Wanneer begint burenruzie???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
800
Punten
113
Leeftijd
60
Ja dat begin ik me nou toch een beetje af te vragen???

Ik zit naast een erg hardleerse buurman, en moet mezelf veel inhouden.

Ik heb hem er al diverse malen op aan gesproken, maar ik wordt dit wel beu.
Laatst begon men om 20;20 te boren in de muur, hier lag er net eentje op bed.

Nu weet ik wel dat je tot 22 geluid mag maken, maar hij weet dat ik een kind heb wat nog vroeg naar bed moet, dus werd toen een beetje pissig, en hebben wel een gesprek gehad, waarin ik verzocht na 8 niet meer zulk geweld te maken, want je bent overdag h??l de dag thuis, dus dat hoeft niet 'savonds.

Kreeg er als antwoord bij dat men uit een andere cultuur komt, dus men hanteert andere tijden en gewoontes???

Ik zei je woont nu in Nederland, al ruim 35 jaar, dus je kunt me wat met jou cultuur.

Maargoed het werd stil 'savonds, wij blij.... dachten we???

Nu begint hij verdomme "stilletjes" om een uur of 12 snachts!

Ik woon nou al bijna 20 jaar naast die vent, maar er is nog geen dag voorbij gegaan of hij ligt/zit/staat te rommelen.

Toch eens even gaan praten met de zgn buurtbemiddelaar denk ik?

Ik heb een tijd naast zo'n gek gewoond die begon 's avonds om 11 uur dacht ik te boren in de muur terwijl mijn jongste dochter toen nog baby lag te slapen en begon te brullen.
Nu was het vooraf al heel vaak zo geweest dat ik naar hem toe ging of ie wat rustig wou doen, want hij had elke avond lawaai, ik heb destijds klachten ingediend bij de woningbouw vereniging, maar die zeiden alleenmaar ga maar even met hem praten, alsof dat hielp.
Trouwens ze vertelde me je mag tot 22 uur geluid maken maar je mag zelfs de hele dag geen overlast bezorgen en dat heeft niks met tot 22 uur te maken. Overlast is overlast!.
Nu weet je dat je soms overdag wat zou moeten tolereren, maar 'savond moeten ze toch wel een beetje rekening houden.
Maar om even terug te komen hij was volgens mij om 11 uur met een klopboor in de muur bezig. Hij zelf zei dat het zo'n ouderwetse rollerbank was met een fiets er op (haha vraag me af waar hij die gekocht heeft). Ik belde aan en hij stond meteen met z'n vuisten te zwaaien en schold van ben je er nu alweer ik word zat van je!
Goed ik heb hem dus meteen ??n op z'n kaak geslagen en hij lag languit in z'n hal te janken, van niet slaan! ze hebben me net aan m'n hoofd geopereerd. Ik zei ze hadden je kop er af moeten halen mafkees.
Maar goed ik kreeg dus een kwartiertje later twee man politie op bezoek, met de mededeling dat ik maar even met een maatschappelijk werker moest gaan praten, want dit kon niet. Ik zei donder toch gauw op hang dan ook even een briefje aan z'n deur dat ie mooi door kan gaan mafkezen. Ja maar hij voelde zich bedreigd en daarom zwaaide hij met z'n vuisten zei die agent. Ik zei mafkees ik voel me toch ook niet bedreigd nu jullie met z'n twee?n binnen komen en zwaai toch ook niet met m'n vuisten naar jullie. Zo moest ik het niet zien wat dat was iets anders. Een maand later had hij zo'n surinaamse griet in huis met haar zus er bij en gingen ze om 1 uur 's nacht feest vier boven op een slaapkamer. Heb ik hem buiten geroepen of ik nog langs moest komen. Ik moest twee dagen later verschijnen bij de woningbouw en werd er op gewezen dat ik hem niet moest bedreigen en dat ik anders maar ergens anders moest gaan wonen als ik niet met hem kon opschieten. Ik kreeg ook meteen een anders huis, waar ik nu woon en die is geluid arm en in een hele stille buurt en heb nu alwer 9 jaar rust om de deur he he. :biggrin:

Nu weet ik wel dat je tot 22 geluid mag maken
Geluid? Neen dat is een oude stelling die niet meer geldig is. Tegenwoordig spreekt men van "overlast veroorzaken" en daarbij is geen tijd meer van toepassing. Je kunt zelfs om 15.00 uur 's middags nog overlast veroorzaken.

Toch eens even gaan praten met de zgn buurtbemiddelaar denk ik?
Ja dat lijkt me wel, en de wijkagent er gelijk ook even bij halen als het even kan.

Verder heb jij met andere zeden en gebruiken niets te maken, ongeacht hoe lang iemand in Nederland woont. Iedereen die hier komt en woont wordt geacht de wet te kennen, da's zelfs een wetsbeginsel.
Gebruiken en zeden zijn prima zolang je er de wet van hier niet mee overtreedt en er geen overlast mee bezorgd.

Geef bij het gesprek aan dat je al vaker met buurman gesproken hebt, maar die gewoon niet in alle redelijkheid afspraken wenst te maken danwel zich daaraan te houden.
Geef ook aan dat je het onderhand spuugzat bent.

Begin vanaf dit moment te klagen, elke keer als je hoort kloppen of boren na 22.00 uur (dan sta je sterker) politie bellen, niet 112 maar het gewone nummer en klagen over overlast.
Heb je het nummer van de wijkagent? Prachtig, begin dan ook als ie om 20.30 nog begint want dan is het prime time TV en het is overlast als jij je film of serie niet kunt bekijken die dan begin omdat meneer zonodig moet boren.

Als hij al werkt... dan heeft hij tijd zat tussen 18.00 en 20.30 uur om de meest overlastmakende dingen te doen.

Als het nu eens heel af en toe was zou ik zeggen komaan. Want je moet natuurlijk wel eens thuis kunnen opknappen zonder gelijk gezeur van de buren. Gewoon tot 22.00 uur dus.

Maar als het zo vaak is en je hebt al herhaaldelijk gevraagd of het anders kon... nee dan was de kous wel af.

Slaapt ie toevallig 's morgens net zoals ik? Nja.. het is toegestaan vanaf 08.00 uur te kabelen, toch? Moet je dan niet in de tuin werken en daarom binnen de muziek keihard hebben staan met een goede bass omdat je anders buiten de muziek niet kunt horen?
Geldt ook voor als je buiten koffie zit te drinken.

Kan ook in de zomer toegepast worden.:)

Black Tiger;199298 zei:
Slaapt ie toevallig 's morgens net zoals ik? Nja.. het is toegestaan vanaf 08.00 uur te kabelen, toch? Moet je dan niet in de tuin werken en daarom binnen de muziek keihard hebben staan met een goede bass omdat je anders buiten de muziek niet kunt horen?
Geldt ook voor als je buiten koffie zit te drinken.

Kan ook in de zomer toegepast worden.:)

Je kan ook nog met ??n van je fietsen 's morgen door de tuin en door huis fietsen met je creditcard in de spaken. :biggrin: lekker ratelen.

oude kennis van mij had het zelfde probleem belde de politie en kreeg tehoren dat ze morgen wel even langs zouden gaan want ze hadden geen auto ter beschikking hij belt 30 minuten later dat ze niet meer hoefde te komen maar beter een ziekenauto konden sturen daar hij zelf het probleem opgelost had je moest eens weten hoeveel autos ze opeens vrij hadden
gr frans

frweber;199314 zei:
oude kennis van mij had het zelfde probleem belde de politie en kreeg tehoren dat ze morgen wel even langs zouden gaan want ze hadden geen auto ter beschikking hij belt 30 minuten later dat ze niet meer hoefde te komen maar beter een ziekenauto konden sturen daar hij zelf het probleem opgelost had je moest eens weten hoeveel autos ze opeens vrij hadden
gr frans

Ja mooi heb ik ook gedaan zelfde excat alleen ik zei der ligt er een voor de deur steekt iets uit hem ... nog nooit zoveel van die gasten gezien....heerlijk rustig daarna alles in overleg ...

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan