Wat is actueel ?

A

activ

Ik heb sinds gisteren weer een dvb kaart in mijn pc zitten.

Nou leek het me leuk om hier eens een discussie te starten over wat er op het moment allemaal gaande is op het gebied van dvb via pc.

 
Er zijn verschillende nieuwe programma's bij gekomen. Ik gebruik hier nu zelf naast het vertrouwde progdvb ook het proggie Altdvb. deze kan ook overweg met de plugins van progdvb en multidec.

Vlinder werkt op het ogenblik aan een nieuwe yankse die ook de nieuwe s2 ondersteund, maar het schijnt dat hij tegen wat problemen is aangelopen (denk met de nieuwe nano's).

Ook is er een plugin shlcrypt die freextv ondersteund, maar deze werkt alleen goed op een ss2, met een ss1 een paar sec. beeld en dan weer freezes :sad::(, dit doordat de drivers voor de ss1 maar 8 filters ondersteunen.

Al met al blijft de dvb kaart een leuk speeltje:)

 
Ik heb die van mij er net uit gekiept, heb wat strange storingen aan de pc. Toen ik de DVB-S kaart en de scsi kaart er uit had gehad waren 2 slots weer vrij en dacht ik dat het voorbij was, niet dus.

Zal hem er weer eens in gaan zetten, het leukste ervan vond ik het loggen van keys, zo kon je de beste pw key uitzoeken.

Dit topic heeft in elk geval ook mijn interesse, gelijk eens zien wat er tegenwoordig zoal met die kaarten gebeurd.:)

 
Ik ben lekker vanalles aan het downloaden en proberen.

Op het moment het ik:

ProgDVB

Mytheater

DVB Dream

MyTheater

En ik ga er nog meer proberen.

 
@activ

Probeer ook eens altdvb.

Deze loopt hier ook lekker.

 
Altdvb ook geprobeerd.

Leuk proggie, alleen jammer dat de opneem knop niet werkt.

 
Net ff getest, en je heb nog gelijk ook.;)

Was me nog niet opgevallen, opnemen die ik altijd met de dreambox:0

 
Al een tijdje kijk ik op mijn hoekje op de pc met progdvb, maar ik vond destijds multidec wel fijner, heb niet het idee dat daar nog iemand mee bezig is. Vroeger had ik een hum maar werd helemaal gek van al die zenders, en dan dat loggen en schrijven.Dus de hele zooi verkocht (vriendenprijs) en nu zo nu en dan via de pc een hoekje teevee. Is wel erg leuk en via de Duitse boards ook erg informatief. Veel van de zogenaamde superkrakers vinden dat iedereen het wiel uit moet vinden, wat dan gelukkig niet hoeft. In de loop der jaren heb ik wel gezien dat men wat soepeler wordt met het geven van info, een goede ontwikkeling. Het moet een hobby blijven, dus niet alles moet mogelijk zijn (koop dan maar een kaart) maar het gevoel dat het soms kan terwijl je weet dat "knappe" koppen proberen te voorkomen dat het kan, dat moet de tik zijn. De scene is goed bezig op dit moment, geen ruzie zoals 2 jaar geleden, liever een dooie boel dan een vechtende scene..........

Een ieder overigens veel kijkgenot!

 
Ik krijg onder AltDVB geen LCD (VFD) aan de gang!

Dus dat AltDVB helemaal compatible is met proDVB-plugins is niet waar!

Ik krijg de LCD wel aan de gang met progDVB (LCDinterface1.10).

En dus niet met AltDVB!

Wel is AltDVB een stuk zuiniger met de processor-belasting!

Wayne

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan