Wekkerradio probleem

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
237
Punten
63
Leeftijd
58
Er bestaat al een draadje over een brom in een subwoofer.

Maar ik heb een brom in mijn wekkerradio, de ellende is dat je hem hoort brommen op het moment dat hij gewoon de klok weergeeft. (dat is eigenlijk altijd) Als de wekker afgaat geeft hij gewoon een goed geluid.

Wat zou dit kunnen zijn???

Alvast bedankt.

:(
Nr.10

kan een fase probleem zijn probeer de stekker eens om tedraaien als er ergens een ander apperaat zit waar de fase links zit en bij je wekker de fase rechts kan dit een brom veroorzaken
gr frans

Er zijn veel van die zoem of brompotten. het kan van het stroomnet afkomen zoals frweber aangaf. maar ook vaak staat de travo te pulsen en is er weinig aan te doen. vooral als ze ouder worder trekken ze iets meer stroom en de travotje is daar niet tegen bestand.

Een doehetzelver zal die travo laten vervallen en er een externe adapter achter zetten met met mil.amp. als je geecht bent aan dat apparaat.

Maar ja die dingen kosten haast niets.

Grtz/sth.

Ga zo de wekker loskoppelen en de stekker omdraaien, hoop dat het werkt want ik moet alle zenders weer in programmeren.

;)
Nr.10

Hu? Overnieuw programeren?!? Tijd voor wat nieuws :biggrin:

Dat valt wel mee, er zit rds op als de tijd uitvalt pakt hij toch na contact automatisch weer de juiste tijd.:biggrin:

Ik moet alleen de 36 radio zenders weer op de juiste plaats zetten.

;)
Nr.10

zit er geen baterijtje in dan ?

Stekker omdraaien ?

Dat word weer een mooie case voor de duck-mythbusters !

Helaas, het omdraaien van de stekker werkt niet. Omdat er geen batterijen in zitten dus moest ik dus ook de boel opnieuw instellen.

Maar goed hij werkt en ik wordt wakker moet hem alleen wat verder weg zetten.

Allemaal bedankt.
;)
Nr.10

Dus myth busted !

Vermoedelijk is je probleem hetzelfde als dat van the Matrix (de trafo te dicht bij de speaker).
Ik heb geen idee hoe goed je bent in hobbybobben, maar misschien is je probleem wel op te lossen door een stekkervoeding te nemen.
Dan zit de trafo dicht bij het stopcontact, en neem ik maar ff aan dat ie dan dus niet meer dicht bij de speaker van je wekkerradio zit.
Je moet dan wel de originele trafo eruit solderen en in een stekkervoeding behuizing zien te proppen.
Een gewone stekkervoeding die gelijkspanning maakt zal waarschijnlijk niet gaan werken.
Vaak hebben die wekkerradio's namelijk de 50 Hz van de wisselspanning nodig om het klokkie te laten tikken.

Bedankt voor je reactie,

Of ik handig ben? Ik kan wel solderen, maar dan moet ik er ook de tijd en de zin er voor vinden. Ben af en toe blij dat ik lekker zit. Ik denk dat de oplossing makkelijker is. Terug brengen is geen optie want de wekker is opzicht een fijn ding. De andere oplossing is hem wat verder weg te zetten van mijn oren.

Dus doen we dat maar.

;)
Nr.10

Nummer10;186728 zei:
Er bestaat al een draadje over een brom in een subwoofer.

Maar ik heb een brom in mijn wekkerradio, de ellende is dat je hem hoort brommen op het moment dat hij gewoon de klok weergeeft. (dat is eigenlijk altijd) Als de wekker afgaat geeft hij gewoon een goed geluid.

Wat zou dit kunnen zijn???

Alvast bedankt.

:(
Nr.10
Probeer eens dit:

een dik stukje stoffen doek onder je wekker te zetten.
weet niet hoe groot en zwaar hij is, maar je kunt er een paar zakdoeken onder leggen
om eerst te kijken >>>>> (ook) onder de pootjes.

grtz. Satellite

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan