Warmtepomp

Daarbij moet ik zeggen dat mijn kennis van twee jaar geleden dateert en er wellicht nog mooiere systemen op de markt zijn.
..techniek gaat behoorlijk snel op het moment..
Dinsdag is er weer een leuke “VSK” beurs in Utrecht. Misschien leuk om ff te kijken als je tijd hebt. Nr.10 loopt ook rond dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Nummer10 herken je zo...er zweeft een nummer boven zijn hoofd, net als in veel computerspellen..
 
Dinsdag is er weer een leuke “VSK” beurs in Utrecht. Misschien leuk om ff te kijken als je tijd hebt. Nr.10 loopt ook rond dan.
Ik heb wellicht dinsdag tijd, goede tip! 👍 👍
 
@Dr.Z Laat het ff weten als je er bent.
 
Helaas.... :( Last van onvoorziene werkzaamheden..
 
Helaas.... :( Last van onvoorziene werkzaamheden..
Kan gebeuren, de beurs is nog tot donderdag dacht ik, misschien vrijdag ook nog.
Zeer interessant met name de verduurzaam dingen. Stand van Solarfreezer en de OSO heetwater boiler die bij Masterwatt stond.
 
en die moeten we omroepen dan of zo?
ik loop je zo voorbij herken je niet denk;)
Sommige mensen hebben het telefoonnummer van Nr.10
Maar ik zie de Dokter het wel doen om het om te laten roepen. 😉
 
Stand van Solarfreezer en de OSO heetwater boiler die bij Masterwatt stond.
Dit soort apparaten ken ik wel en kan ik bij mijn vaste leveranciers ook bezichtigen.
Maar de PV boilers hebben toch echt wel mijn aandacht gekregen. Deze zullen ook wel te zien zijn daar..
 
Misschien is dit ook wel interessant voor je.

Gisteren een gesprek gehad met een delegatie van TNO over gevels…..
Gevel
 
Zeker zeer interessant!! 👍 :)

Ik heb een jaar of 5 terug al een dergelijk systeem gemaakt, op kleine schaal dan, en het werkt prima in de zomer.
In de winter is er ook wel warmtegeneratie , zelfs zonder zon, maar het schiet helaas te kort.
Het grote probleem is niet het opwekken van warmte, maar het opslaan om het later weer te gebruiken.

De gewonnen zomerwarmte zou je kunnen opslaan in de grond onder het gebouw, maar dat moet in een soort van bassin omdat anders alle warmte weer verdwijnt door de grond er omheen richting de buren en de mollen.
Dat bassin kan bestaan uit een materiaal wat warmte lang weet vast te houden middels een combinatie van zouten, water en nog een één of andere stabiliserend goedje.

Momenteel ben ik niet in staat om testopstellingen te realiseren, dus blijft het bij theorie.
Misschien dat een medewerker van TNO meeleest. ;)
 
In de winter is er ook wel warmtegeneratie , zelfs zonder zon, maar het schiet helaas te kort.
Het grote probleem is niet het opwekken van warmte, maar het opslaan om het later weer te gebruiken.

De gewonnen zomerwarmte zou je kunnen opslaan in de grond onder het gebouw, maar dat moet in een soort van bassin omdat anders alle warmte weer verdwijnt door de grond er omheen richting de buren en de mollen.
Dat bassin kan bestaan uit een materiaal wat warmte lang weet vast te houden middels een combinatie van zouten, water en nog een één of andere stabiliserend goedje.
Laat we nu juist in een zwembad, water hebben als opslagruimte. Vandaar dat we proberen een pilot te krijgen ism TNO.
Maar ik denk dat die bufferzak in de kruipruimte een uitkomst zou kunnen bieden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan