Vraag Wat is de beste ftp server software voor thuisgebruik?

Nee voor mediaplayers moet je al iets met HDMI hebben. Ik heb een TS-212P staan die is al langzaam maar heeft dacht ik wel nog een mediaplayer. Maar eigenlijk zijn die te langzaam om films te streamen.
Dan moet je aan een nieuwer en sneller model gaan denken, of een PC inderdaad.

WMP is voor Windows en VLC dacht ik ook. Je hebt ook niets aan zo'n soort mediaspeler op een NAS of zelfs Kodi. Want ik kan Kodi op mijn Asustor installeren maar heb het er weer af gekiept.
Reden is dan je dan de NAS moet bedienen voor de films en om te kunnen streamen zo'n NAS dan ook een HDMI aansluiting moet hebben om hem aan te sluiten op de TV.

Als je een gewone mediaplayer van de NAS gebruikt (voor zover aanwezig) kun middels een Smart-TV gewoon de films op je NAS oproepen vanaf je TV. Dat gaat veel eenvoudiger dan via je NAS in Kodi kiezen en laten spelen.
 
Wat ik wil ging op mijn wd my cloud wel. De muziek werd via dat ding afgespeeld met wmp.

Jammer, dan maar op een andere manier, Linux dan maar.
 
Wat verwacht je van een apparaat van 24 jaren oud?

Ik denk dat het ding niet eens meer bijgehouden wordt door Synology en gebruikt die denk ik ook nog oude (onveilige) Samba protocollen.
Wat betreft de mediaplayer, in de tijd dat dat apparaat op de markt kwam was er nog geen H264/H265 en denk ik dat die dat ook niet eens kan ondersteunen.
 
Wat ik wil ging op mijn wd my cloud wel. De muziek werd via dat ding afgespeeld met wmp.

Jammer, dan maar op een andere manier, Linux dan maar.
Muziek afspelen kan je via een enigma2 doos, je kunt die NAS wel mounten (NFS) en dan vervolgens de muziek via e2, of een andere netwerkstreamer, afspelen.
 
@Tech een enigma2 doos heb ik wel, maar ik ga nog 1 keer proberen of ik die WD terug aan de praat krijg.

Lukt dat niet dan ga ik een paar externe ssd's gebruiken die ik ook nog heb liggen.

Maar nou rap naar binnen want het donderen en bliksemen begint weet. :ieks2:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan