wat is OoZoon exp,

J

johnyconny

Hallo allemaal
Ik heb van de week mijn eerste Dreambox besteld.
Het is toch de DM8000 met 2x DVB-C tuner er bij.
Nu heb ik thuis al wat kunnen spellen met een leen tuner.
Dit was geen probleem ook niet on er PLI op te zetten.
Om de skin te kiezen en zelfs te veranderen was ook geen probleem.
DUS zit ik te lezen over Multi boot?????
Nu zie ik dat Duck,s eendenteam op zijn tuner heeft staan:

1x DM 8000, OoZoon exp, OpenPLi 2, NAS, HDD, USB, CF, NFS,CIFS

Nu snap ik de OoZoon exp, NIET?
Is OoZoon exp, nu een image of niet?
zo ja waarom dan OoZoon exp, en OpenPLi 2 ??????

Ik heb nu PLI met skin magic-EHD draaien en dit bevalt goed.
Maar ik wil kunnen spelen vandaar die Multiboot.
 
Net zoals DMM offici?le images uitbrengt doet o.a. OoZooN dit ook.
Er is een stabiele verise, ook wel stabel release genoemd en een experimentele image.
De namen zeggen het al: de stabiele versie werkt stabiel en wordt dus niet zo snel geupdate als de experimentele. Experimenteel is minder erg als het woord doet vermoeden. De laatste nieuwstjes, snufjes e.d, worden eerst in een experimentele image verwerkt.Overigens als iets nieuws in een exp. image tot problemen leiden dan wordt deze vrijwel direct verwerkt. Wij hebben nu al zo lang de experimentele images van OoZooN in gebruik en nog nooit grote problemen gehad.

PLi is een verhaal apart. PLi doet nu eenmaal dingen anders dan DMM en daarom loopt de boel nogal eens vast. Nog niet zo lang geleden liep op een 8000HD de OpenPLi2 na een reboot vast. Je moiest soms wel 4 of 5 keer opnieuw booten voordat die het deed. Zo zijn er nog wel meer nadelen aan OpenPLi. Mocht je overgaan op multiboot, wat logisch zou zijn, dan geeft OpenPLi hier geen ondersteuning voor. Raar maar waar.

Ons advies: zet de laatste OoZooN experimentele image in je flash, update die na installie en installeer dan de Barry Allen plugin (op USB of CF). Daarna zet je als extra image OpenPLI 2 er op. Dat werkt tadeloos.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan