Weer DVD probleempje

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Nou ben ik weer met een probleempje.

Iemand vroeg mij om de DVD De schipper van de Kameleon te copieren.

Dacht nou doe ik effe maar nou blijkt het origineel te groot te zijn om op een DVD te branden van 120 minuten.

Dus dacht ik gebruik ik DVD shrink om alleen de film eraf te halen maar denk dat ik iets fout doe want ook dan blijft die net zo groot.

Dus kan iemand mij vertellen hoe ik nou alleen de film op mijn pc kan zetten zonder extra;s zoals voorfilmpjes enzo.

En daarna weer op DVD kan branden.

Ik heb nu volgens mij alleen de film op mijn computer staan.

Als ik in DVD shrink kijk is die nu 5137 MB groot,, kan ik nu zeggen Video level 3 dan word die 4508 MB en kan die dus op een DVD.

En dan dus opnieuw zeggen back up

Bedant alvast voor de hulp :)

Het is misschien niet precies het goede antwoord @Jack, maar heb je dvd2one al eens geprobeerd?

Zelf heb ik (nog) geen dvd brander dus kan 1 en ander niet uittesten, maar ik ben wel eens benieuwd. ;)

Jawel freggel1 dat is precies het goede antwoord. Met dvd2one kun je een te grote film op 1 dvd krijgen, zonder menu's en extra's. Je kunt ook de "constant ratio" aangeven zodat de compressie overal gelijk is, werkt uitstekend.
Check je email Jack.:)

Zal mijn email effe nakijken BT,, maar had DVD2one al gedownd,, kwam er alleen achter dat je met de trial versie maar 30 minuten kon doen,, dus had ik eerst sleuteltje nodig ( overal hebbie sleutels voor nodig :) ) maar was snel gevonden.

Had met shrink de DVD al geript en dat gebruikt en hij heeft hem nu netjes van 5.7 GB naar 4.1 GB gemaakt dus kan op een dvd nu.

Morgen branden en kijken of die goed afspeeld,, maar neem aan dat dat wel zal werken.

In ieder geval bedankt Freggel en BT :)

Oh was -dat- die beperking als je geen sleutel had, ik wist het niet meer.:)

Euh... met dvdshrink blijft er altijd 'n hoop zooi staan tenzij je de dvd opnieuw gaat rebuilden.
En da's jammer want dat gaat ie dan toch compressen en blijft toch nog ergens zitten als je dus niet rebuild.
Bij dvd2one gaat die handel er echt gewoon compleet vanaf en blijft alleen de film over.
Vind het ook wat fijner dat je een constate ratio kunt opgeven, weet niet meer of dat bij dvd2one ook het geval is.

Tegenwoordig geeft het zich ook DVDRebuilder en DVDRebuilder easy en nog wat toestanden.
Zoals ze zeggen schijnt het 't mooist te zijn als je hem ript en dan met 6 pass cce gaat rebuilden of zoiets. Meer passes kan ook maar schijnt weinig effekt meer te hebben dan.

Zelf weet ik het niet, ik heb liever zo weinig mogelijk compressie, dus wat maakt het uit als die menu's eruit zijn en die strange talen allemaal, gewoon engels met NL subs is voldoende, hooguit bij de tekenfilms dan ook nog NL taal erbij.
Dan geluid DTS en DD5.1, meer heb je niet nodig, rest van het geluid kan eruit, wat wil je dan nog meer? Dus persoonlijk ben ik niet zo kieskeurig maar zoals je ziet, mogelijkheden genoeg.:)

Hahaha... laatst nog gelachen op FTD. Zegt er toch niet daadwerkelijk eentje het volgende "geluid heb ik het liefst DD 2.0 wat heb je aan DTS dat kun je er beter uit laten". Whoehahaha.
DD 2.0... in welke tijd leeft die?
Dus in plaats van DD 5.1 en DTS wil hij liever alleen DD 2.0. Ik lachte me echt even een breuk.:biggrin:
Als je dat zou moeten doen kun je beter de hele zooi eruit filteren en er normale stereo in laten staan.:lol:

grrrrrrrrrrrrr had ik dus verkeerd geript met shrink,, had verkeerde audio gekozen,, had dus commentaar van de maker van de film inplaats van de film zelf.

Maar goed,, nu dus hele film opnieuw gedaan met DVD2one en constante ratio met geluid DD 5.1 en nu werkt het gelukkig allemaal wel :)

Nogmaals bedankt voor julie hulp.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan