wat kan de 800 se meer?

jschoonh

New Member
Lid sinds
6 nov 2010
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
73
Ooit wat gefrustreerde berichten van mij op dit forum. Voor ons adres in Turkije had ik mij een clone 800 hd tegen teveel geld in de maag laten splitsen.. Na veel gepruts draai ik nu enigma2 en GP en met veel plezier. Externe Nas in het netwerkje en voor de warme dagen een extern fannetje in de plank onder de dreambox. 4 LNB’s in de schotel canaal digitaal kaartje en de rest “anders” (mag je hier niet over praten) opnemen time shift allemaal perfect DVD spelen van de harddisk, MP4, MP3, MPG werk allemaal. Maar MKV, Divx, en nog veel andere fomaten kan ik alleen met een VLC player streamen. Dat laatste vindt ik nogal primitief.

Nu de vraag.
Ik ben onlangs bij iemand geweest met een 800 hd se, die speelt heeeeel veel formaten rechtstreeks van zijn nas.
komt dat door de dreambox hd se (second edition) die dat mogelijk maakt of is dat zijn open pli image die dat mogelijk maakt. Ben al een beetje aan het snuffelen geweest maar kan geen eenduidig antwoord vinden.
 
dat komt door enigma2 (met name OE 2.0) en heeft niets met de typen dreamboxen waar jij het over hebt te maken (dm800hd of dm800 hd se). Met een kloon dreambox zouden we oppassen. Dream Multi Media beschermt steeds meer de software.

Waar je ook mee moet oppassen zijn de Enigma2 OE 2.0 images omdat deze nogal wat van je flash geheugen vragen indien je een dm800 of dm800 hd se hebt maar daar heb je weer plugins voor die dat toch mogelijk maken zoals rambo.

Nog een tip: mocht je ooit overwegen een originele dreambox in Turkije te kopen doe dat dan bij Kaya Center in Ankara. De eigenaar spreekt duits en heeft zeer directe contacten met Dream Multi Media. Overigens kun je vanwege de prijs een nieuwe originele dreambox beter in Nederland kopen.
 
er zijn nogal flink wat verschillen tussen de 800HD en 800HD SE

met name een krachtigere processor, HDMI interface, een dubbele kaartlezer en een multi kleuren OLED
 
@eendeteam bedankt duidelijk antwoord. De naam Kaya Center kende ik inmiddels en voor diegeen die meelezen en in Turkije verblijven. Het lijkt er erg op dat het de enige plek is waar je “echte” dreamboxen kan kopen. Maar je zei het al, vanwege de prijs gewoon een keer in de koffer steken.
Of ik ooit een originelen zal kopen? Ik hoop dat de huidige overlijd dan heb ik een goede reden en dan wordt het met zekerheid een originelen en een SE.

@the matrix dat had ik in middels gevonden waarbij het kleuren display de minst interessante is maar clock van 300 naar 400 en 2 kaartlezers en een stille fan, mmmmm :), jammer van de seri?le poort die ontbreekt. De testen die ik gelezen heb waren unaniem en positief

Ik ga geen poging meer doen om op de mijne een andere image te zetten. Zoals hiervoor geschreven er werkt veel probleemloos en als ik na wat ge?xperimenteer de boel eventueel verziek, heb ik een image klaar staan die ik er zonder moeite “in schuif”. Daar moet ik tevreden mee zijn.
 
Is het mogelijk met een 800 HD SE een originele UPC smartcard te gebruiken?
 
als er een kabel tuner in zit wel

800HD SE C de c staat dn voor Cable
 
predatortje;226417 zei:
Is het mogelijk met een 800 HD SE een originele UPC smartcard te gebruiken?

Kaart en ontvanger zijn gekoppeld bij UPC dus je hebt de boxkey nodig als je een manier weet om die uit die UPC box te krijgen is het bruikbaar.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan