weer tijdbom in de magic module ?

O

outlawbiker

Ik zet zojuist vandaag 12-09 de receiver aan en ik heb ineens een invalid cam.
Ik heb hem een dag of 3 niet gebruikt en hij stond gewoon uit / standby.
Software die er in zat was de penta 1.11
En wel de zelfde versie die ook door andere gebruikers van dit forum gebruikt wordt.
Geladen na de 1 April bom.
Hebben we nu te maken met een 11 september bom of heb ik gewoon een kapotte macic module ?
Versie van de MAGIC is 1.05 en deze is gelijk aan de 1e AXAS cam 1.42 als ik t goed heb.

Zijn er mensen met t zelfde probleem of weet je een oplossing dan lees ik t graag.

Groeten.
Outlawbiker

Als je als oplossing hebt :koop een andere cam dan is reageren overbodig.
 
Door gebruik van de versie 1.11 i.c.m. Magic Module versie 1.05 (=fake versie van Magic, originele gaan tot versie 1.04) bestaat het gevaar dat de module defect geraakt en dus dan de melding geeft van "invalid cam". Je krijgt deze nu niet meer in de dreamload mode. Je had ook de versie 1.09 erin moeten zetten! Nu kan je deze module weer laten herprogrammeren. Klik op de banner hierboven van boardsponsor daar kan je je cam naar opsturen en voor ? 24,95 herstellen ze deze weer.

Suc-6
 
Of je koopt een CAS-module en repareert hem zelf.
 
1.04 was ook al een Immitatie wist de "ondersteunig" van Dream me te vertellen, Zijn gemaakt tot versie 1,03.

Idd een Cas interface en je hoeft nooit meer te vrezen, dan maakt je hem gewoon zelf!
 
DrDiq,
Uit de echte bron blijkt dat er zowel ?chte als imitatie v1.04 op de markt zijn. Je kan ze maar enkel onderscheiden als je de module opent. Zit er een Sidsa chip in dan heb je een echte. De andere zijn in Malta nagemaakt.
Het 3D stickertje is geen garantie dat je een echte hebt.
 
Zover ik me kan herinneren kwam de melding dat de receiver de module aan t initializeren was bij het overschakelen naar Hispasat / Taquilla afgelopen nacht.
Dat de 1.11 een gok was na het 1 April gebeuren wist ik,maar de 1.09 Tetra voegt zo verdomd weinig toe aan een gepatchte Humax 5400Z.
En toen konden we nog van de Conax kanalen genieten.
Ik heb de 1.11 van een Duck vriend gehad maar weet niet meer precies wie.
Ben benieuwd of er meer zijn met het probleem.
.
.
.
Is het werken met zo'n CAS module makkeleijk en wat kan je er nog meer mee doen ?
Waar is deze te koop en heet hij gewoon CAS module ?

Bedankt voor de gegeven tips en reacties.
Outlawbiker
 
Ja die had je van mij, ik ga nu dan ook even in het menu kijken of die van mij het nog doet.
En hij doet het nog steeds penta 1.11 met een humax 5400 Irc en versie TOH 3.0 nederlands.

Groetjes Edwin Lichtenvoorde
 
ik ga even zo'n cas module bestellen.
met dank aan crazymotha.
 
Mijn Penta 1.11 draait nog steeds perfect(heeft vanmorgen keurig de auto-update van Nagra op de Hispasat opgehaald.)
Ik heb een Axas module en penta 1.09 gaf alleen maar gestotter.

Succes Theo50
{editted by duckteam}
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan