte stellen van een dergelijke belangrijke wijziging met dien verstande dat dit schriftelijk dient te gebeuren en dat bij zo'n wijziging de clientele gelegenheid gegeven moet worden op dat moment op te zeggen, rekening houdende met de op de oude voorwaarden geldende opzegtermijn, zoniet met ingang van onmiddellijk als de wijziging ook per onmiddelijk van kracht gaat of op zo'n moment van kracht gaat dat de client redelijkerwijs niet meer aan zijn opzegtermijn kan voldoen.

Dat laatste wil zeggen dat als je bijv. 1 maand opzegtermijn hebt en ze kondigen op 2 maart aan dat de wijziging op 15 maart in gaat, dat zijn 2 weken, dan kun je dus geen 1 maand opzegtermijn in acht nemen.

Verder is volgens het burgerlijk wetboek een opzegtermijn van 1 jaar onredelijk en zal door geen enkele rechter aanvaard worden.
Wel is het mogelijk, om de contractperiode, als er geen opzegging plaats vind, stilzwijgend met 1 jaar te verlengen.
Zeg je dan niet tijdig op, zit je er dus weer een jaar aan vast, MAAR dan blijft wel een normale en redelijke en billijke opzegtermijn van kracht bijv. max 3 maanden opzegtermijn.
Dat zou dus betekenen dat je net als bij veel gsm providers 3 maanden voordat het jaar om is, je abo zou moeten opzeggen.

In jouw geval is dat waarschijnlijk anders, dat weet je zelf het beste. Het alleen op de website aankondigen van de wijziging van de voorwaarden is onvoldoende want men kan er redelijkerwijs van uit gaan dat een client de website van de provider niet bezoekt als hij niet specifiek iets wil.

De aankondiging van wijziging voorwaarden zal echt schriftelijk moeten gebeuren, dus per post, fax, of email, of anders een email aankondiging met een verwijzing naar de plaats op de website waar de wijziging omschreven staat.

Indien je niets van dit alles gehad hebt (weet je zelf het beste) dan heb je het recht je aan die 1 maand opzegtermijn te houden die je wel bekend was, alle betalingen die nadien ingehouden worden kun je terug laten boeken.

Nadeel hierbij is dat wanadoo kan besluiten je adsl lijn niet vrij te geven en dat je dus niet over kan naar een andere provider, hetgeen weer zou betekenen dat je naar de rechter moet.

Als je zeker bent van je zaken en Wanadoo geen bewijs tegen je heeft, dan weet je ook zeker dat je dit gaat winnen.
Men kan volgens het BW nooit en te nimmer voorwaarden tijdens een contractduur wijzigen zonder op afdoende manier de clienten (klanten) daarvan in kennis te stellen zoals boven omschreven.
Als ik jou was zou ik alvast wat hulp gaan zoeken voor schriftelijk naar Wanadoo te kunnen reageren bij het Bureau voor Rechtshulp bijv. of een jurist, die kunnen dat mooi opstellen.

Suc6.

hier heb ik nog iets aan toe te voegen
ook chello (upc) heeft wel eens van zulke geintjes uitgehaald
en zeiden ook dat de algemene voorwaarden aangepast waren
die veranderingen worden ook altijd via de site bekend gemaakt
waarop ik toen zei .. oja nooit gezien en zie daar nu ook niets van
waarop hun antwoord was :
klopt inmiddels is de site aangepast .. en eigenlijk had ik geen poot meer om op te staan..
hoe kon ik bewijzen dat ik dat nooit op hun site gezien had ???
nou heel simpel :)
elke site op het net wordt in een zeer groot database opgeslagen
en je kan dus alles terug kijken van elke verandering
voor jaap 11
http://web.archive.org/web/*/http://www.wanadoo.nl
neem daar eens een kijkje :)
daar staat de complete history van de site van wanadoo
vanaf het moment dat het op internet gezet is .. tot de laatste grote verandering van 23 juni 2003
dus mocht je daar niets in vinden waar staat dat hun de voorwaarden hebben aangepast ??
gooi ze dan eens met deze fijten onder hun neus
dan zal je zien dat ze ineens anders gaan piepen
ik wens je veel suc6
en laat even weten hoe het afgelopen is.

Ik had ok een Basic (Adsl) verbinding en heb deze twee weken geleden probleemloos omgezet naar een Lite abo.

Heb zelfs gebruik kunnen maken van het eerste halfjaar voor de kortingsprijs.

Ter aanvulling: Ik had m'n Basic abo al ruim meer dan een jaar, maar de opzegtermijn was verder niet van toepassing. Het enige wat gold was dat het even kon duren om de zaak (samen met KPN) om te zetten. Heb inmiddels van beiden (Wanadoo en KPN) een schriftelijke bevestiging gehad dat het goed is.

Hoop dat je hier iets mee kan ....

bedankt voor de replay ik ga kijken wat ik eraan kan doen wat betreft de laatste replay is begrijpelijk je has al adsl maar ging upgraden ik heb nu reeds kabel breedband en wilde naar adsl en dat gaat niet zomaar blijkt nu nogmaals bedankt allemvoor de goede raad gr jaap11

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan