Welke HardDisk in Dreambox

A

Atraxx

Jongens ik wil graag weten welke harddisk ik het beste kan bestellen voor de Dreambox. Ik denk aan 80Mb maar ik zoek naar een type die heel erg stil is. Heeft iemand ervaring hiermee en kan mij een merk en type tippen?

Bedankt!
Atraxx

De Maxtor Diamond Plus 9 (6Y120P0) is lekker stil en doet het goed in de dreambox. Hij is 120 Gb en kost nu 98 Euro (inclusief BTW). We hebben er meerdere gehaald en die zitten allemaal in de dreamboxen. Specificaties zijn hier te lezen. De homepage van die firma is hier te vinden.

Wat ons betreft een aanrader !

Bedankt voor de tip Duckies. Hier kan ik wat mee.
Mooie prijs ook voor zo'n schijf.

Groeten,
Atraxx

Niet bij mij komen klagen als er iets mis gaat, ik geef geen support op Maxtor HD's. :)

Oei BT, dat vind ik nou zo jammer, daar word ik zo onzeker van dat bericht, en op dit tijdstip ben jij nog heel fris zo ik begreep ;)
Ja Peppi heeft harde schijven die draaien op olijfolie maar dat is me veel te duur joh. Ik ben bang dat ze gaan borrelen en het schuim uit de kast komt ;)
Dat Maxtor type staat ook bij de lijst van goedgekeurde hd's op de Dreamsite. Alleen wist ik nog niet of ie ook stil was.
Maar ik ga nu ook stil worden want het is erg laat en ik trek dat niet, en word al aardig 'stoffig'

Gegroet,
Atraxx

Er zijn goede ervaringen met de Maxtor's in de Dream. Maar de Western Digital draait evengoed in de Dream hoor dus dat is het probleem niet.
Het probleem is de hoeveelheid nare ervaringen die ik (zelf en kennissen) de afgelopen 2 jaar met Maxtor hd's gehad heb.
Nja... als er ook 3 jaar garantie op zit, dan kun je er gerust aan beginnen, anders zou ik een WD nemen, die heeft vanaf 120 gig namelijk wel 3 jaar garantie en da's wel zo fijn.

Onderstaande Samsung, werken bij mij en mn vriendjes super, en fluisterstil........

SV1204H 120GB, 5400U/min, U-DMA 100
SP1203N 120GB, 7200U/min, U-DMA 133
SV1604N 160GB, 5400U/min, U-DMA 133 (vanaf 1.07.3 voor de volle 160 GB)

Enne de prijzen zijn best goed vanaf 80 Euro tot 104 euro

Grtz Mike

Hoi

Kun je mij een leverancier pm'en die de samsung hd's verkoopt

Hier in enschede zit er niemand meer HG verkocht ze maar nu zijn het allemaal maxtors en ja BT ik heb ook hele slechte ervaringen met maxtor en heb nu een samsung en die draait al meer dan een jaar!! (maxtor hooguit 3 a 4 maanden :( :( )

Groeten

Ruud.

PS is iedereen overgestapt op een dreambox??? denk het wel.. :)

kan je een 7200 toeren hdd in de Dreambox hangen?
Werkt dat uberhaubt wel? (met de nieuwe voeding)

Of zorgt dit (als het werkt) alleen maar voor onnodige herrie??

Ik twijfel nog tussen een Dream met. of zonder HDD te kopen.
Ik kan namelijk direct bij de Distry mijn HDD aanschaffen.

Gr,

Cliff

Je kunt hem erin hangen. Lawaai is afhankelijk van het type HD. Momenteel heb ik er hier een Western Digital 40 gig 7200 toeren in hangen, hoor weinig geluid en na 3 minuten is ie zowieso stil want dan slaat ie automatisch af.:)

Is ook maar goed ook want over koeling voor de HD is schijnbaar totaal niet gedacht door de fabrikant.
Maar er zijn ook meer stille modellen van 7200 toeren, die liquid dingen dus ja... wat moet ik er op zeggen.
Tot welk punt is het te doen en vanaf welk punt is het lawaai? Da's een beetje een grens die ieder voor zich het best kan uitmaken.

Ik draai zelf ook met een WD800BB 80GB 7200rpm en ik heb geen last van trillingen of geluid en mijn garantie(3 jaar) loopt tot eind 2005 en ik ben er zelf zeer tevreden over.

Over de Maxtor schijven lees je steeds vaker dat die helemaal niet zo stil zijn hoewel iedereen zegt dat die de beste zijn en worden aanbevolen door Dream zelf.

Heb sinds 2 weken een Samsung 160gb er in, komt bij alternate vandaan voor 99 euro.

aha das mooie prijs voor die 160 gb en van samsung!!!!

Thanks voor de tip

Groeten
Ruud.

@Pillie: Wanneer heb je jouw WD HD gekocht dan? Heb je het gechecked bij de WD site? De 3 jaar garantieperiode is sinds enige tijd pas vanaf 120 gig, dus als jij nog eentje hebt van 80 gig met 3 jaar garantie, dan gaat het om een oudere WD schijf.
Misschien van begin dit jaar?

Ziehier namelijk een pas gekochte 80 gig hd.
WMAxxxxxx WD800BB EIDE 7200RPM 80.0GB 9/15/2004

Deze is in oktober gekocht en zoals je zit.... 1 jaar garantie.
Dus voor mensen die zich een WD willen kopen, op de 80 gig schijven zit tegenwoordig gewoon 1 jaar garantie, vanaf 120 gig is het 3 jaar zoals je hier kunt zien:

WMALXXXXXXXX WD1200JB EIDE 7200RPM 120.0GB 8/29/2006

Ik heb er ook nog een 80 gig bij staan die tot 2005 garantie heeft maar die is dan ook in 2002 gekocht.:)

Maar als ik dat hierboven zie.... 160 gig voor 99 euro is inderdaad geen geld!

Hoi..,
Ja en een zeer goede schijf (samsung)en lekker stil is echt geen geld voor zo,n ding ???????????????
Groeten Ben bye bye ;)

Ik heb mijn WD800BB begin vorig jaar overgenomen van iemand en de garantie loopt tot 01-08-2005(gecheckt op de website van WD) maar het kan natuurlijk zo zijn dat die persoon een verlengde garantie erop heeft genomen.
Maar al met al ben ik zeer tevreden over deze harde schijf.

Hoi...
Zelf ben ik ook zeer te spreken over WD .
Heb er nu twee{raid} in me pc zitten {120 gb cache 8192 KB} en nog nooit eigenlijks last gehad met WD.
Ze draaien al meer als een jaar en dat 16 uur per dag hihihihi
Hiervoor twee maal een ibm {ook maxtor gehad }schijf gehad en allebij kapot dus die maar niet meer ;)
In de dreambox nu een samsung 160 gb in zitten maar die bevalt mij ook uitstekend...
En dus een aanrader voor in de dreambox.
Groeten Ben bye bye ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan