Dit is precies waar ze op uit zijn met dat programma.
Ben ik het niet mee eens. Dit programma laat gewoon zien wat de agenten zoal tegen komen in hun werk op de weg.
Het programma heet dan ook niet voor niets wegMISbruikers, alwaar wegmisbruik en de gevolgen daarvan aan de kaak worden gesteld.
Je ziet vrij zelden iets zoals deze keer, ik heb de aflevering gezien en er was voor die dame geen enkele, maar dan ook geen enkele reden om zich zo enorm aan te stellen.
Ik kan me hooguit voorstellen dat ze iets wilde doen, misschien wat over haar toeren was en al bang was dat ze haar mee zouden nemen voor die onbetaalde boete, want dat heeft ze geheid al van tevoren geweten. Gestresst wellicht.
Het was overigens een bedrag van 380 euro.
De genoemde agent vindt ik zelf nog een van de sportiefste en aardigste gasten die in dat hele programma voor komt.
Hij wil helemaal niets verplichten, hij probeert wel de dame over te halen eens rustig de beelden te laten bekijken inderdaad, maar dat heb ik er al meer zien doen. En dat MAG! Verplichten niet, maar je mag wel proberen iemand over te halen.
Vaak heeft gewoon even in de auto zitten ook een kalmerende invloed, dus ook dat kan de reden zijn dat hij dat blijft proberen. Dat nu net deze agent echt zou proberen de juffrouw in de zeik te zetten kan ik me dan ook echt niet voorstellen, ik heb echt bijna elke aflevering van deze serie gezien en zo is deze agent niet.
De vrouw is al over de zeik voordat die agent goed en wel zijn mond kan opendoen. En je mag als agent mijns inziens best verwachten dat je een beetje normaal te woord gestaan wordt.
Het meenemen door andere agenten in een auto is standaard beleid bij de politie. Arrestanten worden in politievoertuigen afgevoerd, niet in onherkenbare voertuigen, ik weet niet of dat nog een wettelijke ondergrond heeft. Vaak zijn de onherkenbare voertuigen daar ook niet voor ingericht. Als je meer afleveringen had gezien, had je dit ook vaker zien gebeuren dat voor het overbrengen (ook voor mensen die gedronken hebben bijv.) een politiewagen erbij gehaald wordt.
Dus ik vindt de reply en de mening van Mas3 in dit geval kant nog wal raken.
Nog een bewijs dat het een van de vriendelijkste is, is het feit dat hij het door rood rijden bij een waarschuwing gelaten heeft, terwijl de vrouw pas 2 boetes had.
Er zijn er zat die, als mensen moeilijk gaan doen (zoals in dit geval), gewoon 3 boetes uitdelen. Dat is echter niet gebeurd.
Betreffende het dreigement is het een wellus/nietus spelletje dat de vriend er ja dan nee bij heeft gezegd "thuis" dus dat is niet te beoordelen.
Als het gaat om "ik kom je wel effe opzoeken", dan is dat niet een manier om aan te geven dat je even langs komt om de zaak af te handelen en is de aanname van bedreiging ook terecht.
Er is dus feitelijk helemaal niets aparts gebeurd, behalve dan dat een dame als ze gestopt wordt voor een bekeuring te krijgen al gelijk helemaal uit aan het flippen is zonder enige aanleiding.
Ik begrijp dan ook totaal niet waarom er zo op de agenten afgegeven wordt, klaarblijkelijk ook nog zonder basis kennis van normale standaard politiehandelingen zoals het aanvragen van een patrouillewagen om iemand over te brengen naar het bureau.
P.s. Ik ben ook geen verdediger van politie of hun methodes altijd, maar in dit geval vindt ik de beschuldigingen zwaar onterecht.