Wat missen we aan oranje???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
800
Punten
113
Leeftijd
60
Tjonge, jonge jonge, wat een blamage!!!!

Ok? ze gaan dan naar het EK, maar waar is dan de blijdschap bij zowel het elftal als het publiek???

De helft van het team gaat al naar de kleedkamers, van der sar haalt ze terug, en het publiek reageert nauwelijks???

Gaat dit nu echt een elftal worden wat voor de centen speelt? ( voetballen noem ik het niet meer...)

Ik denk dat er nu op dit moment meer Sinterklaasslingers hangen dat dat er volgend jaar oranjeslingers hangen.

Stja ik weet het eerlijk gezegd ook niet hoor.

volgens mij wel 30 kansen gehad en als je er dan maar 1 in krijgt dan zit er toch ergens iets fout.

Als ik zie dat die gasten bij hun eigen clubs wel kunnen scoren waarom lukt dat dan niet in het Nederlands Elftal.

Laten we maar positief blijven denken en hopen dat het volgend jaar beter gaat.
We hebben in het verleden wel vaker slechte kwalificaties gehad maar kwamen wel tot de halve finale toen.

Volgens mij zit de wil om te voetballen voor Oranje er gewoonweg niet meer in?

Ze maken zich al druk om de bonussen die ze krijgen bij een eventuele plaatsing, verdienen ze nog niet genoeg ofzo?

Heeft toch niets meer met voetbal te maken zo?

Maar ach wij zijn weer die trainers en coaches die aan de kant zitten...

Wat we missen is 'n goeie coach.
Een goeie spits is per definitie nog geen goeie coach.
Die man blijft verbazen door iedere keer de verkeerde poppetjes op de verkeerde plaats te zetten.
N?u had ie zelfs niet ??n 020-er opgesteld (niet dat ik dat erg vind, maar dat terzijde), terwijl die voorheen alle 020-ers die ooit maar ??n mimuut in het eerste hebben gespeeld, opstelde.
Ik hoop, dat ie niet mee gaat naar het EK; zou 't toch nog wat kunnen worden.
We hebben zat prima spelers, maar je moet ze wel laten spelen op die positie waar ze het beste tot hun recht komen.
En als daardoor iemand anders op de bank komt; het zij zo, landsbelang gaat voor..

Ik vind persoonlijk dat een goed coach een wat oudere door de wol geverfde voetbal fanaat moet zijn. En niet zo'n juppie.

Een team kneed je zodanig dat men ook een team wordt en geen 11 tot 18 betweters die op persoonlijke toer tekeer gaan.

Hoe vaak zie je niet dat men met de blik op oneindig naar voren stormt en op 30 meter op de keeper knalt.

Maar we hebben gewonnen Nl 80% aan de bal Lu 20% en een geweldig doelpunt van wie ook weer???

Marco FANTASTEN heeft een fanbastisch team gekweekt.

Dit is een winning team We gaan het EK verrassend tegemoet.

Eruit liggen in de 1e ronde moet lukken we gaan ervoor.

Ben ik blij dat ik geen voetballiefhebber ben, ik zou me alleen maar ergeren.:biggrin:

Ik heb er een klein beetje verstand van, bij de plaatselijke voetbal club.

Maar wat van Basten wil is leuk, alleen je kan voetballen zoals je tegenstander het wilt. Met andere woorden, gaat de tegenstander zich ingraven voor het doel of gaan ze voetballen.

Als ik dan zie dat sommige van die jongens van luxemburg op semiprof basis spelen. Snap ik de eindstand helemaal niet. Mochten de clubs van nederland nog op zoek zijn naar betaalbare spelers, kijk even in luxemburg.

Laten we maar hopen dat het beter gaat, slechter kan het volgens mij niet meer worden en ze hebben nu al de mazzel dat ze met slecht spelen toch geplaatst zijn.

;)
Nr.10

Het wordt tijd dat ik weer eens trainer wordt?????????

Laten we dat maar niet doen Pikkie,, 11 spelers die lam over het veld kruipen scoren ook niet hahahahaha

Moet jij eens zien als ik aan het andere doel allemaal flessen hang.. vol wel te verstaan...

Volgens mij moet de stelling zijn, wat hebben wij teveel in Oranje.

Dan in mijn antwoordt, van Basten

Bert

Als je bij een team een paar superspitsen hebt lopen dan zul je de aanvoer moeten waarborgen. Gezien het feit dat er, zeker in de opstelling van zaterdag, teveel ego's liepen die zelf willen scoren blijft het erg lastig om een team te bouwen.

Gewoon allemaal de bal als een postbode door het midden in het doel proberen te brengen is gewoonweg niet voldoende in het huidige voetbal.

Oplossing: 2 echte vleugelspelers, 1 spits, 1 man achter de spits en vooral meer ruimte tussen de linies laten maar vooral De Zeeuw thuis laten. Wat een koekebakker zeg, laat veel te vaak zijn man lopen en heeft in de afgelopen wedstrijden geen enkele goeie bal gegeven. Ik ben geen fan van het volgende heerschap maar misschien dat Marco eens koffie kan gaan drinken in Munchen.

OP 1 of andere manier krijgen ze het toch voor elkaar om een favoriete ploeg te blijven, en ja dat is en blijft een feit, hoe min het ook is...

Lees maar.

Oranje wint vaker dan elk ander Europees land

Het spel van het Nederlands elftal doet vaak anders vermoeden, maar bij een overwinning woensdagavond op Wit-Rusland mogen bondscoach Marco van Basten en zijn spelers zich wel degelijk de succesvolste Europese landenploeg in ruim drie jaar kwalificatievoetbal noemen.
De UEFA hecht enige waarde aan de uitslagen in de aanloop van het WK van 2006 en EK van 2008. De winnaar van het samengevoegde klassement mag op zondag 2 december als groepshoofd aan de loting voor het EK van komende zomer in Oostenrijk en Zwitserland deelnemen.

Poule
Marco van Basten weet nog niet of het een groot voordeel is als Oranje, dat in de laatste 33 kwalificatieduels slechts eenmaal verloor, net als beide gastlanden en heersend Europees kampioen Griekenland een poule gaat aanvoeren.

,,In dat geval spelen we alle drie duels van de groepsfase in ??n stadion. Dat is lekker. Maar het is waarschijnlijk wel zo dat we als groepshoofd op sterkere tegenstanders stuiten.''

Beschermde positie
Toonaangevende ploegen als Duitsland, Itali?, Frankrijk, Spanje hebben dan namelijk niet de status van groepshoofd. Portugal en Engeland zijn weliswaar nog niet helemaal zeker van het EK, maar weten al wel dat ze op de loting in L?zern geen beschermde positie zullen genieten.

Alle bovengenoemde zwaargewichten belanden tijdens de loting hoogstwaarschijnlijk in pot 2 of 3. Oranje stuit dus als groepshoofd op twee van dergelijke ploegen. De vierde tegenstander in de poule heeft de laatste drie jaar in de kwalificatie veel minder gewonnen.

Pot 2
Stel nu dat Oranje woensdag in Wit-Rusland zou verliezen. Een formatie als Duitsland kan de recente prestaties van het Nederlands elftal dan nog verbeteren. Oranje loot in dat geval mee in pot 2 en loopt de kans dat het aan bijvoorbeeld groepshoofd Oostenrijk wordt gekoppeld. De formatie stuit dan in de EK-poule slechts op ??n opponent van het kaliber Duitsland, Itali?, Frankrijk, Spanje, Portugal of Engeland.

,,En toch gaan we in Wit-Rusland voor de winst'', kondigde Van Basten aan. ,,Ik ben op de hoogte van de regels van de loting, maar wil de kwalificatie gewoon goed afsluiten. Daarbij tref je op het EK alleen maar sterke landen. De vorm van het moment bepaalt vaak de sterkte van de poules. Daarbij scheelt het veel reizen wanneer je als groepshoofd alle drie de groepsduels in hetzelfde stadion speelt.''

Toekomst als bondscoach
De loting van het EK is niet de enige belangrijke gebeurtenis rond Oranje in december. De bondscoach spreekt in het begin van de twaalfde maand van het jaar met directeur Henk Kesler van de KNVB over zijn toekomst als bondscoach. Het huidige contract van Van Basten loopt na het EK in de beide Alpenlanden af.

Veel internationals spraken zich de afgelopen dagen uit voor een langer verblijf van de bondscoach. ,,Goed voor de continu?teit'', zei Wesley Sneijder. ,,Hopelijk blijft hij'', aldus Rafael van der Vaart. ,,Het is goed als Van Basten doorgaat'', verklaarde Edwin van der Sar.

Tevredenheid
Onduidelijk is wat de Van Basten zelf van plan is. De gedachten van de bondscoach laten zich zelden raden. De bondscoach benadrukte wel dat hij naar alle tevredenheid functioneert.

,,Ik werk met de beste spelers van het land en de KNVB schept uitstekende omstandigheden. Ik denk ook dat deze jonge groep binnenkort een EK of WK gaat winnen. Dat kan echt gebeuren'', aldus de coach die nogmaals benadrukte dat hij nog niet met de clubleiding van Ajax heeft gesproken.

De kans is levensgroot dat de leiding van de KNVB in ieder geval tot het WK van 2010 verder wil met de huidige bondscoach. Als het in december tot een overeenkomst komt, bevat het nieuwe contract wel een clausule. De nieuwe verbintenis moet als ongeldig worden beschouwd wanneer Oranje op het komende EK dramatisch slecht presteert.

Directeur betaald voetbal Henk Kesler van de KNVB zal geen supervisor naast of boven Marco van Basten aanstellen. Die mogelijkheid werd geopperd, omdat volgens de publieke opinie en de media het spelniveau van het Nederlands elftal tegenvalt. Oranje won zaterdagavond moeizaam met 1-0 van Luxemburg, waarmee het zich kwalificeerde voor de EK, volgend jaar in Zwitserland en Oostenrijk.

Kesler: ‘Er zal zeker geen superviseur worden aangesteld naast de bondscoach. Wel is er de mogelijkheid om een extra assistent aan te trekken, zoals Dick Advocaat en Willem van Hanegem tijdens EURO 2004 in Portugal ook hadden.’ Namen die de ronde deden waren die van ‘voetbalzwaargewichten’ Foppe de Haan en Guus Hiddink.

Kesler??? Was dat niet die gast die van de week bij studio voetbal was en daar vertelde dat we niet zo moesten zeuren want van de 24 wedstrijden had van Basten er maar 1? ofzo had verloren. Nee de mensen die naar de kuip waren geweest en daar € 70,- betalen moeten hun mond houden.

:(
Nr.10

getallen (einduitslagen) dat zit in de statistiek en niet de kwaliteit hoe die tot stand gekomen is wordt beoordeeld.
Het wachten is op een tegenstander van formaat en dan wordt het korfbal

En weer een wanprestatie vanavond!!
Ik snap er echt niks meer van!

Grtz.

Jongens zei van Basten voor de wedstrijd; Gaan jullie maar voetballen zoals jullie willen voetballen, doe rustig aan want jullie zijn nog een beetje moe van zaterdag, we zijn toch al geplaatst.

Waarom zou je, je best nog doen??? Ik snap nu waarom!

Stel dat je wel had gewonnen, dan hoefde je je helemaal niet van het ene voetbalstadion naar het andere voetbalstadion en dat zou dan geen excuus zijn voor het verlies wat er zal gebeuren als van Basten aan blijf. (want de spelers zullen heel moe zijn van al dat verplaatsten.)

van Basten weg ermee. Zet Foppe maar op zijn plaatst.

:(
Nr.10

Ik zeg niks meer, en open er volgend jaar ook geen topic meer voor dit elftal!

Het zou pure boardvervuiling zijn...

We hebben hier wel iets beters te doen, kraken van seca2 en het zoeken naar meer openheid bijvoorbeeld.

Zucht.

Nou Nummer10, geen Foppe!
Niet weer zo'n grijze muis.
Die bovendien toch voor het jeugdteam bezig was, en die nog iets luisteren.
Dan zie ik toch meer in bv Stevens ofzo.
Er zijn er echter niet veel meer over, want de meeste zijn al versleten bij de job, haha!

Grtz.

Nou Nummer10,, dat excuses gaat niet meer op hehehehe

Nederland is nog steeds poule hoofd dus hoeven ze niet te verhuizen tijdens het EK.

Die Duitsers wilden dat niet worden dus speelden die maar 0 - 0 zodat zij niet de plaats van Nederland moesten innemen.

Verder geloof ik in sinterklaas en de kerstman dus ook in wonderen,, ik zie ze nog wel in de halve finales komen :)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan