wel beeld, geen geluid

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.250
Waarderingsscore
43
Punten
48
Leeftijd
121
Tja daar zit je dan voor je hd ready tv en dus besluit je maar een HD sat ontvanger aan te schaffen. Zo gezegd, zo gedaan. Maar nu hebben we wel HD beeld maar geen enkel geluid.
Immers de DM 800 via dvi uitgang aan de TV aangesloten maar er zit geen audio out op, alleen digitaal. Laten we nu net een TV hebben waar geen digitale audio in op zit hebben. Wel normale audio in (rode en witte connectoren, dus normale audio kabel).

Geluid via scart en HD beeld via dvi gaat nu eenmaal niet tegelijk op de DM800.

Hoe krijgen we nu geluid bij een HD zender op de TV, dus niet via home cinema of zo...?
Geldt overigens niet alleen bij een HD zender maar voor alle zenders.

Is er een andere oplossing dan via home cinema of een nwe tv kopen...?

PS: andere sat-ontvanger is ook geen optie
 
Ik heb dan wel geen HD satelliet ontvanger, maar de HDTV van UPC.
Deze heb ik nu een week en bij de installatie de HDMI kabel aangesloten, alleeen heb ik wel beeld maar geen geluid.
Bij UPC geweest voor het probleem, een nieuwe HDTV kastje gekregen, maar nog steeds geen geluid bij het beeld.. Met scart welo beeld en geluid, maar dan geen HDTV.
Ik heb ook een HD Ready LCD TV van LG type 32lp1r, met dubbele tuner en veel ingangen.
UPC vertelde mij dat ik een firmware update viir de TV moet hebben, dus met LG gebeld en een afpraak met de monteir gekregen. Nu heb ik al drie maal met de monteur gesproken via de telefoon. LG TV valt buiten de garantie is al drie jaaar oud.
Ik wacht du op de Upgrate van de firmaware3.
HDMI heeft 8 digitale geluids kanalen ik beluister er geen enkele, das klote denk ik.
En wacht op het volgende telefoontje van de monteur.
 
Da's idd balen Bert50. Maar jij hebt het over HDMI, wij hebben het over DVI. DVI is alleen beeld en de DM800 heeft qua geluid alleen digitaal uit (SPDIF), terwijl onze TV geen SPIF ingang heeft.

Zojuist zei iemand dat mogelijk het geluidssignaal altijd werkt via SCART. Dat gaan we toch eens proberen (dus beeld via DVI, DVI in menu (audio/video) van de DM800 opgeven) en dan toch ook met scart verbinden met de TV. Wie weet helpt dat ons....
 
Ahum, eerste maal niet goed gelezen.
Je hebt gelijk., sorrie.
 
moet je hem niet door sturen naar een versterker met die glasvezel aan sluiting of zit die op de 800 niet op weet wel dat stopje met dat rode lichtje er achter???????????
gr frans
 
je duwt de meegeleverd scart erin, dan met de tulp aansluiten hoe moeilijk kan het zijn
 
Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn. Maar vertel even welke HD ontvanger je hebt gekocht.

Mijn vader heeft een toppie gekocht en had hetzelfde probleem geen geluid. Omdat Topfield geen kaartsleuf heeft moest hij een CAM hebben (kaartje in de CAM) Heel mooi beeld (perfect bij HD kanalen) alleen geen geluid. Hij moest dus een cam hebben die a) kon werken op een toppie b) HD kanalen open kan zetten.

Misschien is het dus je cam die geen HD ondersteunt.

Suc6

;)
Nr.10
 
Nummer10;192241 zei:
Maar vertel even welke HD ontvanger je hebt gekocht.

Ik begrijp nu dat je een DM 800 hebt.

Misschien toch een andere tv??????


;)
Nr.10
 
Tja tulp aansluiting zit niet op de DM 800 die wij hebben.
En we hebben op geen enkel kanaal geluid, dat klopt ook want DVI is alleen beeld toch...
Duh, moeten we dus een andere TV kopen...
 
Hmm toch nog een beetje hoop... We lezen net als je de DM800 op DVI instelt dat je er dan tegelijkertijd een YUV signaal naar scart wordt gestuurd. Dat signaal even met een scart-rgb stekker opvangen en voila...
 
Ah sorry, dat bedoelde jij dus ook
 
Het werkt.

DVI (dm800) => DVI (TV) + scart: beeld en geluid
of
DVI (dm800) => HDMI (TV): beeld en geluid (geen scart, gaat geluid via DVI uitgang en wel bitstream (denken we))
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan