webcontrol

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.549
Waarderingsscore
653
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Als ik webcontrol aanroep en wil een sender bekeijken dan wordt windows media player geopend , ik dacht dat altijd VLC hiervoor geeigend was.

Windows mediaplayer houdt er regelmatig mee op (pause en dan moet ik weer op de start button klikken om verder te kunnen.

Is hier iets anders voor te bedenken??
 
Bij mij is dat ook zo, dit komt omdat de PC altijd WMP als hoofd-player ziet.
Hoe je dit kan veranderen naar VLC weet ik ook niet.

Als ik klik op het "beeldschermpje" in webcontrol, dan krijg ik een "download".
Deze is terug te vinden in de map downloades van documents en settings.
Dan klik ik met de rechtse muisknop en kies bij "zoiets als eenmalig"**, voor VLC.
Het is een omweg, maar werkt wel.

**Ik ken de naam niet in het Nederlands, ik werk met Turkse windows.
 
Had dat probleem ook maar ik koos voor een andere oplossing, herinstallatie van VLC.
De problemen waren toen weg.
 
Ik heb VLC weer geimstallleerd maar hij blijft WMedia player aanroepen.
 
heb het opgelost
Ga naar start-->standaaardprogramma's-->een bestandstype of protocol aan een programma koppelen.

Alle extensies worden nu weergegeven met hun bij behorende programma

Zoek naar .m3u en verander media player door vlc
 
Of je gaat in VLC naar Extra > Voorkeuren.
Dan bij het eerste item (dat dan dus al geopend is) naar het knopje bestandstoewijzingen.
Daar kun je opgeven bij "Afspeelbestanden" (onderaan) dat je deze m3u ook wil afspelen.
Voordeel hiervan is dus dat je niet in windhoos moet gaan speuren naar bestandstypes die je misschien helemaal niet kent, of die tot dan toe bij windhoos onbekend zijn.
Hier heb je gewoon een lijst met door VLC ondersteunde typen waar je je keuze kunt maken.

Verder moet je er rekening mee houden dat wanneer je VLC deinstalleert, deze standaard de instellingen behoudt.
Wanneer je dan een nieuwe install doet, heb je de oude instellingen terug.
Tijdens deinstalleren word gevraagd of de instellingen ook verwijderd moeten worden, en dan dus voor ja kiezen.
Na de volgende install word je dan onder andere gevraagd welke bestandstypen er aan VLC gekoppeld moeten worden.
Bij mij dus alles wat VLC verstaat.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan