wat kan ik het beste doen

J

jonagold

Ik heb mijn humax 5400 een jaartje niet gebruikt, en nu wil ik graag weten wat ik het beste kan doen.
-Een irdeto2 kaart
-een ? module met seca2 kaart of
-digitenne.
Wie kan me wat op weg helpen?

groetjes jan

Ik gebruik zelf de aston 1.5 laat je geen 1.3 aansmeren want die geeft geen update aan de c+ kaart.
En als je de nieuwe software voor de humax erinzet + wat er verder nodig is
met een funkaartje dan gaat er al een hoop open.

Ga eens informeren bij een sat winkel want er is natuurlijk meer als een aston

jonagold zei:
Ik heb mijn humax 5400 een jaartje niet gebruikt, en nu wil ik graag weten wat ik het beste kan doen.
-Een irdeto2 kaart
-een ? module met seca2 kaart of
-digitenne.
Wie kan me wat op weg helpen?

groetjes jan

Hangt er helemaal vanaf wat je wilt ,

1 heb je een extra ontvanger nodig dan is digitenne vermoedelijk de beste optie (Canaal Digitaal begint de laatste tijd wel erg duur te worden voor die paar kanalen).

wil je dit niet dan kun je het volgende kiezen

2A Heb je geen Premiere of ander abbo voor de interne kaart lezer en je kunt een irdeto2 kaart bemachtigen dan is dit de beste optie.

2B in alle overige gevallen blijft je alleen nog de duure mogelijkheid van Seca2 met module.

Jan99sat zei:
(Canaal Digitaal begint de laatste tijd wel erg duur te worden voor die paar kanalen).

Ze adverteren anders wel voor 200 kanalen, hoor...

G

Probeer gewoon een irdeto 2 kaart op een veilingsite te bemachtigen.
Is in jouw geval de goedkoopste oplossing.

200 kanalen waarvan er ongeveer 190 (niets met canaldigitaal te maken) vrij met een digitale ontvanger uit de lucht zijn te plukken. Een seca kaart wordt bij mij ook geupt met zowel matrix rel., xcam, aston 1.5 en matrixrev. ( de rev. werkt bij een van mijn 5400 wel bij de andere constant vastlopen in beeld.)

BiG_G zei:
Ze adverteren anders wel voor 200 kanalen, hoor...

G

Ja maar dit is niet correct er zijn maar 10 kanalen in het setup box pakeet en de rest is FTA en heeft dus NIETS met Canaal Digitaal te maken.

Zoals "3766422" al schrijft en ik ben het daar volledig mee eens!!

Dus in dit geval ben jij WRONG.

zo met dat lachebekje erbij snap je toch wel hoe big-g dat bedoelde!!!!

zie alleen niet zo in wat je bedoeld, volgens mij kost digitenne per 2 maanden meer als c+ per jaar.

als het je tenminste gaat om nederland 1 2 3 en de commerciele kanalen.
gr blokker

blokker1 zei:
zo met dat lachebekje erbij snap je toch wel hoe big-g dat bedoelde!!!!

zie alleen niet zo in wat je bedoeld, volgens mij kost digitenne per 2 maanden meer als c+ per jaar.

als het je tenminste gaat om nederland 1 2 3 en de commerciele kanalen.
gr blokker

Heel eenvoudig blokker een canaal digitaal kaart kost al gouw 60 euro en de meer prijs van een ontvanger T.O.V FTA ook minimaal 60 euro is al 120 euro die terug verdiend moet worden.
Hier komt de jaarlijkse 30 euro abbo kosten nog bij.

Met de prijs verhogingen die Canaal Digitaal tegenwoordig doorvoert is het maar de vraag of je onder de streep goedkoper uit bent als je toch een extra ontvanger nodig hebt.

Weet niet wat digitenne op het moment kost maar meen iets gelezen te hebben van 7 euro per maand (met alle hardware en kaart gratis).

Met satelliet heb je vele malen meer zenders.
En als je 30 euro per jaar door 12 gaat delen.....

Een extra ontvanger heb je ook nodig als je meer wilt met digitenne.
Dit las ik op een site:
Digitenne

20 tv zenders (op aanvraag gratis erotiek-kanaal) en 16 radiozenders.
Beeldkwaliteit: goed.

Prijs:
Eenmalige investering: €150
Maandelijkse kosten: €8,95

Voordelen:
- Beter beeld;
- Niet meer afhankelijk van kabel-aansluitpunt (ook op camping);
- Gratis Electronische Programma Gids (EPG);
- Makkelijk aan te sluiten.

Nadelen:
- Mogelijke storing bij bijvoorbeeld langsrijdende brommers, of gsm's in de woonkamer;
- Extra tuner nodig;
- Voor elke tv in huis tuner kopen;
- Dekking alleen nog in de Randstad (is nu wel uitgebreider maar nog lang geen 100%);
- Geen BBC of VRT.

Dus meer storingsmogelijkheden, dekking nog lang niet voldoende. Wil je op meer kamers beeld heb je dus ook meer tuners nodig, toch?
En 20 zenders voor 8,95 per maand?
Ben je voor 6,95 per maand voor een groter pakketje bij C+ toch een stuk goedkoper uit.

Irdeto2 kan niet meer dus als je al voor satelliet kiest zal het een module en seca2 kaart worden.

Dan ben ik zeker in de war met DVB-T van kpn.
Als de kosten wekelijk zo hoog zijn als in de post hierboven kun je inderdaat beter niet voor digitenne kiezen!
Irdeto2 is nog wel te koop op veiling sites en gewoon met een brief naar Canaal Digitaal op naam te zetten, zou deze manier dus zeker overwegen.

Voor mij geldt dat er hier nog helemaal geen dekking is voor DVB-T dus hou ik mij ook niet zo met de prijzen bezig.
Ook heb ik voldoende aan een digitaale en 2 analoge ontvangers.

Voor zover ik begrepen heb (maar ik kan het mis hebben uiteraard) is die methode van overzetten met irdeto2 per december 2005 ook gestopt.
Althans van irdeto1 naar 2.

Als je een geregistreerde irdeto2 kaart koopt, ja dan kan het nog wel dan betreft het een contractovername. In dat geval is dat zeker te overwegen.
Kennis van me heeft een Humax met irdeto2 kaart erin en dat ding draait al een jaar als een zonnetje.
Scheelt weer de aanschaf van een module.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan