We gaan Los!! met een DM600PVR

Fisker

New Member
Lid sinds
13 nov 2010
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
74
Hallo Dreamers,

Ik krijg binnekort een DM600PVR van een collega. Nu heb ik begrepen dat deze nog maagdelijk is en zou graag willen weten hoe ik e.e.a. het beste kan aanpakken.

Welke Firmware kan er het beste op en welke Skin hoe zie ik of het Enigma 1 of 2 is en wat is beter etc.. etc.

Ik heb al een zitten grasduinen op het Forum maar kom alleen oudere berichten tegen voor de DM600. Of kan ik ieder andere Dreambox als voorbeeld nemen?

Bestaat er ergens een soort handleiding hoe je het beste een maagdelijke DM600 aanpakt.

Kortom... een hoop vragen.. maar heb er ongelooflijk veel zin in.. ik zou zeggen

Brand Los!!

Fisker
 
Een dm600 is per definitie een Enigma1 ontvanger.
Je moet eerst eens op zoek gaan naar een image want met de standaard DMM image kun je niet zo veel. Er zijn nog voldoende images beschikbaar: OoZooN, PLi, Merlin en noem maar op. Ze hebben allemaal voor- en nadelen. Een image is en blijft een persoonlijke keuze.
Je kunt ze gewoon proberen. Bedenk wel dat - zoals in een ander bericht reeds door ons vermeld - dat de ontwikkeling voor enigma1 stil staat.

Als je eenmaal een image er op hebt, die je bevalt dan zul je wellicht een emulator (emu) willen zodat je kaart wordt gelezen en/of sharing kan gaan werken. CCcam is een emulator en heeft net een nieuwe versie uitgebracht, welke je hier kunt vinden. Hoe je die in je image krijgt is per image verschillend, voor de dm600 heb je in ieder geval de ppc-versie nodig van CCcam.

Dat je oudere berichten tegenkomt is niet zo verwonderlijk omdat het meeste is gefocussed op enigma2 en dus niet/minder op enigma1. Er is geen handleiding waarin staat hoe je een maagdelijke dm600 moet aanpakken. Je zult dus op het internet moeten zoeken, m.n. op de diverse forums.

Overigens moet je een dm600 net zo behandelen als welke andere enigma1 dreambox dan ook zoals de dm7000, de dm7020, de dm500, enz. enz. Enigma2 dreamboxen zijn: dm500HD, dm800, dm8000, dm7025. Je hoeft dus niet speciaal te zoeken op dm600 maar je kunt ook zoeken op dm7000. Wat het flashen van je dm600 betreft kun je dit doen m.b.v. je webbrowser, een nullmodem kabel (en dreamup) en zelfs draadloos. Behalve met dreamup moet op je modem/router wel DHCP server aanstaan want de dm600 moet nu eenmaal automatisch een ip adres krijgen van je LAN als je wilt flashen.
 
Flashen dreambox oftewel installeren van nieuwe firmware.

Zoals onderstaand aangegeven heb je een image bestand nodig. We noemen een aantal images en als je op de naam klikt kun je deze downloaden:
Benodigdheden:
- image voor de dm600 (*.nfi bestand)
- webbrowser
- telnet client
- dm600 verbonden met netwerkkabel in je LAN
- modem/router waarbij DHCP server is geactiveerd


We nemen aan dat je wel een telnet client hebt om naar je dm600 te gaan zoals bijv. putty.

Hoe het flashen dan in zijn werk gaat beschrijven we onder in het kort:

Type de volgende telnet commando’s (na iedere regel ENTER)

mount /boot –o remount,rw
rm /boot/*
reboot

De dm600 staat nu in de wachtstand.

Open je internetbrowser (bv. Internet Explorer) en type in de adressenbalk het IP van je DreamBox (192.168.x.y). De x en y worden door je modem/router via DHCP toegekend. Bekijk in voorkomend geval in je modem/router (als dat kan) welk ip je dm600 heeft gekregen.

Nu opent er een pagina getiteld: This is the DM600 bootloader Web Interface met daaronder een afbeelding van de processor en wat tekst.

Klik rechtsonder op de oranje link firmware upgrade
Op de volgende pagina op Blader en selecteer de te flashen image. (LET OP! Alleen images geschikt voor de dm600 en eindigend op .nfi)
Daarna klik je op Flash!.

De image wordt geladen en vervolgens geflashed. Geduld, dit duurt even. Wanneer het blauwe balkje naar de 100% gegaan is en er staat finished kun je de box uitzetten en vervolgens weer aan.

Hij start nu op met de nieuwe image!

Voordeel van deze methode is dat het vele malen sneller gaat dan via de seri?le kabel in combinatie met het programma DreamUp.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan